Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 21-06-2009, 12:03 MODULAR CAR SERVICE - opis techniczny
Koncepcja obiektu modułowego przewiduje budowę warsztatu samochodowego którego konstrukcja zaprojektowana została w sposób POWTARZALNY. Obiekt jest parterowy i bez podpiwniczenia w celu minimalizacji kosztów. W części biurowo socjalnej można jednak zaprojektować dodatkowe piętro, oraz ( lub ) podpiwniczenie tej część – zyskując np. magazyn Pojedynczy moduł – stanowisko, ma zawsze ten sam wymiar 450 x 1000 x 500 wys. i wyposażenie techniczne budynku :
- oświetlenie
- ogrzewanie
- wentylacja
- kanalizacja
- prąd
- sprężone powietrze
Różni się jedynie wyposażeniem technologicznym dla każdego stanowiska.
W koncepcji projektowej znajdzie się 11 stanowisk roboczych dopasowanych dla potrzeb :
- warsztatu mechanicznego ( 4 rodzaje podnośników )
- blacharskiego ( rama, stanowisko płaskie, podnośnik nożycowy )
- lakierniczego ( stanowiska zintegrowane zastępujące kabinę lakierniczą, pojedyncze stanowisko lakiernicze, kabina lakierniczo suszarnicza )
Założenie koncepcyjne projektu MODULAR przewiduje budowę obiektu w oparciu o dwa warianty części socjalno biurowej :
1. Wariant ECONOMI - jeden moduł socjalno biurowy + 2 stanowiska + wiata - do 4 stanowiska + wiata.
2. Wariant CLASSIC - dwa moduły socjalno biurowe + 4 stanowiska + wiata – do 9 stanowisk + wiata.
Dwa kolejne warianty HI Standard i Top Classe to obiekty SKP dla pojazdów do 3,5 tony z jednym stanowiskiem naprawa szybkich i częścią socjalną oraz SKP okręgowa dla pojazdów powyżej 3,5 tony…. ale to inny temat a prace projektowe na razie „w powijakach”
Każdy kto planuje własny warsztat może przemyśleć jakie ma możliwości finansowe na dany moment ponieważ precyzyjna wycena każdego modułu i kosztów budowy obiektu daje natychmiastową informację z jakim kosztem ogólnym należy się liczyć. Co bardzo ważne obliczony koszt będzie nie zmienny … nic w trakcie budowy i wyposażenia nie zaskoczy inwestora jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych obiektów … bo kto z was wie ile kosztuje otwór w posadzce pod konkretną kabinę lakierniczą ? … a takich otworów technologicznych może być w obiekcie kilka i to tylko JEDEN z trudnych do wyceny elementów inwestycji.
Pomysł - modułowy - powstał po to aby można było - Dziś podjąć decyzję o budowie np. mini lakierni, a za jakiś czas dostawiać identyczne moduły z blacharnią, czy mechaniką …!
Dla kogo taki obiekt ?
Może to być początek profesjonalnej działalności
Może to być przejście na własne z dzierżawionego budynku ( posiadane wyposażenie zostanie wpisane w nowy obiekty )
Może to być drugi obiekt na działce gdy w pierwszym już nie ma miejsca
Podsumowanie :
Ponieważ to tylko zaawansowana koncepcja ( niestety produktu jeszcze nie ma ) ciekawi mnie wasza opinia na temat takiej formy rozpoczynania, lub rozwijania działalności. W tej części tego tematu proszę o opinie techniczne, pytania, uwagi, a nawet konstruktywną uzasadnioną krytykę … bo niektóre opinie mogą być bardzo cenne w dalszych pracach projektowych ( jeżeli w ogóle będą kontynuowane !! ).
Proszę w tej części tematu nie podejmować wątków kosztów budowy i wyposażenia … ponieważ ten temat założyłem oddzielnie dla koncepcji MODULAR zdając sobie sprawę że KOSZTY to kluczowe zagadnienie przy podejmowaniu decyzji :
P.S
Bardzo proszę uszanujcie to że choć to jeszcze nie projekt, a zaawansowana koncepcja …. to jednak chroniona Prawem Autorskim
[ Dodano: 22-06-2009, 07:29 ]
Wzór projektu ECONOMI wariant 2 + 1 mini lakiernia oznacza :
- Cześć socjalna w wersji ECONOMI / najmniejsza - 1 moduł.
- Wariant 2 to dwa stanowiska robocze w tym przypadku zespół stanowisk lakierniczych INTEGRA z systemem grzewczym i zespołem nadmuchowo - wyciągowym o zdolności przesyłowej 30 000 m3 /h. Podłoga okratowana i ZKANALIZOWANA !!! Nawiew powietrza przez górne plenum filtracyjne. Oświetlenie górne. Na konstrukcji wsporczej pomiędzy stanowiskami - kotara działowa. Możliwość instalacji przesuwanych promienników IR na podporach poziomych na wysokości 360 cm z regulacją położenia ( obrotową 180 st ) i regulacją wysokości w zakresie +0,30 do 2,2 m. Zasilanie wymiennika ciepła olejem opałowym ( może też być gaz ).
- + 1 Oznacza wiatę - w tym przypadku z funkcją myjni ponieważ zespół INTEGRA ma za zadanie zastąpić kabinę lakierniczą. Pod wiatą istnieje możliwość umieszczenia kabiny lakierniczej.
Wysłany: 22-06-2009, 13:31 Re: MODULAR CAR SERVICE - opis techniczny
PROJEKTER napisał/a:
- + 1 Oznacza wiatę - w tym przypadku z funkcją myjni ponieważ zespół INTEGRA ma za zadanie zastąpić kabinę lakierniczą. Pod wiatą istnieje możliwość umieszczenia kabiny lakierniczej.
Czy to znaczy,że moduł lakierniczy zastępuję kabinę lakierniczą?w takim przypadku od kosztu takiego zespołu modułow można odjąć sobię cenę kabiny/80-120tys./.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 22-06-2009, 14:18
Ten zespół zintegrowanych stanowisk lakierniczych to konstrukcja zbudowana w taki sposób że "jako kabina" działa przemienienie lewe lub prawe stanowisko, lub z połową mocy wentylacyjnej i grzewczej kabiny ... oba na raz. Zespół wentylacyjno - grzewczy jest od kabiny lakierniczej ( i to takiej niezłej kabiny lakierniczej ). Wentylacja w podłodze jak w kabinie, Oświetlenie w suficie i filtry w suficie wszystko jak w kabinie i to raz 2 szt. .... oprócz obudowy. Ma ZALETĘ bo wszystko w jednym ( to jest w dwóch ) ... stanowisko przygotowawcze miejsce do lakierowania i suszenia , polerka i myjnia ... no i WADĘ to jednak nie jest kabina lakiernicza tylko profesjonanla / podwójna lakiernia.
To rozwiązanie doskonale sprawdza się w przemyśle i warsztatach które mało lakierują ( max - jedna naprawa dziennie ).
W przypadku decyzji o zakupie kabiny całość byłaby trochę przeinwestowana. Integra to koszt ok 110 000 zł za komplet. To lepiej jest już wyposażyć moduł lakierniczy w zwykłe stanowisko ( dostępne w systemie MODULAR za ok 39 000 zł z kosztem adaptacji modułu włącznie ) i zlokalizowanie kabiny pod wiatą obok gdzie teraz w projekcie jest myjnia.
Można też postawić kabinę, a do układu MODULAR wprowadzić płaskie stanowiska tylko z oświetleniem i podstawową wentylacją 3 wym/ h. Kompletację technologiczną tego obiektu można sobie składać jak LEGO.
Już nie długo pokażę każde stanowisko które może wejść w skład kompletacji systemu.
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 33 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: Polska
Wysłany: 30-03-2010, 22:38
Przepraszam. Przepraszam Przepraszam - Oczywiście powinienem dbać o ten temat i zaktualizować go już w październiku 2009. Moja wina - sory sory.
Oczywiście już są wszystkie stanowiska i elementy systemu, oraz wyceny i szczegółowe rozwiązania ... i nawet trzy budowy w toku tj : w trakcie formalności bo wszystkie oparte o dotację z UE.
tak troszkę schowane dla nie wtajemniczonych ale dla was proszę bardzo ... tu przepraszam nowa strona a już lekko nieaktualna bo brakuje dwóch modułów 1. stanowisko przelotowe z kanałem rewizyjnym dla ciężarówek i do geometrii i 2. stanowisko lakiernicze z wyciągiem w tylnej ścianie bez prac fundamentowych ... taka tańsza wersja ... jakby co mogę dosłać na e-mail
W razie wątpliwości "jak to się je" proszę pytać ... jak tylko będzie chwila wolnego czasu to skończę dosyć obszerną publikację o wadach zaletach i jak to poskładać do kupy i rozbudowywać w etapach i finansować i spłacać kredyt i zrobić w tym mieszkanie .... no bardzo bardzo obszerna publikacja
_________________ Przepraszam za chwilowo nie aktywną stronę www.
Nowa jest w opracowaniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum