Wysłany: 04-04-2011, 20:28 Którą masę,baranek polecacie
Witam.Pół roku temu robiłem progi w swoim samochodzie.I jako masy użyłem App u210.Podnosząc samochód lewarkiem masa pęka i odpada aż z podkładem;/ Nie wiem jak u was ,może coś źle robiłem ale ta masa się nie sprawdziła.W środę znowu biorę się za konserwację progów i zastanawiam się czym teraz je pokryć myślę nad tectyl 190 lub Bitgum.Tylko nie chcę aby znowu była wtopa,macie może jakieś sprawdzone produkty??
[ Dodano: 04-04-2011, 20:49 ]
londynczyk napisał/a:
Witam.Pół roku temu robiłem progi w swoim samochodzie.Jako masy użyłem App u210.Podnosząc samochód lewarkiem masa pęka i odpada aż z podkładem;/ Nie wiem jak u was ,może coś źle robiłem ale ta masa się nie sprawdziła, jest bardzo twarda.W środę znowu biorę się za konserwację progów i zastanawiam się czym teraz je pokryć myślę nad tectyl 190 lub Bitgum.Tylko nie chcę aby znowu była wtopa,macie może jakieś sprawdzone produkty??
Złe zakończenie??fabryczne w skodzie,ale ta masa nie pęka ponieważ blachy się rozjeżdżają tylko dlatego że lewarek wywiera na nią nacisk.Masa nie jest wcale elastyczna tylko twarda i krucha.
zawsze uzywam app i jakos nigdy nie odpada, nawet kiedys w aucie połozyłem bezposrednio na goła blache siedziała idealnie, widocznie cos nie tak z podkładem, albo powierzchnia zle przygotowana
Teraz robię od nowa i robię następująco-Oczyszczam ze rdzy ,odtłuszczam ,kłade wash primer z navola,przecieram i teraz już nie wiem czy dać podkład akrylowy i na to baranka czy nie trzeba akrylu na wash primera .Nie chcę zrobić czegoś nie tak.A czy mogę zrobić tak że wash promer,akryl,reaktywny,akryl baranek.??Czy tak nie można robić ?? Zauważyłem że w miejscach gdzie nie podnosiłem lewarkiem baranek jest elastyczny i nie odpada.Czyli chyba blacha się ugina pod lewarkiem.
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 07-04-2011, 11:52
reaktywny służy do nakłądania na blachę jako pierwsza warstwa, na kolejnych warstwach nie działa. Bardziej w takim przypadku sprawdził by się epoksydowy jako izolator.
Sorki pomyliłem się.Chciałem zrobić tak że reaktywny>akryl> epoxydowy>akryl>baranek .W niektórych miejscach pewnie nie wyczyściłem do gołej blachy,dlatego reaktywny jako podkład antykorozyjny.
heh wątpię,ponieważ navol 340 ma gęstość wody,to raczej nie mogłem tego grubo nawalić.Problem chyba w tym tkwi że progi się uginają jak podnoszę samochód lewarkiem i dlatego masa pęka.
Miałem na myśli raczej akryl, albo właśnie ten baranek, że za grubo go. Ale fabrycznie w Oplu u mnie np. to była taka jasna, kremowego koloru guma na podwoziu i spodzie progów. To chyba ten bitgum, czy jak tam się to fachowo zwie. To jest najlepsze, nie pękłoby Ci, bo jest elastyczne jak kauczuk. Nie wiem dokładnie jak to się nazywa, ale jakbym robił podwozie to tylko tym raczej, bo zwykły ten twardy baranek to właśnie ma tendencje do pękania, itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum