Wysłany: 06-02-2009, 18:16 proste pytanie do fachowcow akryl od czego zaczac
mam samochod bmw e34 i chcem odnowic lakier i ogniska rdzy bede malował akrylem
pytanie prosze o opis jak zaczoc i naczym skaczyc po prostu o opis lakierowania pokoleji wraz z przygotowaniem i sprzetem
pytanie może i proste,ale odpowiedż dla ciebie może nie być prosta . powiedz czy w ogóle miałeś kiedyś styczność z lakiernictwem,bo z tego co piszesz to ani sprzętu ,ani materiałów ani wiedzy. w lakiernictwie powinno wpierw się wiele żeczy zobaczyć , bo w innym razie cięzko będie ci pewne rzeczy zrozumieć.
Wysłany: 06-02-2009, 22:06 Re: proste pytanie do fachowcow akryl od czego zaczac
seba19862 napisał/a:
mam samochod bmw e34 i chcem odnowic lakier i ogniska rdzy bede malował akrylem
pytanie prosze o opis jak zaczoc i naczym skaczyc po prostu o opis lakierowania pokoleji wraz z przygotowaniem i sprzetem
Najlepiej wrzuć jakieś zdjęcia żebyśmy widzieli to auto ..w jakim jest stanie i w tedy będziemy wiedzieli od czego zacząć .co Ci na początek doradzić:)
powiedz jakim dysponujesz sprzętem,pistolet ,sprężarka,szlifierka?:)
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 585 Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 15:24
no to musisz zmatowac cały element wydrzeć korozje tą ryske klepnąc jak się da przeszpachlować wyprowadzić wrzucić w podkła obkleić pomalowac i nara ... nie bawić sie w zaprawki bo to bez sensu w tym przypadku
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 585 Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 15:38
Popierwsze Napisz czym dysponujesz
Bieżesz rozkrec sobei środki lampe tylkią chyba też
klepnij sobie to wgniecenie od środka jak jest mocno wgniecone ... z góry przyłóż jeden młotek lu jakiś twardy klocek a od środka klapnij kilka razy żeby było ok... biżesz papier P800 matujesz całość ... potem najlepiej tarcze z papierem P80 na szlifierke i wywalasz całą korozje
Nastepnie jedziesz czymś na rdze
Potem jesli jest taka koniecznoiśc matujesz ten środek
kładziesz kit ja jade wstęnie żywicą zawsze póżniej wykończeniowym szlifujesz to P120 i dociągasz P220 pod podkład
Po wyprowadzeniu dmuchasz myjesz obklejasz i podkład... Najlepiej Akrylowy czarny nie wiem jakimi twój sklep dysponuje
następnie po wyschanięci podkładu jedziesz go P800 pod lakier obklejasz autko i psikasz lakier
Akryl+ utwardzacz + 10% rozcieńczalnika specjalnego ja tak robie
Psikasz 3 warstwy w odstępie czasowym 10 min
potem zostaw to na gdzieś 24h
jesli chcesz polerowac lub trafią Ci się śmiatki a napewno będą to lekko przycinasz je P1500 i dokańczasz P2000 mozesz też lekko szurnąć element w P2000 ale nie dojeżdżaj do krawędzi To wazne ! Chciaz nie poleca się szlifowania P2000 ale zobczymy jak Ci wyjdzie
Pistolet max z dysza 1,3 ja masz HVLP to ciśnienie ok 3 bar na wyjściu
JAk RP to chyba cos ok 6 Bar jest potrzebne
to jak mozecie opiszcie co jak pokolej jakie papiery jaka dysza i podklady
Umyć,odtłuścić.papier na sucho 100-150,odpylić,odtłuścić,szpachla uniw.,odpylić przemyć,przeszlifować na sucho 240,szpachla wykończ.,przeszlifować na sucho 320-360,podkład reaktywny do całkowitego wyschnięcia,podkład akrylowy wypełniający,papier 800-1200 na mokro,/jak lakier jednowarstwowy/akryl/ wystarczy 800,pod bazę konwecjonaćlną 1000,pod bazę wodną 1200/ i i na bazę lakier bezbarwny.Co do szczegółów są na tym forum Ludzie,którzy dalej Cię poprowdza.
Ostatnio zmieniony przez No-limit 07-02-2009, 16:00, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 585 Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 16:13
nie mówimy o lakierach wodnych bo to bedzie malowane w domowym garażu
Wydaje mi sie ze tak jak ja napisałem bedzie najprościej i najlepiej
zapomniałęm dodać na samym poczatku jak umyjesz auto myjesz ten element nitrem ub benzyną ekstrakcyjną
nie mówimy o lakierach wodnych bo to bedzie malowane w domowym garażu
Wydaje mi sie ze tak jak ja napisałem bedzie najprościej i najlepiej
zapomniałęm dodać na samym poczatku jak umyjesz auto myjesz ten element nitrem ub benzyną ekstrakcyjną
A może by tak pod lakier jeszcze zmywacz silikonu? .Bo póżniej może być różnie.
Chyba na wejściu do pistoletu .Na HVLP 1,8-2,5bar-a.
[ Dodano: 2009-02-07, 19:31 ] No-limit, Znaczenie ma ciśnienie nie w kompresorze,lecz na gun-ie na wejściu.Inne parametry ustawia się na pistolecie/gun-ie/.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 1916 Otrzymał 21 punkt(y) Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-02-2009, 20:28
S1600, troche przesadziłeś z tym ciśnieniem Hvlp ma na wyjściu 2bary a Rp 2,5, bo to cuś takiego jak hvlp i hp w jednym. Zresztą każdy renomowany producent pisze jakie konkretne ciśnienie ma miec konkretny model.
Luk, Kim jest ten gość z rogami iskąd ten pomysł.To tyle dygresji.
Na gołą blachę wkolejności:
-podkł.epoxy
-szpachla
-podkład reaktywny na przetarcia/jedna cienka warstwa/
-podkład akrylowy wypełniający
-lakier
CIĄGLE TO SAMO!TE WSKAZÓWKI SĄ NA FORUM.WYSTARCZY POSZUKAĆ.
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 585 Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 08-02-2009, 12:15
za słabo dolałeś i struktóra lakieru ma własnie taki efekt musisz wyczuć to jak malujesz i dolać tak zeby było szkło ale musisz uważać żeby też nie przelać
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 585 Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 08-02-2009, 12:28
Cytat:
Delikatna skórka zawsze wychodzi:)
Jeśli Ci wyszła zbyt gruba skórka to możliwe że miałeś zbyt niskie ciśnienie robocze na pistolecie w stosunku do lepkości materiału który nakładałeś
też racja .. pistoilet miał ciężko rozpylic idealnie i bardzie "pluł" daltego owa sytuacja mogła zajść napisz moze w jakich proporcjach rozrabiałes lakier... i jakim ciśnieniem malowałeś
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum