Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 1064 Punkty: 3/1 Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 14:06 Jak to polakierować?
Witam, nabyłem ostatnio Mazde 323F. Miała wstawiany prawy tylny błotnik, można powiedzieć że w miare sie to trzyma kupy ale jest pospawane punktowo co 5cm więc będę to poprawiał. Kupiłem gume do uszczelnień na spawy. Mam do Was pytanie odnośnie samego lakierowania. Otóż błotnik z drugiej strony też był wgnieciony, goście od których kupiłem auto naładowali jakiejś zielonej szpachli (podobno z włóknem). Wystarczy dotrzeć i pociągnąć wykończeniówką. Lecz jak to lakierować? Nie chodzi mi o poszczególne etapy gdyż lakieruje motocykle, zawsze całe więc nie mam problemu z różnymi odcieniami.
Lakierować tylko dwa tylne błotniki czy również klape bagażnika, drzwi oraz tylny zderzak? Lub może klape, drzwi i zderzak samym bezbarwnym? Może cieniować? Jeśli tak to w jaki sposób? Kolor mam taki sam jak na zdjęciach poniżej. Również na słupku lewym mam dwa wgniecenia, to już naprawiłem i chodzi mi o to , do którego miejsca mam lakierować? Dachu nie ruszam bo jest ok, reszta tak samo...
Na czerwono zaznaczyłem ów wgniecenia na słupku oraz zamazane części to tam gdzie szpachla abyście mogli mnie pokierować do którego miejsca lakierować bazą a do którego bezbarwnym. Na żółto zaznaczyłem moje proponowane miejsce gdzie bym zakończył bezbarwny, lecz to tylko moje skromne zdanie, nigdy samochodu nie lakierowałem.
Mam nadzieję że jakoś mi pomożecie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 1064 Punkty: 3/1 Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 14:18
Czyli aż do samego lusterka?
A jak z cieniowaniem? Bo u mnie lipnie dobierają lakier i kilka razy spotkałem sie z tym że drzwi wychodziły inne niż reszta auta.
Czyli aż do samego lusterka?
A jak z cieniowaniem? Bo u mnie lipnie dobierają lakier i kilka razy spotkałem sie z tym że drzwi wychodziły inne niż reszta auta.
cieniuj 2 x drzwi, klape i zderzak zostaw w spokoju.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 1064 Punkty: 3/1 Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 14:54
No wszystko ładnie, pięknie...Ale o co chodzi z tym cieniowaniem!?! Nie wiem co to jest a w tych tematach o cieniowaniu jest napisane niedokładnie jak to się robi.
rozbierz drzwi, (klamka listwa) umyj, przemyj zmywaczem, i zmatuj je szara włókniną razem z mat pastą, opłucz drzwi i znowu zmyj zmywaczem - wysusz. To jest przygotowanie pod cieniowanie. Lakierując błotnik wchodzisz od razu na początek drzwi z bazą, kolejna warstwa bazy na cały błotnik plus dalej na drzwi i tyle w skrócie.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 1064 Punkty: 3/1 Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 15:22
Fotorelacja będzie. Natomiast nie mam mat pasty i nie wiem nawet ile kosztuje i nie chce mi sie z tym bawić. Moge zastąpić ją papierem wodnym? Jeśli tak to jakim? 1500? 1000?
Pomógł: 11 razy Wiek: 32 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 1313 Punkty: 28/35 Skąd: Podlaskie
Wysłany: 21-12-2009, 15:36
To_mas napisał/a:
Deca-Durabolin napisał/a:
W miejscach przejść, przed lakierowaniem bazą przeleć cieniutko rozcieńczalnikiem do cieniowania ,żeby nie było widać różnicy i wybicia.
rozc. do cieniowania pod baze ??? 1 slysze nigdy nie stosowałem i nigdy nie było widać różnicy.
Kiedy jeszcze pracowałem w lakieni z komorą tego właśnie nauczył mnie lakiernik.
tuż przed wlaniem bazy do pistoletu wlewasz trochę rezcieńczalnika i lecisz po miejscach w których zamierzasz cieniować. przepłukujesz pistol i lejesz bazę i jazda. Naprawdę fajnie wychodzi, spróbuj sobie To_mas,
Pozdrawiam.
_________________ ... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 1064 Punkty: 3/1 Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 15:40
A jaki środek do cieniowania? DuPont AK 350 czy 360 słyszałem że jest dobry ale są jeszcze jakieś inne tego typu specyfiki?
I jak to cieniować? Rozlewać czy tylko przepruszyć?
Luk [Usunięty]
Wysłany: 21-12-2009, 16:57
Bartek-WGM napisał/a:
pospawane punktowo co 5cm więc będę to poprawiał. Kupiłem gume do uszczelnień na spawy
Kiedy jeszcze pracowałem w lakieni z komorą tego właśnie nauczył mnie lakiernik.
tuż przed wlaniem bazy do pistoletu wlewasz trochę rezcieńczalnika i lecisz po miejscach w których zamierzasz cieniować. przepłukujesz pistol i lejesz bazę i jazda. Naprawdę fajnie wychodzi, spróbuj sobie To_mas,
TYLE BYŁO MÓWIONE O MIĘDZYWARSTWIE. pisząc rozcieńczalnik ,trzeba zaznaczyć o jaki materiał chodzi . zazwyczaj jako międzywarstwę stosuje się różne środki ,ale nie nazywają się rozcieńczalniki (mowa o lakierach bazowych)
@ baqo już coś napisał to może napisze jakieś wskazówki dla mnie?
a jakoś nie mogę się skupić nad twoim autkiem . zamieszanie przedświąteczne ale chłopaki dobrze radzą. klapę czasami można odpuścić ,ale lakier musi wchodzić na minimum 95 % . wtedy nikt ci nie powie że kolor się różni ,bo na tych płaszczyznach czasami ciężej spostrzec . drzwi do cieniowania !!. jaki to lakier ,poza tym że niebieski ? solid czy metal-perła?
pod bazę podrzuca się najczęściej żywice ,czasami jakaś firma wymyśli inny środek do tego celu z jakąś tam nazwą ,ale najważniejsze aby to odróżnić ,że stosuje się to do lakierów bazowych ,do cieniowania trudnych kolorów . z tego co wizę to z tym niebieskim nie będzie problemów . powinno cieniowanie wyjść bez międzywarstwy .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 1064 Punkty: 3/1 Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 20:47
Lakier to metal.
Co to znaczy że musi wchodzić na minimum 95%?
Czyli na razie wychodzi na to że słupki do pewnego momentu bazą, później całe bezbarwnym.
Błotniki całe bazą i bezbarwnym
Drzwi mam cieniować, czyli papier 1200 na mokro, przelecieć tym specyfikiem do cieniowania, przyprószyć nową bazą i pociągnąć bezbarwnym?
Czy jakoś inaczej? Gdzieś czytałem że do bazy lub klaru dolewa się odrobinę tego specyfiku do cieniowania, ale do końca nie wiem o co w tym chodzi...
Jak robisz cały element bezbarwnym,to nic nie dolewasz,rozcieńczalnik do cieniowania daje się w przypadku,kiedy robisz kawałek elementu.Tak jak pisze baqo,niebieski jest stosunkowo dobrym kolorem do cieniowania,więc tylko zmatuj drzwi jedziesz z bazą.
Jak będziesz miał dobrze dobrany kolor (to te 95% pasowalności),to zderzak sobie odpuść.Na plastikowych elementach prawie zawsze kolor wychodzi odrobinę inaczej,ziarno się inaczej układa,więc nie maluj go,a jedynie przepoleruj,podobnie,jak przednie drzwi i klapę tylną.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 1064 Punkty: 3/1 Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 21:22
Ok, specjalnie pojadę do mieszalni w Warszawie aby mieć jak najlepiej spasowany kolor (dam klapke od wlewu paliwa). U mnie w okolicy jest jedna mieszalnia ale zawsze wychodzi inny odcień niż klapka z której oni dorabiają lakier.
Czyli wychodzi na to iż nie musze kupować tego specyfika do cieniowania tylko przyprószyć bazą i na to bezbarwny?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 1064 Punkty: 3/1 Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 22-12-2009, 23:24
Włóknine mam brązową i szarą, więc raczej brązowa sie lepiej nada bo guma będzie się lepiej trzymać...Dziś poprawiłem nieudolne spawanie poprzedniego właściciela, natomiast jutro biore się za podkład antykorozyjny i przelece gumą. Jak się uda to może pociągne też podkładem akrylowym komore bagażnika.
Stwierdziłem że najpierw wymaluje sobie bagażnik a później karoserie...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 1064 Punkty: 3/1 Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 22-12-2009, 23:48
Odtłuszczenie jasna sprawa, lakieruje motocykle więc na ten temat mam pojęcie. Moim problemem są auta bo motocykl polakierować cały to nie problem i lakier będzie się zgadzał, natomiast pół samochodu i zrobić tak aby jako tako się nie różnił odcieniem to moja pierwsza robota, mam nadzieję że się uda
W tym właśnie filmiku przed położeniem bazy lakiernik przeleciał wszystko rozpuszczalnikiem do cieniowania.
Też dobrze nie zrozumiałem, ale jeżeli tak to po to aby zmiękczyć starą powlokę i wywołać reakcję z nowa
Swoją drogą ciekawa technika nakładania..gość zaczyna od dołu błotnika, przeważnie zaczyna się od góry pomimo cieniowania, ale ilu lakierników tyle technik..
To cieniowanie u góry błotnika też mu pewnie idealnie nie wyjdzie, za blisko zabezpieczone, nie ma miejsca na luźne cieniowanie, pewnie wyjdzie krecha
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum