lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przygotowanie felg do malowania
Autor Wiadomość
regan
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 12
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 18-08-2009, 21:18   Przygotowanie felg do malowania

Witam.
Zabieram się za renowacje starych felg aluminiowych. Z felg schodzi stary lakier w niektórych miejscach nawet do gołej felgi, więc pomyślałem że zedrę całą powłokę SCANSOL-em. Następnym krokiem będzie jej dokładniejsze oczyszczenie i wyrównanie oczywiście potem zmatowienie i tu mam do was pytanie jaką ziarnistość papieru dobrać do tych czynności żeby nie narobić wżerów?

Tak wygląda jedna z felg:

[img][/img]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek1979
Wyjadacz


Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 130
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 18-08-2009, 22:28   

Jak chcesz to robić ręcznie to zacznij sobie w tych najgorszych miejscach od np. 80,potem 120,150,na końcu możesz wygładzić 240.Mowa tu o papierach na sucho.Jeżeli masz korozje aluminium to musisz oczyścić aż aluminium będzie czyste ,bez czarnych wżerów.Po oczyszczeniu i zmatowaniu nakładasz podkład(możesz zrobić techniką mokro na mokro lub jak trzeba tradycyjnie) na aluminium np epoksydowy lub washpirmer,potem podkład akrylowy 2K i lakierujesz,oczewiśćie w zależności od stanu felgi robisz mokro na mokro lub po uprzednim wyschnięciu podkładu akrylowego,matujesz na mokro p800 i nakładasz odpowiedni lakier.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
regan
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 12
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 18-08-2009, 23:52   

Tylko 80 jest już dość grubo ziarnista i mogę nią zrobić wżery które mogą być widoczne w końcowym etapie chyba że podkłady i lakier to zakryją. Jeśli się mylę to mnie popraw. Jeszcze mnie zastanawia jedna sprawa ponieważ lakier odpada tylko z rantów a gwiazda jest wręcz idealna. Jakby udało mi się zedrzeć cały lakier z rantów do tego jakby "załamania" (na zdjęciu widać)
[img][/img]

Myślę że dzięki temu że jest to załamanie nie będzie widać jakiś "skoków warstw" że na gwieździe jest grubiej niż na rancie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 19-08-2009, 08:34   

regan napisał/a:
Jakby udało mi się zedrzeć cały lakier z rantów do tego jakby "załamania" (na zdjęciu widać)
jasne że tak będzie dobrze,a nawet wskazane. usuń tylko tą przezroczystą powłokę z rantu felgi i nałóż podkład.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
regan
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 12
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 19-08-2009, 09:30   

Już połowę roboty mniej:) Gwiazdę zmatowić 500 czy 800?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 19-08-2009, 11:42   

regan napisał/a:
Gwiazdę zmatowić 500 czy 800?
czy też konieczny jest na niej podkład,jak tak to 500 styka,nawet 240 wystarczy. aż taki drobny nie musi być.jeżeli pod lakier ,bazę ,to tysiączek na mokro.oczywiście możesz zacząć od grubszej gradacji a skończyć na tej, jaka jest wymagana.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
regan
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 12
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 19-08-2009, 12:45   

Szczerze to nie mam rozeznania kiedy trzeba a kiedy nie dawać podkład. Zauważyłem że na jednej z gwiazd jest lekko uszczerbany lakier pewnie od uderzenia więc będę musiał wygładzić to papierem czy też lepiej już zedrzeć cały lakier?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 19-08-2009, 15:26   

Cytat:
więc będę musiał wygładzić to papierem czy też lepiej już zedrzeć cały lakier?
tylko wygładź i połóż podkład. zależy od stanu powłoki lakierniczej czy na całe alu czy częściowo miejsca uszkodzone gruntować.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
regan
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 12
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 22-08-2009, 15:16   

Witam:)
Do zimy może skończę te felgi:P Na razie przygotowałem jedna felgę do nałożenia podkładu.
Efekt taki:






A zacząłem od ściągnięcia starej farby z rantów felg ze pomocą tego preparatu (rewelacja):



Potem zabrałem się za czyszczenie rantów z korozji papierem ściernym od 120, 150, 220, 320 i chyba też 500 już nie pamiętam. Następny krok to przygotowanie gwiazdy i pozostałe fragmenty felgi. Wpierw wyrównałem stary lakier z jakiś pęknięć odprysków czy grudek tak żeby było gładko. Potem całą felgę (prócz rantu) zmatowiłem papierem ściernym 800 (1000 nie miałem w domu) na mokro. Felga czeka na chemie:) Proszę o opinie lub opr. jeśli coś źle zrobiłem.

Ps.
Tak wyglądały ranty przed przystąpieniem do prac:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 23-08-2009, 16:48   

regan napisał/a:
Potem całą felgę (prócz rantu) zmatowiłem papierem ściernym 800 (1000 nie miałem w domu) na mokro
taraz czeka cię podkład ,a takie gradacje papieru nie są aż tak wymagalne,a nawet lepiej zostawić grubszą rysę. zdecydowanie wystarczy P320 na sucho
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
maniek
Forumator



Wiek: 32
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 23-08-2009, 16:57   

baqo napisał/a:
lepiej zostawić grubszą rysę.

lepiej później podkład się trzyma i nie odpada.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
regan
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 12
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 23-08-2009, 17:05   

Fakt po tej 800 powierzchnia nie jest dość szorstka a tylko się zmatowiła. Czyli cała felgę przejechać 320 i potem prysnąć podkładem?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 23-08-2009, 17:14   

regan napisał/a:
Czyli cała felgę przejechać 320 i potem prysnąć podkładem?
dokładnie tak ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
regan
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 12
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 05-09-2009, 20:18   

Dawno nie pisałem niestety nie mogłem się oddać w pełni pracy przy felgach ale w końcu felgi przygotowane i czekają na podkład i tu pytanie ile warstw i jakie odstępy? Coś tu pisaliście o metodzie mokro na mokro lepszy jest efekt niż tradycyjną metodą czy to rzecz gustu jeśli można to tak nazwać.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
maniek
Forumator



Wiek: 32
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 05-09-2009, 20:26   

regan napisał/a:
Dawno nie pisałem niestety nie mogłem się oddać w pełni pracy przy felgach ale w końcu felgi przygotowane i czekają na podkład i tu pytanie ile warstw i jakie odstępy? Coś tu pisaliście o metodzie mokro na mokro lepszy jest efekt niż tradycyjną metodą czy to rzecz gustu jeśli można to tak nazwać.

Metoda m/m to metoda która znacznie skraca czas pracy...nie czeka się do pełnego utwardzenia tylko kolejne "substancje" nakłada się już po odparowaniu poprzedniej :) :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
regan
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 12
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 05-09-2009, 20:38   

Teraz chodzi mi tylko o podkład, czyli mam rozumieć że nałożyć pierwszą warstwę i po około 20 min. następna, a kiedy szlifować?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
maniek
Forumator



Wiek: 32
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 05-09-2009, 20:42   

regan napisał/a:
Teraz chodzi mi tylko o podkład, czyli mam rozumieć że nałożyć pierwszą warstwę i po około 20 min. następna, a kiedy szlifować?

http://lakiernik.orge.pl/...ht=mokro++mokro
polecam ten temacik bo niema sensu odpisywać tego po raz kolejny :) :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
regan
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 12
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 05-09-2009, 20:53   

Po przeczytaniu tego wątku co mi podesłałeś zdecydowałem że zrobię to jednak tradycyjną metodą. Papier 1000 wystarczy na ostateczne szlifowanie i czy między warstwami też szlifować?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 05-09-2009, 22:19   

regan napisał/a:
...czy między warstwami też szlifować?

nie !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
regan
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 12
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 08-09-2009, 22:41   

Dobra podkład położony powiedzcie czy mogę go przeszlifować 800 bo nie mam w domu 1000 jedynie z drobnych mam 800 i 1500.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
sakul
Użytkownik


Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 18
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 08-09-2009, 23:11   

Hah przecież już od dłuższego czasu wiesz że będziesz potrzebował tej tysiączki :)
ja na twoim miejscu bym podjechał po ten papier bo jak się okaże że coś nie wyszło to będziesz przeklinał że nie pojechałeś i musisz szlifować lakier bo wyjdą rysy czy coś w tym stylu. Nie lepiej zaoszczędzić sobie nerwów i lakieru? ;)

P.S.
ja się nie znam, nie traktuj tego jako jakiejś opinii fachowca, to raczej ma na celu mobilizacje do działania zgodnie ze sztuką, bez "uproszczeń"
Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 08-09-2009, 23:29   

to przeszlifuj sobie tą 800 a potem popraw 1500 i na to samo wyjdzie rys napewno nie będzie
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Stiflermistrz
Użytkownik


Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Radom
Wysłany: 11-08-2011, 22:14   

Witam wszystkich widziałem jak wczoraj mój kolega ze sporym doświadczeniem podejmuje sie renowacji podobnych felg.Przetarł je papierem P400 wodny,potem osuszył je dokładnie i zaszpachlował głębsze ryski nitrówką po dotarciu szpachlówki nałożył podkład firmy IVAT po dotarciu nałożyk bazę koloryzującą w 5 warstwach w odstępie około 10minut od siebie na koniec przylał może z 8 warstw bezbarwnego, po polerce wyszły jak lustro pięknie się prezentują na jego samochodzie naprawde lepiej poświęcić trochę czasu i zrobić to konkretnie i nie oszczędzają lakieru bo puźniej widać tego efekty :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2011, 22:24   

Stiflermistrz,
Bardzo dobrze podpuszczasz, ale hamuj z takimi śmieciami na forum.
Takie porady tylko narażają innych na koszty.
 
     
yunivers
Użytkownik


Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 21-11-2011, 19:44   

Koledzy czy do malowania felg,będę musiał zdzierać lakier przy pomocy piaskowania czy chemicznie też mogę?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 21-11-2011, 22:34   

yunivers,
tak mozesz chemicznie..
ps czym??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
yunivers
Użytkownik


Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 22-11-2011, 08:35   

no np.Scansol-em i rożnego tego rodzaju chemią do ściągania lakieru potem papiery,podkład,baza i klar :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 23-11-2011, 08:52   

yunivers,
tak jak piszesz...nie wiem jak inna chemia zachowuje sie z alu
ale Scansol można stosowac na aluminium
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
yunivers
Użytkownik


Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 25-11-2011, 10:01   

A która metoda jest lepsza do malowania felg?
Tradycyjna czy mokro na mokro? Oraz gdzie znajdę temat dotyczący malowania tradycyjnego ponieważ chciał bym trochę poczytaj i dowiedzieć się być może coś robię źle albo dać jakieś podpowiedzi :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
angelus_79
Użytkownik


Wiek: 45
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 17
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2012, 09:54   

W natępnym tygodniu biorę się za zmianę koloru w felgach aluminiowych, w zwiazku z tym mak kilka pytań:

1. Felgi są w niezlym stanie, tylko w niektórych miejscach są przytarte lub mają odpryski. Czy warto je piaskować czy wystarczy nalożyć szpachlę?
2. Jak nakladać szpachlę? Liepiej nałożyć po oczyszczeniu na felgę, czy miejsce czyszczone pomalować lakierem epoksydowym i na niego nalozyc szpachlę?
3. Wydaje mi się że felgi są pomalowane lakierem proszkowym, czy jak po zmatowieniu nałoże na nie podkład akrylowy będzie dobrze?
4. Czy zdejmować opony do malowania?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne