Mam problem:), polakierowałem zderzak bazą natomiast potem nałozylem lakier bezbarwny, w sumie wyszło rewelacyjnie jak na moje umiejentności... , szok przeżylem rano ggy przyszedlem do garażu... na calej powierzchni byly microbombelki - efekt taki jak w gazowanej wodzie ... , nie mam pojecia gdzie popelnilem bląd w sztuce.
Pytanie: czy należy przed plozenim clearu odczekac aż sie "przegryzie z rozcieńczalnikiem ", czy moze 30 mni od polożenia bazy to zbyt krotki czas na nakladanie clearu... . Jeżeli był by ktoś tak uprzejmy i opisał procedurę lakierowania biorąc pod uwage nalożenie podkladu, bazy i clearu, byłbym bardzo wdzieczny - jestem amatorem i nie mam zamiaru tworzyc konkurencji - z zawodu jestem robotykiem ... - lecz lubie wzbogacać swoje umiejetnosci. chodzi mi o algorytm z proprcjami rozcieńczlnikow do poszczegolnych warstw, czasmi jakie należy odczekac pomiedzy nakladaniem podkladu bazy i clearu , bardzo prosze o pomoc ponieważ już jestem troche znioechecony a przeprowadziłem mnostwo probek. J jeszcze jedno pytanie jakjej firmy produktu są godne użycia ? pozdrwaim wszystkich
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 572 Punkty: 19/7 Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 06-07-2009, 21:37
a ja chętnie ci pomoge.co do klaru nie musi sie przegryzac wystarczy ze dobrze wynieszasz z utwardzaczem i z rozcienczalnikiem.tak po opisie wmiare zrobiłes wszystko ok.myśle ze problem masz z czystym powietrzem jakis filterek by sie przydał i wody z kompresora moze spus
a ja chętnie ci pomoge.co do klaru nie musi sie przegryzac wystarczy ze dobrze wynieszasz z utwardzaczem i z rozcienczalnikiem.tak po opisie wmiare zrobiłes wszystko ok.myśle ze problem masz z czystym powietrzem jakis filterek by sie przydał i wody z kompresora moze spus
Niekonicznie.niektóre klary HS ,VHS /3:1/jeśli położy się za grubo/2 pełne wylane warstwy /również potrafią zgazować ,szczególnie jak za dużo dodano rozcieńcz.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 572 Punkty: 19/7 Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 06-07-2009, 22:44
zgadza sie no-limit zwłaszcza teraz na wode trzeba ostroznie z klarem tak na półtory warstwy ale podejzewam ze dyzio217 sobie ten zderzaczek prysnął gdzieś w garażu i pierwsze co mi przyszlo do głowy to zanieczyszczone powietrze/sory dyzio217 jak sie myle\
Dzieki za podpowiedzi, tak malowalem w garażu , wode spuszczałem dosyc często, mam nawt pseudo odwadniacz hahhah... Po kolegow wypowiedziach stało sie wszystko jasne... no coz partacz ze mnie ale co tam uczymy sie na bledach najszybciej na swoich . Połozylem jedna ale za to super gruba warstwe ,nie pociekło rozłożylo sie na lustro ale niestety efekt dekoracyjny wszystko zepsuł.
Czyli że co podkład odzekać ile ?, potem baza przerwa ile ?, i jak nakadać poszczegolne cienkie warstwy clearu , zaproszyć tylko i odczekac potem nałożyć ciniutko i odczekac ?co ile czsu nanosic warstwy? - i jeszcze jedno jak rozcięczę cleat zgodnie z proporcjami to nie jest jakos specjalnie rzadki - z tego co wiem powinien kapać z konca patyczka - dać duże ciśnienie i przykręcić strumien clearu żeby lepsza mgileka była :(, kurcze help bo kupilem spojler i nastepnego zgazowania nie przezyje hahhhah
Nałóż pełną warstwę podkładu odczekaj ok 10 min i nałóż drugą również pełną, po ok 15 h w 20 st.C możesz szlifować podkład
Dyzio217 napisał/a:
potem baza przerwa ile ?
Nałóż pierwszą warstwę bazy odczekaj aż odparuje rozć.(czyli baza zrobi się matowa) nałóż drugą warstwę i ewentualnie trzecią również z przerwami na odparowanie,po czym nałóż bezbarwny
Dyzio217 napisał/a:
i jak nakadać poszczegolne cienkie warstwy clearu ,
Najpierw nałóż pierwszą warstwę kontaktową taką nie pełną ale zamkniętą, odczekaj ok 10 min w temp 20 st.C i nałóż drugą warstwę klaru teraz już pełną wylaną
Dyzio217 napisał/a:
dać duże ciśnienie i przykręcić strumien clearu żeby lepsza mgileka była
Strumień jak i przy nakładaniu bazy tak i przy nakładaniu klaru ma być rozkręcony na max. ciśnienie robocze w zależności od pistoletu, zakładam że masz pistolet HP więc ustaw sobie na manometrze pod pistoletem 2,5-3 bar
Skoro twierdzisz że masz za gęsty lakier to najpierw wejdź sobie na stronę producenta i sprawdź w karcie technicznej czy rzeczywiście ma być on rozrabiany w takiej proporcji z rozcieńczalnikiem jak pisze na opakowaniu i jaką proporcje stosujesz obecnie
Jeśli karta techniczna potwierdzi prawidłowość i ten lakier którego używasz żeczywiście ma taką niską lepkość to nie pozostaje Ci nic poza podniesieniem ciśnienia roboczego w celu mocniejszego rozbicia tej mieszanki
Efekt gazowania o którym wspomniałeś wczwśniej to wynik zbyt grubej warstwy lakieru..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum