Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 237 Wystawił 4 punkt(y) Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 19-04-2010, 20:06 Co po piaskowaniu?
Panowie przyjdzie mi Merc Sprinter czym zabezpieczyć blachę po piaskowaniu? jakiego podkładu do tego użyć i jak sie wogole zabrać do tego typu prac po piaskowaniu?
Panowie przyjdzie mi Merc Sprinter czym zabezpieczyć blachę po piaskowaniu? jakiego podkładu do tego użyć i jak sie wogole zabrać do tego typu prac po piaskowaniu?
Podkladem reaktywnym + akrylowym,lub jeśli dobrze wypiaskowana podkładem epoxydowym i akrylowym do szlifu.
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 237 Wystawił 4 punkt(y) Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 19-04-2010, 20:18
hmmm a nie moge np od razu walić na to podkład epoxydowy? konkretnie chodzi o Rame samochodu bo bedzie paskowana. Chciałbym ja dać później również w Baranka i pomalować w kolor nadowozia.
hmmm a nie moge np od razu walić na to podkład epoxydowy? konkretnie chodzi o Rame samochodu bo bedzie paskowana. Chciałbym ja dać później również w Baranka i pomalować w kolor nadowozia.
Możesz!Nawet metodą m/m w zależności jakiego użyjesz.Napisz.
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 237 Wystawił 4 punkt(y) Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 20-04-2010, 20:51
mkautos napisał/a:
Raczej to nie jest zgodne z technologią ochrony antykorozyjnej stosowanej w naprawach lakierniczych.
tak ale na gorąco.
Panowie przed położeniem epoxydu matować to po piaskowaniu czy nie? a tak wogole to po wyschnieciu epoxydu orazu baran po wyschnieciu nie matować tego?
Do samochodów nie, ale konstrukcji stalowych juz tak mówiłem bardziej o farbie cynkowej lub krzmionce ona sie metalizuje i wytrzymuje na stadkach i mostach wiec na ramie tym bardziej wszystko zależy od klasy w jakiej jest piaskowanie a ja teraz pracowałem na farbach sika co do piaskowania nie przecieramy nigdy na fakturze po piaskowaniu farba lepiej sie trzyma .
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 237 Wystawił 4 punkt(y) Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 20-04-2010, 21:08
stiopa46 napisał/a:
Do samochodów nie, ale konstrukcji stalowych juz tak mówiłem bardziej o farbie cynkowej lub krzmionce ona sie metalizuje i wytrzymuje na stadkach i mostach wiec na ramie tym bardziej wszystko zależy od klasy w jakiej jest piaskowanie a ja teraz pracowałem na farbach sika co do piaskowania nie przecieramy nigdy na fakturze po piaskowaniu farba lepiej sie trzyma .
czyli po piskowaniu nic nie robić odtłuścić oraz od razu na to podkład epoxydowy i po paru godzinach np na to baranek również bez matowania dobrze rozumiem?
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 75 Punkty: 6/1 Skąd: Kraków
Wysłany: 20-04-2010, 22:49 epoksyd
NOVOL 360 jest chyba najpopularniejszy z epoksydowych ale raczej nie najlepszy ... Jak na podkład epoksydowy ma dobrą cenę po prostu.
Mógłbyś napisać coś więcej o tych produktach SIGMAPower bo słyszałem od kilku osób że są dobre ale nie wiele więcej słyszałem. NP. Czym różni się od takiego NOVOLA?
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 237 Wystawił 4 punkt(y) Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 21-04-2010, 07:49
Pierwsze słysze taką firmę jak sigmapower po za tym robiłem audi i osobówki to używałem epoxydu z siekkensa którego dostałem od kolegi lecz jest drogi ale cholernie wydajny. A w okolicy niestety nie mam możliwości zakupu niczego innego konkretnego oprócz własnie novola...
także nie słyszałem takiej nazwy, ALe sigma coating produkuje farby np autorenolaki. Firma z cieszyna/ kiedyś polofarb cn/wrocław, obecnie PPG.
Ja używam novola i póki co nie było problemu z nim.
to epoksydy stosowane w przemyśle bardzo wydajne i wytrzymałe, odporne na chemie, sól drogową itp.
po prostu takie rzeczy jak ramy samochodowe pracujące w ciężkich warunkach (samochody ciężarowe, terenowe) lepiej zabezpieczyć dobrą farbą bo zabezpieczenia stosowane w typowej motoryzacji są takie sobie...
co decyduje o jakości zabezpieczenia ? przede wszystkim zawartość części stałych i inhibitorów korozji... wystarczy sobie porównać:
novol protect 360: ~37% części stałych
http://www.novol.pl/att/1...PROTECT_360.pdf
kolejny epoksyd stosowany w przemyśle interplus 356 (notabene właścicielem tej rodziny produktów jest Akzo Nobel, ta sama firma z pod której mamy siekkensa, wiadome, że international nie działa na rynku motoryzacyjnym bo od tego jest siekkens) tutaj też mamy około 70% części stałych.
http://www.international-...34+P+pol+A4.pdf
z tymi produktami jest taki problem, że ciężko je dostać w pojemnikach o małych pojemnościach, aczkolwiek jakakolwiek konserwacja czegoś co jest dla nas ważne i ma pracować w ciężkich warunkach tylko i wyłącznie takimi farbami, ja sam zrobiłem takim epoksydem terenówkę i naprawdę z produktami novola nie ma porównania.
Oczywiście nie namawiam by klientowi proponować rozwiązania z najwyższej półki, przedstawiłem tylko możliwość.
+grubopowłokowy
+odporność na niesprzyjające warunki
-opakowanie zbiorcze 20l (10l+10l)
-składnikiem A można się nieźle upaprać i czego się człowiek dotknie to ubrudzi
-trochę śmierdzi
Na takie rzeczy jak nadkola, pogłogi, ramy jak znalazł.
Co do farb epoksydowych to są jeszcze takie firmy jak hempel, jotun, sigma ,international,sika ,relius, malowałem wszyskimi tymi i jeszcze paroma co nie pamiętam nazw jak ktos by potrzebował to na pw moze cos sie da załatwic
Wiek: 46 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 33 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: tomaszów mazowiecki
Wysłany: 20-05-2010, 10:04
jezeli chcesz polozyc epoksyd po piaskowaniu koniecznie ale to koniecznie musisz to obrobic zeby bylo gladkie.po piaskowaniu masz porowata powierzchnie jezeli polozysz epoksyd te male wgebienia zamkniesz wraz z powietrzem i wilgocia w nich sie znajdujacych.epoksyd stosuje na miejsca narazone na szczegolna ekploatacje tam gdzie jest ryzyko uderzenia np kamienia poniewaz jest twardy natomiast jezeli masz zamiar polozyc na to baranek ktory juz taka ochrone ci da to zaraz po piaskowaniu poloz reaktywny przeizoluj podkladem mokro na mokro odczekaj troche dluzej niz przed polozeniem lakieru ok 2 h w 20 st i nastepnie bez zadnej obrobki baranek .pewnosc na lata.
Wiek: 67 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 8 Skąd: Łódź
Wysłany: 29-05-2010, 23:06
Witam, ramy to ja raczej bym nie szlifował jeśli jest dobrze wypiaskowana to po prostu prysnąć jakimś dobrym epoksydem np sigma , hempel. Ja potem na to daje poliuretan jeśli to jest rama, a jeśli spód auta to baranek.
Witam, ramy to ja raczej bym nie szlifował jeśli jest dobrze wypiaskowana to po prostu prysnąć jakimś dobrym epoksydem np sigma , hempel. Ja potem na to daje poliuretan jeśli to jest rama, a jeśli spód auta to baranek.
Zgadzam się.A na epoxyd można położyć dowoną warswę wirzchnią.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum