Wysłany: 06-08-2012, 17:03 Co na swirle/hologramy po g3 ?
Witam,
Polerowałem ostatnio kilka detali pastą polerką G3, niestety po polerce mam w cholerę hologramów, czym je teraz usunąć. W sklepie w którym zaopatrzam się w materiały mają tylko "niebieski 3m" za 100zł i jakiś "formula 1" za 30zł. Co wy polecacie ?
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 06-08-2012, 17:43
Baton napisał/a:
. Co wy polecacie ?
Smalec ze skwarkami koniecznie.
Baton,
Naucz się pracować fareclą a nie będzie potrzeby ratowania (maskowania) syfu pastami z wypełniaczami.
Dołączył: 08 Lip 2012 Posty: 85 Otrzymał 2 punkt(y) Skąd: Radom
Wysłany: 06-08-2012, 17:57
Witam wszystkich
Ja po wypolerowaniu fareclą 3g używam balsam od MacBrite nakładam go na zroszony element wodą i wcieram miekką gąbką.Potem lakier jest bardziej błyszczący a raz w tygodniu po wymleczkowaniu samochodu nakładam Fas-Wax mój patent to nakładanie czystą szmatką-po upływie 3-5minut ścieranie drugą szmatką i samochodzik się błyszczy.Koszt MacBrite to około 20pln a Waxa to 90pln za 1l a farecla 140 za 3kg oczywiście dochodza do tego jakieś politurki itp bo ja muszę mieć błyskotę z lakieru pozdrawiam
mkautos, rozumię że masz większy staż, wiedzę i umiejętności, ale to nie upoważnia Cie do poniżania na każdym kroku ludzi którzy krócej interesują/zajmują się lakiernictem. To tyle, nie będę więcej drążył tego tematu.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 784 Punkty: 7/12 Skąd: Z Mazur
Wysłany: 06-08-2012, 21:46
Ja tam po g3 nie mam hologramów, znaków. Za pierwszym razem daję dużo pasty i troszkę wody. Wyceiram całą pastę.
Za drugim razem troszkę pasty, i więcej wody. Nie ma żadnych znaków
Obroty dość duże.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 06-08-2012, 22:38
Witam. Kol.Baton kolega Giena napisał 3M niebieski lub fioletowy korek i miękka czarna. Problem hologramów to raz polerka bez stałych obrotów.Dwa zbyt zakamieniona woda. I tu nie trzeba pakować na element tony g3 bo nie wtym problem. Możesz przejść na system 3M na sucho lub mirka C20 i niebieski korek i na to rosa 3M. I jeszcze APP 03 i niebieski 3M. Lub tylko samo APP O3 i 010 tylko dwie na sucho. I tu muszę wam powiedzieć że po zastosowaniu tych dwóch past efekt połysku dłużej się utrzymuje niż w 3M. Żeby uzyskać ten efekt w 3M–e musimy użyć trzech past, dodając na koniec jeszcze czerwony korek do utrwalenia połysku. Także każdy lakiernik powinien wypracować sobie najbardziej optymalny system polerski. Pozdr.
Że tak się wtrącę w tą dyskusję, może doprecyzujcie proszę czy chodzi Wam w tym temacie o polerowanie i pielęgnację swoich własnych samochodów?? czy raczej chodzi Wam o polerowanie tych detali karoserii przez was lakierowanych usługowo, czy tam hobbystycznie "powiedzmy"?, bo po jednej z zamieszczonych tu wypowiedzi wnioskuję, że to właśnie chodzi o polerowanie własnego rodzynka w coniedzielne popołudnie tak, dla relaksu, rozrywki i zabicia czasu a to forum mało ma wspólnego z niedzielnymi "polerowczykami"
coniedzielne popoludnie hyh duzo tego lakieru by nie zostalo
To fakt, ale nie o to mi chodzi....jak ktoś lubi poznęcać się nad lakierem swojego samochodu zapychając mikro ryski ściereczką nasączoną jakimś czasowym wypełniaczem to niech sobie to robi do woli, jego sprawa, niekoniecznie ścierając przy tym warstwę wierzchnią powłoki lakieru ...
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 784 Punkty: 7/12 Skąd: Z Mazur
Wysłany: 07-08-2012, 01:15
Chali68, Wtrącę się jeśli można
Sądzisz, że APP 03 i 10 są lepsze od g3 czy 3M?
Bo tak się składa, że od godzinki jestem w posiadaniu akurat tych dwóch produktów z APP. Tak na wypróbowanie, na polerkę jednego autka.
Na sucho z nimi lecieć?
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 07-08-2012, 13:25
Ja po swoich doświadczeniach z ostatniej ostrej wymiany postów z jednym z nawiedzonych detailingowców do tego handlowca jakiegoś mrocznego systemu polerskiego którego nazwy nie wolno wymawiać powiem krótko :
Każdy markowy system polerski dedykowany dla lakierni samochodowej jest dobry i skuteczny.
Większość problemów wynika z tego, że użytkownicy dzielą się na lakierników i powiedzmy ... polerników Lakiernic maj większości przypadków do czynienia ze świeżymi powłokami lakierniczymi. Sami decydują w którym momencie fazy utwardzania powłoki należy ją wypolerować ( po jakim czasie ) Lakiernik wie jak grubą ma powłokę którą wykonał i co to jest ... modyfikowany akryl, poliuretan czy jakiś specjalny lakier z typoszeregu producenta. W praktyce oznacza to, że biorąc do ręki polerkę wie czego za chwilę może się spodziewać w trakcie polerowania. Gdy teraz weźmiemy pod uwagę taki drobiazg, że o klienta walczy kilka firm oferujących systemy to klient - lakiernik ma szanse na to, że ktoś doświadczony pokaże mu jak posługiwać się konkretnym systemem. To ważne dlatego że wiele negatywnych opinii o jakimś produkcie wynika z niewiedzy o sposobie jego stosowania.
Nie chcę tu wyjść na zapalonego obrońcę Farecli, ale zdecydowanie twierdzę, że krytyka pasty G3 i G10 opiera się zawsze o nie umiejętne posługiwanie się tym i produktami. Po pierwsze Farecla nie jest pastą ma mokro tylko na wilgotno ... a to robi gigantyczną różnicę jak kogoś przy polerowaniu ponosi i macza pada w wiadrze, albo leje wodę na element. G3 to pasta która musi być "wypracowana" na elemencie bo w trakcie pracy zmienia swoją gradację i kształt na bardzo mały i regularny
Gdy ktoś ma już połysk dopracowuje go do ideału ale uznaje że skończyła mu się pasta i sięga do puchy po G3 ... to robi sobie krzywdę. To tak jakby pracował już woskiem i pochrzanił puszki nakładając pastę ścierną . Farecla to specyficzna pasta.
Systemy, Presta, APP, czy 3M podzielone są określone gradacje. Nazwałbym to tak Są Głupoto Odporne. Gdy przechodzi się na mniejszą gradację to już nie zniszczy się elementu. Do tego w tych systemach nie ma wody ( tak jak w Farceli G6 ).
Zaletą Farecli G3 jest to, że w praktyce nie ma szybszego systemu opartego o jedną pastę polerską do doprowadzenia do finału świeżo polakierowanego elementu. Wadą to że brudzi i to że na rozpad granulek nie ma wpływu operator polerki ( ma niewielki ). Trzeba polerować i polerować żmudnie i do celu jedną pastą. W przypadku ciemnych kolorów jest druga pasta ścierna G10 ta jest już systemem suchym.
Dlaczego są skargi na system Farcla ? Po pierwsze dlatego że zamiast polerowana wiele osób robiło sobie kąpiel. Po drugie połysk przy Farecli pojawia się w minute po rozpoczęciu polerowania ale to zgubne wrażenie. Na tym opiera się krytykę Farecli bo taki połysk znika po przetarciu zmywaczem/ G# to najpierw pasta ścierna potem polerska i wreszcie wykończeniowa ... ale te etapy trzeba przejść ... a nie je pomijać i wskazywać wady tego produktu. Farecla to system idealny dla lakierników. Przy odnawianiu starych i fabrycznych powłok jest upierdliwa i dużo mniej skuteczna, ale 3M też nie jest wcale rewelacją. Tu nawiedzeni detailingowcy mają swoje środki ... tylko, że ich robota to najpierw wielka ściema i opowieści ... potem silne pasty ścierne + pasty wykończeniowe i połysk oparty o likwidację struktury lakieru + twardy wosk zabezpieczający. Coś czego lakiernicy unikają jak ognia. Jak polakierować element pokryty twardym środkiem chemicznym wtartym głęboko w powłokę ?
Dlatego systemy polerskie dla lakierni i do picowania samochodów to dwa różne bieguny tej samej operacji. Jednak połysk czyli efekt Gloss ma swoją granicę. To nie jest tak jak twierdzą ci co z polerowania robią religię że można się posunąć do jakieś cudownej wspaniałej granicy ideału. Ideał osiągnąć można łatwo i bez wysiłku każdym systemem polerskim a trwałość efektu zależy tu już od środka zabezpieczającego i samej powłoki lakierniczej.
Fabrycznie samochody nie mają takiej chemicznej warstwy zabezpieczającej. Dlatego ci co wierzą w boginię połysku idealnego nigdy nie zrozumieją lakierników samochodowych dla których granicą ideału jest fabryczna powłoka lakiernicza.
Zrobienie naprawy przodu samochodu i wypolerowanie go do poziomu samochodów wystawianych na targach to .... spieprzenie roboty. To wada, a nie jakieś mistrzostwo w polerowaniu.
Farecla, APP i 3M to systemu dla lakierni samochodowych. Ponieważ dla mnie lakiernia to biznes a nie filantropia, hobby czy styl życia ... to Ja preferuję, profesjonalne skuteczne, nie zawodne i łatwe w stosowaniu produkty ... oraz sprzęt. Dochodzimy do poziomu gdzie dany wyrób spełnia pokładane w nim oczekiwania ... i koniec. Dalej się nie posuwamy choć dalej może nas nawet doprowadzić do lądowania na Marsie ... tylko ze to już nie jest lakiernictwo samochodowe. Dla mnie Farecla G3 jest produktem idealnym. Jedna pasta od początku do końca ... szczególnie że teraz G3 to .... G3 ultar + G3 Finish. Nie dziwi mnie że inni używają innego systemu dedykowanego dla lakierni tak jak nie dziwi mnie, że jest tyle różnych systemów mixing nazywanych nazwami handlowymi, a nie nazwami koncernów ... dziwi mnie okropnie jak ktoś w lakierni samochodwej sięga po produkty przeznaczone dla innych rodzajów działalności ... też pasty polerskie i ścierne, ale nie dla lakierni samochodowych . To tak jakby lakiernicy używali lakierów przemysłowych ( niektórzy tak robią ).
Tu jest podstawowy problem wielu dyskusji o polerowaniu i efekcie jakim ma się zakończyć ta .... pomocnicza operacja lakierowania.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 07-08-2012, 14:31
Tak Pellku leć na sucho i wyłącznie na sucho. Gąbka pomarańczowa do 03 i czarna 010 i dokońca pozostaw niech resztka pasty wyschnie i wytrzyj ściereczką clean–soft. 010 rozprować po całości na koniec procesu i pozostaw cienką warstwę do wyschnięcia. Suchą nieciągnącą się warst. wytrzyj ściereczką c–s. Ja nie twierdze że coś jest lepsze. Mówię że system APP jest szybszy. Robercie tam do starych powłok jest bdb farecla Universal, która pięknie zmywa się pod ciśnieniem wody i niebrudzi, oraz pachnie świeżością. Dlaczego mało ludzi ją używa? To taki dobry produkt o dwóch gradacjach. Pozdr.
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 1106 Otrzymał 12 punkt(y) Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-08-2012, 16:24
ja robilem g3 na mokro i dobrze bylo znaczy na wilgotno zle przeczytalem twoja wypowiedz
tutaj w opisie produktu pisze ze pad musi byc mokry kazdy moze inaczej to zrozumiec
3 Regular Grade to pasta polerska do polerowania ręcznego lub maszynowego. Pastę należy używać z gąbką polerską G-mop białą - twardą lub przy polerowaniu ręcznym nanosić ściereczką kolistymi ruchami. Polerowanie daje wysoki połysk i pomaga pozbyć się ewentualnych defektów lakierniczych. Należy pamiętać aby podczas całego procesu gąbka była mokra, dzięki temu nie ma możliwości przetarcia lakieru.
Pasta polerska G3, znana jest praktycznie wszystkim profesjonalnym lakiernikom samochodowym. Umożliwia ona usunięcie zadrapań powstałych po wstępnym polerowaniu papierem ściernym oraz daje wysokiej klasy połysk. Pasta jest klasyczną pastą średniościerną jest więc uniwersalna i umożliwia polerowanie różnych typów lakierów za równo maszynowo przy użyciu gąbki polerskiej jak i ręcznie przy użyciu szmatki.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 07-08-2012, 16:53
Chali68 napisał/a:
Robercie tam do starych powłok jest bdb farecla Universal, która pięknie zmywa się pod ciśnieniem wody i niebrudzi, oraz pachnie świeżością. Dlaczego mało ludzi ją używa? To taki dobry produkt o dwóch gradacjach. Pozdr.
Ja to w ogóle odnoszę takie wrażenie że Farecla się zachowuje jak producenci rozcieńczalnika NITRO ... i tak się sprzeda w każdej ilości więc po co jakiekolwiek informacje
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 08-08-2012, 16:37
Tak dokładnie jest! Kupują niech kupują dalej! Ok. Po co wydawać kasę na info o produktach. Może ktoś z Farecli to przeczyta i się ustosunkuje do tego wątku! Ps. Sam szczerze w to wątpie,musiała by się załamać i to drastycznie sprzedaż tych produktów. Pozdr.
PROJEKTER, wielkie dzięki za wszystkie informacje zawarte w poście, naprawdę przydatne i pouczające.
Mógłby mi ktoś jeszcze powiedzieć z jakimi obrotami i dociskiem powinno się pracować FARECLĄ G3, bo znalezienie takiej informacji graniczy z cudem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum