Wysłany: 16-11-2011, 17:32 Malowanie amatorsko Golfa III
Cześć wszystkim. Postanowiłem, że siostrze pomaluje jej auto. Jest to Golf III. Sądzę, że gorzej jak teraz wyglądać przeze mnie już nie może heh. Kompresor 70L(większego niestety nie dam rady załatwić) już sobie załatwiłem za parę dni będę miał u sobie i jeszcze tylko pistolet wymyśle. Z rok temu malowałem już alufelgi swoje od Beemki i przez parę tyg pomagałem koledze lakiernikowi w przygotowywaniu aut do malowania itd dlatego teraz pomysł o pomalowaniu całego auta bez dachu. Przeszło 2 lata temu wiejski lakiernik malował właśnie to auto i efekt widać zresztą klaru na nim jak na lekarstwo...
Proszę bez tekstów, żeby oddać do lakiernika. W tym wszystkim chodzi, aby nabrać trochę wprawy pomimo tego iż nie mam sprzętu profesjonalnego.
Ogólnie progi i nadproża zostały przez kolegę blacharza wymienione także są jeszcze jedynie oznaki rdzy na tylnych jak i przednich błotnikach.
Pomóżcie jakiegoś pierw specyfiku na gołą blachę tam gdzie rdza jest zaaplikować, bo właśnie ten mój kolega smarował pędzelkiem z jakiś specyfikiem wchodziło w reakcje i potem nitro po jakimś czasie przejechał.
Szpachlę to jakąś średnią cenowo wezmę, bo to tylko Golf III.
Ile podkładu reaktywnego na progi i pyłki tam gdzie rdza.
Ile akrylowego na progi i klapę tył i pyłki tam gdzie rdza.
Ile wyjdzie bazy na całe auto bez dachu bo jego se raczej odpuszczę no chyba, że fachowcy lakiernicy mi doradzą to zrobić.
Ile klaru ?
Na podłogę i progi częśsciowo mam jakieś 3 duże puszki preparatu wurtha do zabezpieczania podwozia i później napiszę co to dokładnie jest.
Jak czegoś nie napisałem to proszę mnie poprawić.
I jakie papiery kupić już na całe auto
Którym papierem całe auto zmatowić. Ogólnie stosuje się po matowieniu już malowanie bazą czy jeszcze podkład pod bazę jeśli np element jest można powiedzieć prawie bez rdzy.
Przy malowaniu alufelg zastosowałem m/m bazę (odstępu 15 min) i potem po 20min klar zaaplikowałem.
Jak coś przekombinowałem jako amator to z góry przepraszam i proszę o skorygowanie.
Ogólnie jaki czas powinno zająć położenie już po przygotowaniu 1 warstwy bazy na całe auto? Pytam bo chce wiedzieć czy wszystko będzie okey jeśli zajmie mi np 20 minut, a już by wypadało drugą warstwę bazy położyć z tej strony co zacznę auto. Wiem, że auto nie wyschnie nie wiadomo jak szybko.
Malować nie będę w tym garażu co na zdjęciach tylko w większym i czystym miejscu.
Oto zdjęcia Golfa III
Witam
patrząc na to jako amator!! to nawet bym nie startował z tym kompresorem 70 L do takich prac ale człowiek uczy się całe życie . Resztę to już chłopacy dopiszą
No wiem, ale zawsze lepszy niż 28L lol..
Ciężko aby ktoś tak chciał pożyczyć kompresor na parę dni.
No chyba, że sobie zrobię... mam właśnie bojler taki 150L... tyle, że z poskładaniem tego do kupy gorzej.
NO można można dla mnie to obojętne. Jedynie pewnie ciężej będzie w malowaniu chociaż pewnie nie potrzebnie wyolbrzymiam. Tylko dalej nie wiem ile potrzebuje ml każdego specyfiku do malowania.
kolego jesteś z Kielc . zgłoś się do Tofika z zemaxu może Ci pomoże
tzn. w czym ma pomóc? W malowaniu czy dobrze ilości składników do lakierowania całego auta?
No akurat ja jestem z drugiej strony Kielc i myślałem, żeby znów podjechać po lakier, szpachle itd do Mix na Pakoszu.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 104 Wystawił 6 punkt(y) Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 17-11-2011, 07:45
Garaż wcale nie wygląda na czysty-brak oświetlenia, troche mało miejsca. To jako pojemność kompresora to pierwsze, ale ważna jest jego wydajność. Dach jest do roboty, po co lakierować całe auto skoro dach będzie kół w oczy. Pogadaj z Giow ma www.elakiery.pl kupisz tam wszystko profixa wyjdzie cię połowa ceny tego co w lakierni a na takie warunki będzie aż nad to. Dodatkowo chyba po odkryciu raczej w niektórych miejscach nie obędzie się bez miga, dotego raczej jakiś reaktywny bym polecał.
Nie kupuj najtańszej szpachli. Oprócz jej właściwości (siadanie) ważna jest obróbka szczególnie dla amatora, czym lepsze materiały tym łatwiej wszystko powyprowadzać.
Malować nie będę w tym garażu co na zdjęciach tylko w większym i czystym miejscu.
Dzięki za tego linka już na niego wchodzę
hmm czyli co w sklepie lakierniczym sporo drożej niż przez internet?
Odnośnie tego koloru to wygląda na matowy z leciutką powloką klaru.
Na nim jest teraz kolor akrylowy? Tak mi ktoś powiedział...
:/ Siostra nawet myślała nad zmianą koloru ale czy gra warta świeczki?
Trochę lipsztik by był, bo komory silnika i bagażnika nie zamierzam malować to by raczej cyrk wyszedł.
[ Dodano: 17-11-2011, 13:27 ]
Mack` napisał/a:
Cytat:
Malować nie będę w tym garażu co na zdjęciach tylko w większym i czystym miejscu.
Dzięki za tego linka już na niego wchodzę
hmm czyli co w sklepie lakierniczym sporo drożej niż przez internet?
Odnośnie tego koloru to wygląda na matowy z leciutką powloką klaru.
Na Golfie kolor akrylowy, ale efekt ładniejszy baza+klar.
:/ Siostra nawet myślała nad zmianą koloru ale czy gra warta świeczki?
Trochę lipsztik by był, bo komory silnika i bagażnika nie zamierzam malować to by raczej cyrk wyszedł.
Mack`, Na Pakoszu to Karol ci pomoże w doborze materiału. dach trzeba zrobić bo jak to wygląda. co do zmiany koloru to jak budżetówka projekt to sobie daruj ale lakierować to w ciężkich warunkach tylko akrylem bo ewentualnych wtrąceń nie będzie tak widać, ale jaja napewno bedą przy lakierwaniu bo sprayami to byl chyba po tej rdzy malowany. a bez lakierowania na zdjeciach wychodzi tylko maska i gril
slawciu323, tzn mniej więcej ile by wyszło wszystko jak by malować baza+klar, a nie akryl... całe auto.
Wtedy by doszła komora silnika do malowania no chyba,że można olać ten temat w końcu też biały kolor by był podobny.
Nie wiem czemu, ale według mnie malowanie akrylem i ogólnie akryl to jakieś nieporozumienie..
Pozdro
Mack`,
wiesz co zrób doły dzwi .dach i klape ...reszte polerka...
a ranty zabezpiecz korozje i kup nakładki ...taniszy i szybszy sposób...
a napewno bedzie lepiej wyglądał
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 18-11-2011, 17:54
klapa i nadkola na bank masz do spawania. Nawet nie próbuj szpachlować na te wżery. Jeżeli robisz go cąłego po wierzchu na biała to potrzebujesz 1,3 litra bazy + rozcieńczalnik i około 1,8- 2 litry klaru + utwardzacz. Kryjesz na jasnym podkładzie. Wszędzie gdzie drapiesz korozję i są wżery, spawasz. Na miejsca gdzie jest goła blacha nakładasz podkład epoksydowy (puszka z utwardzaczem to aż za dużo). Nigdy nie szpachlujesz na wżery. Baranek wurth któy masz na progi musisz sprawdzić czy jest na bazie bitumicznej, czy kauczukowo- syntetycznej. Jak masz ten drugi to będzie dobry, i możesz na nim lakierować.
klapa i nadkola na bank masz do spawania. Nawet nie próbuj szpachlować na te wżery. Jeżeli robisz go cąłego po wierzchu na biała to potrzebujesz 1,3 litra bazy + rozcieńczalnik i około 1,8- 2 litry klaru + utwardzacz. Kryjesz na jasnym podkładzie. Wszędzie gdzie drapiesz korozję i są wżery, spawasz. Na miejsca gdzie jest goła blacha nakładasz podkład epoksydowy (puszka z utwardzaczem to aż za dużo). Nigdy nie szpachlujesz na wżery. Baranek wurth któy masz na progi musisz sprawdzić czy jest na bazie bitumicznej, czy kauczukowo- syntetycznej. Jak masz ten drugi to będzie dobry, i możesz na nim lakierować.
Witam
Zwykła spawara zda egzamin? Zapewne najlepiej migomatem. tzn tam gdzie te ostre wżery na klapie i tylnych błotnikach nad-spawać na tych fragmentach?
Jednak zostanę przy akrylu. Tak to przy baza+klar już by wypadało komorę silnika pomalować.
Zrobię chyba tak:
Wyczyścić i nałożyć Cortanin F na elementy gdzie rdza obczyszczona.
Potem przejadę ścierką z Nitro.2L
Podkład Reaktywny 0,5L
Podkład akrylowy 2L << ?
Akryl+utwardzacz 1,3? << ?
Jakie papiery kupić do każdego etapu i w jakiej ilości?
Czy lepiej >>
Pokład epoksydowy
Podkład akrylowy
Akryl+utwardzacz
Co do Baranka to jutro sprawdzę to napiszę co to.
michalLbn, dziękuje za pomoc.
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 18-11-2011, 23:00
Zwykłą spawarką nic nie zrobisz, najlepiej migomatem lub tigiem. Jeżeli masz wżery po oczyszczeniu to nawet cudowne laki nie zlikwidują rdzy. Zaspawaj to migiem na małym amperażu i oszlifuj, lub po prostu wspawaj łatkę.
Co do twojego dylematu, nie ma znaczenia i wpływu na wygląd komory silnika, czy polakierujesz to akrylem, czy też bazą i lakierm bezbarwnym. Jeżeli chcesz auto lakierować akrylem licz trochę większą ilość niż lakier bezbarwny, bo akrylem trzeba najpierw pokryć wszystko i dopiero dać warstwę wylewną końcową.
Jeżeli nie masz żadnych maszynek oscylacyjnych do matowania to możesz wymatować ręcznie włókniną czerwoną lub papierem wodnym p800. Są tez inne techniki, podaję te dla ciebie przystępne.
Witam.
Tak jak przypuszczałem z klapą nie będę się bawił, bo za bardzo już jest zjedzona.
Koszt klapy 150zl na Kielcach.
Oto zdjęcia z dziś:
tig mig załatwiony i zlecenie do załatania tacie wydałem.
Jak to ktoś napisał, że SITO BĘDZIE i miał heh racje.
Przetarte
Plan na najbliższe dni:
Odkrecić przód błotniki (1 już odkrecony)
Kupić klapę.
Wspawać łatki.
radom1989, nie będę robił tak jak ty to robisz swoim klientom
Zmatowić papierem, aby sprawdzić powłokę papierem czy gdzieś jeszcze czegoś nie ma do roboty, chce dobrze przygotować pod podkład akrylowy.
Przecież nie chce zerwać powłoki akrylowej.
No chyba żeby po prostu wyczyścić auto tak gdzie cale elementy bez rdzy i prysnąć od razu baze+klar
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 23-11-2011, 22:07
Jak nie masz szlifierki oscylacyjnej to pod podkład wal p400 na sucho ręcznie, a tam gdzie na stary lakier kładziesz nowy lakier to albo włóknina, albo na mokro p800. Ale z tym na mokro to możesz szaleć dopiero jak zrodisz epoksyd i podkład tam gdzie on ma być, żeby ci woda po gołej blasze nie leciąła.
Te ogniska korozji przetarłem mocno papierem p100 i w około tego miejsca. Przed nałożeniem podkładu reaktywnego przelecieć papierem p180 , czy już p100 wystarczy?
Ogólnie auto już jest połatane mniej więcej.
Miejsca newralgiczne posmarowałem Rost eaterem (efekt dobry po użyciu tego preparatu).
Właśnie nie wiem czy raz czy dwa razy nałożyć warstwę reaktywnego. Dobę później położę średnią warstwę podkładu akrylowego.
Co prawda parę tygodni poślizgu, ale wrzucę fotki autka jak mi wyszło.
Auto lakierowane w całości przeze mnie jestem zadowolony choć jeszcze daleka droga.
Nadmieniam iż auto czeka jeszcze polerka pastą G3 także się nie świeci jak psu jaja.
Zdjęcia robione kalkulatorem jakoś na wieczór także szału w zdjęciach nie ma.
Dziękuje za pomoc wszystkim.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 784 Punkty: 7/12 Skąd: Z Mazur
Wysłany: 05-06-2012, 20:57
A ode mnie masz punkta, że się nie poddałeś, zrobiłeś, i po fotkach sądzę, że efekt jak na nie oszukujmy się nowicjusza jest na prawdę dobry. Oby tak dalej
Deca-Durabolin, dziękuje za radę. Kupie papier p2000 wodny i na mokro śmignąć całego, a potem jaką pastą machnąć na uwieńczenie? Aktualnie listwy są czarne.
Z góry dziękuje za pomoc.
No fajnie git super z G3 to problema nie będzie heh
Tyle, że jak teraz zrobiłem dochodzenie pozycji drugiej haslo fiolet 3m to dopisalem jeszcze słowo pasta i wyszło >> Pasta polerska Trizact 3M50077 Fioletowy Korek
Tyle na kiego płacić mi za taki duży buteleczka no cena 117zł. Oczywiście nie umniejszam wartości tego specyfika tylko jest coś podobnego o podobnej mocy tyle, że mniejsza buteleczka?
Maszynkę polerską mam fakt faktem żaden szał. Nie powinna szkód wyrządzić, ale wrócę do domu to rzucę wam foto czy aby gąbką zda egzamin do tych past.
Pozdro
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 01-10-2012, 20:35
Jak nie chcesz kupowac wykończeniówki 3m to kup innej firmy, Ja miałem kiedyś taką dobrą pastę w pojemniku 400ml za 50zł ale nie pamiętam nazwy. Po g3 zabezpieczała lakier, mleczkowała i była mikrościerna, lakier wyglądał miodzio. Poszukaj u siebie w mieszalniach co tam maja, bo po g3 musisz czymś dokończyć aby zabezpieczyć lakier.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum