Witam panowie, jestem nowy na forum. Lakieruję amatorsko od kilku lat. Obecnie czekam na SATĘ 4000 w wersji HVLP oraz dysza 1.3 W związku z brakiem funduszy na 2 guny jeden baza drugi klar zatem chcę pracować 1 gunem do tych 2 operacji. Mam kilka pytań i proszę o pomoc osoby, które oczywiście mają większe doświadczenie ode mnie.
Mam pytanie głównie o srebrne, złote i zielone metaliki, na forum wyczytałem, że jest z nimi nierzadko problem.
Poniżej zamieszczam nurtujące mnie pytania:
- lakierowane elementy będą pokrywane bazą konwencjonalną Standox, DuPont, metalik jak wyżej, czy 1 warstwa zapylająca, dalej jedna lub dwie mokre aczkolwiek stabilne, a ostatnia znów warstwa zayplająca, będą dobrą kolejnością??
- pytanie do osób używających tę Satę, czy warstwy zapylające prowadzimy z odległości ok. 30cm na ciśnieniu 1 bar oraz zmniejszeniu wypływu materiału o ok. 2-3 obroty??
- bazę nanosimy na ciśnieniu 2.0, a klar również na 2.0? Czy może stosujemy się do producenta KLARU i jeśli zaleca 3 lub więcej bara to lakierować na 3 lub więcej a nie na 2 bary??
- posiadam żywicę do cieniowania, do rozrobienia jak baza zatem 1:08, i tutaj moje pytanie, czy mogę tą żywicą pokryć całe płaszczyzny, jak np. dach auta, czy maska, czy klapa ? aby ziarno się ładniej ułożyło i aby zniwelować ew. pasy chmury itp, z tym, że przy tym pistolecie chyba trudno porobić pasy i chmury? Oczywiście nie mówię tu o sytuacji, że lakiernik przytrzyma za długo, bo to każdy pistolet rozleje bazę.
- nie mam doświadczenia profesjonalisty, a wszędzie czytam aby rozkręcić pistolet na max, tj miotła, iglica, podawanie materiału. Nie będzie to strzał w kolano, dla osoby, która nie lakieruje codziennie? Rozkręcenie materiału na max nie będzie zbyt trudne do opanowania, jaką korektę mogę sobie zastosować jeśłi chodzi o przykręcenie materiału??
Pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi, mam nadzieje, że nie złamałem regulaminu i temat nie zostanie usunięty
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 683 Otrzymał 20 punkt(y) Skąd: z daleka
Wysłany: 07-09-2014, 03:10
-tak
-Pierwsza warstwa na takich samych ustawieniach jak te pełne tylko odleglosc guna wieksza i szybkie ruchy, nie możesz tej pierwszej "napluć"
-to producent klaru odsyła po dokładne info do producenta guna a nie odwrotnie, to co jest na puszce to orientacyjne dane bo skąd ma wiedzieć jaki masz pistolet?
-przykrywanie bazą tej żywicy jest bez sensu i nic nie da. Chmurki zrobi dość łatwo tym gunem ale wiedząc jak można je też zazwyczaj zlikwidować.
-Przykręcanie materiału nie pomoże ci nauczyć się lakierować.
Dzięki za odpowiedź, powiadasz, że producent klaru odsyła do producenta pistoletu, zatem moim zdaniem klar nakładać nim/nią na takim samym ciśnieniu jak bazę, zatem 2.0 ??
Mówisz, że łatwo idzie narobić chmurki tym gunem, ale podejrzewam, że znacznie trudniej niż speedwayem czy airgunsą nawet?
Zatem nie będę skręcał materiału, ' jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz '
Myślałem, a nawet byłęm pewny, że te zapyłki robi się na niższym ciśnieniu i lekko mniejszym materiale
A chmurki i pasy jeśli wystąpią można zlikwidować następną ' cienką ' warstwą ??
_________________ 'It's nice to be important but it's more important to be nice'
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 683 Otrzymał 20 punkt(y) Skąd: z daleka
Wysłany: 07-09-2014, 15:45
tak 2,0
słaby pistolet ma słaba atomizację więc chmur raczej nie narobi a "napluje kroplami" im lepsza atomizacja, większe prawdopodobieństwo przesuszania i chmurek dla nie ogarniętych.
Pierwsza warstwa tak jak ci napisałem później mokre do pokrycia i ostatnia tak jak napisałeś ty. Czytaj uważnie.
Wysłany: Dzisiaj 19:23
Okej już wszystko rozumiem, teraz pomału będę wdrażał w życie. Dla ostatecznej jasności, co przyda się również innym.
1 warstwa ciśnienie 2.0 wypływ materiału max, miotła max, odległość ok30cm i szybkie ruszy, następnie 2 warstwa pełna do przykrycia, ciśnienie 2.0 wszystkie funkcje otwarte na max, odległość 15-20cm, 3 tak samo jak 2 w razie konieczności, i ostatnia warstwa zmniejszamy ciśnienie na 1.0, przykręcamy delikatnie pistolet, odległośc podobnie jak 1 warstwa ok 30cm i nie ma bata, musi być dobrze tak zrozumiałem :P
A co do atomizacji to pewnie masz rację, aczkolwiek wiem ,że tymi tanimi pistoletami na prawdę trzeba się napocić przy np sreberku, tutaj chociaż równo kładzie
w razie powstania jakichś niedomagań zapruszyć jak ostatnia warstwa, celem wyrównania?
Tak zrozumiałem, jeśli jest to dobre myśłenie temat będzie można zamknąć a ja dziękuję za porady
_________________ 'It's nice to be important but it's more important to be nice'
Więc tak w Sh konwencji jest tak:
1 wypyłka
2 po odparowaniu 100% wylana
3 po odparowaniu 70% wylana
jeżeli po 2 już jest git nie ma potrzeby 3 ..natomiast jeżeli po 3 widać lecimy jeszcze raz 2
Woda w sh to:
1 wylana
2 wypyłka w mokrą 1 wylaną
Jeżeli coś widać -jeszcze raz tak samo..
Okej świetnie, w sobotę będę lakierował, kończę szykować sobie pomału. Mam jeszcze drobne pytania:
- auto jest w tym samym kolorze, przematowałem i punktowo jest podkład, czy zatem lecimy normalnie wszystkie warstwy? Czy np. takie miejsca jak klapa czy maska gdzie nie ma podkładu tylko wypylić?
- co rozumiesz poprzez wypyłkę, ustawienie guna takie samo tylko odległość ok 30cm i szybkie ruchy? Czy może zmieniamy ustawienie guna na mniejsze ciśnienie oraz wypływ bazy, oraz zwiększamy odległość? Bo spotkałem się i z taką i z taką opinią
Pozdr
_________________ 'It's nice to be important but it's more important to be nice'
Panowie kończę składać auto, na szczeście żadnych uszkodzeń podczas składania nie ma, lakier odopwiednio się utwardził i chciałbym przepolerować całe auto. Korzystam z 3 korkowego systemu Menzerna oraz pady Farecli (biały, pomarańcz, czarny). Na lakierze nie ma much, ktore by siadł podczas lakierowania, jest kilka delikatnych małych syfków głównie na dachu. Chciałbym się poradzić czym przelecieć całą karoserię przed polerką. Podejrzewam, że 2000 na morko na klocku zajmie zbyt dużo czasu a i efekt niezbyt.
Na wyposażeniu mam maszynkę na krążki fi 150, z przekładką miękką oraz skokiem 2,5mm. Papiery mam DO 2000 na maszynkę.
Jak optymalnie dobrać gradację?? Oraz czy maszynowo robić to na sucho, czy na mokro?? Ranty i przetłoczenia omijać i ręcznie delikatnie, aby nie przetrzeć??
Klar typu HS był kładziony na 2 warstwy.
pozdr
_________________ 'It's nice to be important but it's more important to be nice'
polecam krążki Kovax Assilex 1500 do morki z przekładką (na sucho) - na bieżąco wycierać mikrofibrą w celu kontroli i później trizact 3000 na wilgotno z przekładką lub Kovax Eagle do pkt. śmietków (na sucho) bez przekładki i potem trizact 3000 na wilgotno z przekładką. Ja osobiście lepszych papierów nie doświadczyłem (bardzo wydajne i się nie zapychają)
napisałem po 5 szt, czyli daje to 10 szt plus 2 trizact ale z doświadczenia wiem, że to i tak za dużo. Na jedną stronę całą auta powinny Ci styknąć 1, max 2 krążki Kovax. Jest taki serwis aukcyjny allegro i tam znajdziesz
Czyli Kovax assilex na całośc z przekładką na sucho 5szt, dalej kovax eagle bez przekładki na śmietki też 5 szt i trizact 3000 2 sztuki przekładka na mokro.
Powiedz mi do jakiego stanu trzeba papierkiem matować, lekka morka musi chyba zostać tam gdzie śmietków nie ma? Czy jechać na gładko, ale czytałem, że nie poleca się na gładko robić )
_________________ 'It's nice to be important but it's more important to be nice'
po 1 to zrób sobie najpierw próbę na 1 elemencie (na fragmencie) tymi krążkami i wypoleruj. Jeśli będziesz zadowolony to zostaw. Ogólnie nie powinno się drzeć całych elementów papierem i ścinać położony lakier (bo to pogarsza jego jakość w dłuższym okresie użytkowania) - jedynie po śmietkach najlepiej, ale jeśli nie masz innego wyjścia to zrób jak napisałem, nie będę się powtarzał jak masz to zrobić bo jest to dosyć irytujące!
Przeczytałem, zrozumiałem i napisałem co zrozumiałem, skoro nie poprawiasz mnie znakiem tego zrozumieliśmy się. Teraz postaram się wdrożyć to w życie pozdro i dzieki
[ Dodano: 28-09-2014, 01:04 ]
Eagle jest tylko w paczce pakowane na alledrogo więc pozostaje mi sam assilex bo jest na sztuki
_________________ 'It's nice to be important but it's more important to be nice'
Panowie przy nowym lakierze nie ma chyba sensu w systemie 3 korkowym używać futra ?? Mam 180mm futra. Chyba najepiej będzie użyć padó farecli biały pomarańcz czarny prawda?? Futro za dużo zbiera a nowy lakier to bezclelowe ?
_________________ 'It's nice to be important but it's more important to be nice'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum