Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 351 Punkty: 5/8 Skąd: Krasiniec/Maków maz
Wysłany: 09-05-2011, 22:59 Jaki VS pod ten kolor?
Nie znalazlem podobnego tematu na forum a mysle ze moze sie przyda, w mojej mieszalni nie ma przy recepturze podanego VS-a i nieraz wychodza cyrki z kryciem. Mozna wklejac numer lakieru a koledzy mysle ze poratuja, na pierwszy ogen idzie: Honda bg45m prosze o podanie Vs. Wiem ze jest wyszukiwarka na stronie DuPonta ale za cholere dzisaj nie moge sie z nia polaczyc.
335 spectral. robiłem na tym długi czas. teraz przeszedłem na 355, dużo lepiej się obrabia, a na to przed bazą 325 m/m o odpowiednim VS. moim zdaniem 5 szarości wystarcza.
Z tego co wiem to DuPont ma 7 szarości, ale pewnie marek jest więcej
Poniższa tabelka jako wycinek z karty technicznej podkładu LE 200X przedstawia procentowe proporcje siedmiu odcieni szarości widmowych z tym, że z trzech wyjściowych odcieni VS1, VS-4, VS-7
Zastosowanie się do tej tabelki nie gwarantuje idealnego wymaganego odcienia szarości jeżeli produkty będą innego producenta. Każdy producent opierający na tego typu kolorystyce podkładów, ma nieco inne nasycenie każdego z nich...np.czarny producenta X, będzie o dwa tony jaśniejszy lub ciemniejszy od czarnego producenta Y, i to samo dotyczy odcieni kolorów białych
Witam!
Jesli ktos nie ma koloryzujących podkładów to polecam taki system-experyment:
Prawie każdy producent posiada na dzien dzisiejszy podkład o odcieniu białym i czarnym.
Osobiście wybrał bym taki ktory mozna używasz i do szlifu i m/m
Zakupił bym prosta wagę elektroniczna z podziałka setna i na podstawie gramatury robię 11 próbek podkładów. Zaczynając od białego+czarny 100:0, 90:10, 80:20, 70:30 itd kończąc na czarnym 0:100,
To jest najprostszy chyba system vs domowej roboty.
I co dalej?
A no jesli nie mam dostępu do oryginalnych receptur vs lub ral to podczas przygotowki na wszystkich elementach do malowania szukam takiego ktory jest fabrycznie malowany i podpatruje podkład fabryczny i porównuje go z moimi domowymi vs'ami.
Mieszam podkład najbardziej zbliżony do fabrycznego i zostawiam ciutke bez utwardz na przypadek przecierek, ktory moge użyć m/m przed samym malowaniem.
Oczywiscie moge tez poprosić za każdym razem w mieszalni o ori vs pod dany kolor.
Jest jeszcze sposób droższy ktory widzialem w jednym z warsztatów a mianowicie po podkladzie szły elementy w baze konwencjonalną o zmniejszonej ilości rozp. w ori numerze, następnego dnia lub tego samego szlif bazy i przygotowanie skoloryzowanych elementów do malowania.
Takie tam rożne dywagacje na temat popsikiwania pojazdów
Mam nadzieje ze ostrzeżenia nie dostane
Zastosowanie się do tej tabelki nie gwarantuje idealnego wymaganego odcienia szarości jeżeli produkty będą innego producenta. Każdy producent opierający na tego typu kolorystyce podkładów, ma nieco inne nasycenie każdego z nich...np.czarny producenta X, będzie o dwa tony jaśniejszy lub ciemniejszy od czarnego producenta Y, i to samo dotyczy odcieni kolorów białych
w spectral325 np. jest zalecane do czarnego VS5 dolać 5% VS1 żeby zwiększyć siłę krycia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum