lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
wilgotność powietrza w kabinie lakierniczej
Autor Wiadomość
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 07-03-2010, 11:42   

Andre-as napisał/a:
Barcik napisał/a:
Andres, co ma wspólnego wilgotny dzien a farba?

jednak ma...tak dla wiadomości w nowszych kabinach nie bez przyczyny ustawia sie wilgotność w tym pomieszczeniu a nie tylko temperature... :D


hmm ... @Andre-as są tu dwie możliwości :

1. Padłeś ofiarą jednej z idiotycznych plotek na temat baz wodorozcieńczalnych i rzekomo specjalnie dostosowanych do tego kabin ! ( niestety dużo takich pierdół jet bezpodstawnie rozpowszechnianych ) ... NIE MA KABIN DO LAKIEROWANIA BAZAMI WODNYMI !

albo ? :nono:

2. Zaskoczysz mnie czymś o czym nie wiem ... i podasz więcej szczegółów technicznych na temat tego jak działa system utrzymania w komorze lakierniczej zadanej wilgotności powietrza ( jakaś nazwa, producent sytemu sterowania, lub choćby NAZWA takiej kabiny )

... bo widzisz ... jak powietrze przechodzi przez wymiennik ciepła , a tłoczy je wentylator o dużej wydajności przesyłowej, a całość przechodzi przez dwa systemy filtrów włóknikowych ... to gdy jest już skierowane do komory .... to raczej jest suche "na wiór" :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Andre-as
Bywalec
andre-as


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: wlkp
Wysłany: 07-03-2010, 12:25   

PROJEKTER napisał/a:
2. Zaskoczysz mnie czymś o czym nie wiem ... i podasz więcej szczegółów technicznych na temat tego jak działa system utrzymania w komorze lakierniczej zadanej wilgotności powietrza ( jakaś nazwa, producent sytemu sterowania, lub choćby NAZWA takiej kabiny )


już to robie :) ... Durr Systems GmbH

INSTALACJE PROCESOWE DLA LAKIERNI
Projekt obejmował przygotowanie oprogramowania oraz wizualizacji dla lakierni Mazda Changchun. Utrudnieniem była konieczność opracowania od zera kompletnie nowego standardu oprogramowania dla instalacji procesowych. Oprogramowanie to stało się bazą dla wielu innych projektów.

Funkcjonalność systemu obejmowała: regulację wilgotności i temperatury w kabinach lakierniczych, kąpiele karoserii, oczyszczanie i zbieranie ścieków z kabin lakierniczych. Możliwość konfiguracji procesów z poziomu operatora oraz systemów nadrzędny, raportowanie błędów oraz stanu instalacji (zużycie energii, itp.) do systemu nadrzędnego.

Moge także podać ; Składowe systemu jak by komuś było potrzebne..
ale myśle że to wyczerpująca odpowiedz ...
PROJEKTER napisał/a:
Zaskoczysz mnie czymś o czym nie wiem

Człowiek przez całe życie się uczy i tak umiera w niewiedzy ...cytat... :nono:
_________________
Lakierowanie jest jak z kobietą dużo pieszczenia i efekt gwarantowany....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 07-03-2010, 12:52   

Andre-as napisał/a:
już to robie :) ... Durr Systems GmbH

INSTALACJE PROCESOWE DLA LAKIERNI
Projekt obejmował przygotowanie oprogramowania oraz wizualizacji dla lakierni Mazda Changchun. Utrudnieniem była konieczność opracowania od zera kompletnie nowego standardu oprogramowania dla instalacji procesowych. Oprogramowanie to stało się bazą dla wielu innych projektów.

Funkcjonalność systemu obejmowała: regulację wilgotności i temperatury w kabinach lakierniczych, kąpiele karoserii, oczyszczanie i zbieranie ścieków z kabin lakierniczych. Możliwość konfiguracji procesów z poziomu operatora oraz systemów nadrzędny, raportowanie błędów oraz stanu instalacji (zużycie energii, itp.) do systemu nadrzędnego.

Moge także podać ; Składowe systemu jak by komuś było potrzebne..
ale myśle że to wyczerpująca odpowiedz ...
PROJEKTER napisał/a:
Zaskoczysz mnie czymś o czym nie wiem

Człowiek przez całe życie się uczy i tak umiera w niewiedzy ...cytat... :nono:


TAK ... to wyczerpująca odpowiedź ... Wyczerpująco pokazuje, że nie wiesz o czym piszesz :) ... ale spokojnie ... to nie jest jeszcze poziom do skomentowania twojej ostatniej uwagi ... na razie oświeć mnie - jeżeli możesz - i podaj także te "składowe systemu" :)

[ Dodano: 07-03-2010, 13:35 ]
@Andre-as - wchodzisz na forum dla lakierników samochodowych pracujących w warsztatach i garażach … do tematu o lakierach wodorozcieńczalnych i podajesz rzetelną informacje ( jak ją nazwałeś ) , że kabina lakiernicza do lakierów wodorozcieńczalnych ma regulację wilgotności. Zwracam ci grzecznie uwagę że jesteś w niebywałym błędzie ( tu powinieneś ruszyć troszeczkę wyobraźnią … i myszką na forum, sprawdzając … czy JA mogę się na tym znać, czy też nie mam o tym pojęcia ), a TY wpisujesz marketingowe tłumaczenie z materiałów firmy DURR zajmującej się automatyzacją procesów produkcji.

Najfajniejsze jest to, że w ogóle nie wiesz po co w takiej przemysłowej kabinie konieczna jest regulacja wilgotności ( czytaj kontrola wilgotności ) ?

Widzisz @Andre-as … w przemyśle na linii produkcyjnej … nikt nie pozwoli sobie na to żeby zatrzymać produkcję i wymieniać filtry podłogowe PAIN STOP…. co dziennie tracąc miliony euro. Dlatego stosowana jest powszechnie kurtyna wodna w układzie zasysu powietrza pod komorą, lub linią komór lakierniczych. Niestety ta woda krąży w obiegu zamkniętym ( to jest właśnie oczyszczania i zbieranie ścieków w kabinie lakierniczej ) i ma przykre zdolności do parowania w wyższej temperaturze aplikacji która na produkcji wynosi 22 st. C … dlatego w tych systemach konieczna jest kontrola wilgotności, bo może ona zniszczyć powłokę lakierniczą, lub co gorsze spowodować że pokrycie antykorozyjne nie spełni wyznaczonej normy. Samo suszenie lakierów wodorozcieńczalnych ( zwróć łaskawie uwagę, że piszę LAKIERÓW, a nie tylko BAZ ) odbywa się w odrębnych komorach np. w tunelu z promiennikami IR.

Firma DURR którą wywołałeś do tablicy nie jest jedyną, która musiała rozwiązać problem podwyższonej wilgotności komory lakierniczej przy filtrze z kurtyną wodną. Nie znam szczegółów stosowanych przez nich rozwiązań … ale inne koncerny stosujące swoje systemy … mają je praktycznie - identyczne ( tak jak identyczne są wszystkie komory lakiernicze w branży naprawa samochodów ) tj. działają na podobnych zasadach. Niektórzy starają się już rezygnować z wody jako płaszcza filtracyjnego … co robi jak widzę także DURR i to możesz obejrzeć sobie TU :

http://www.durr.com/en/co...ryscrubber.html

PODSUMOWUJĄC :

Twoja informacja z postu … o regulacji wilgotności dla kabin lakierniczych w procesie aplikacji bazy wodorozcieńczalnej w systemie naprawczym … opiera się o niesprawdzone informacje, plotki i brak elementarnej wiedzy o technologii. To nie jest jeszcze naganne, bo jak słusznie zauważyłeś - Człowiek uczy się całe życie. Naganne jest to że z niezrozumiałych dla mnie przyczyn założyłeś że na forum zaglądają sami idioci, dyletanci i amatorzy … a to drogi @Andre-as już jest naganne. W twojej wypowiedzi z wyjaśnieniami nie ma żadnej wyczerpującej informacji … nic w niej nie ma, po za sformułowaniem - REGULACJA WILGOTNOŚCI W KOMORZE LAKIERNICZEJ.

Witam na … Forum – Lakiernik.orge.pl … na przyszłość postaraj się być bardziej rzetelny bo JA z uporem maniak tępię w sieci, dyletanctwo i ludowe mądrości o lakiernictwie.

Pozdrawiam i odpowiem ci lekko złośliwie na twój przytyk :

Człowiek zanim się zestarzeje … powinien najpierw zmądrzeć.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Andre-as
Bywalec
andre-as


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: wlkp
Wysłany: 07-03-2010, 22:30   

PROJEKTER napisał/a:
TAK ... to wyczerpująca odpowiedź ... Wyczerpująco pokazuje, że nie wiesz o czym piszesz ... ale spokojnie ... to nie jest jeszcze poziom do skomentowania twojej ostatniej uwagi ... na razie oświeć mnie - jeżeli możesz - i podaj także te "składowe systemu"

[ Dodano: 07-03-2010, 13:35 ]
@Andre-as - wchodzisz na forum dla lakierników samochodowych pracujących w warsztatach i garażach … do tematu o lakierach wodorozcieńczalnych i podajesz rzetelną informacje ( jak ją nazwałeś ) , że kabina lakiernicza do lakierów wodorozcieńczalnych ma regulację wilgotności. Zwracam ci grzecznie uwagę że jesteś w niebywałym błędzie ( tu powinieneś ruszyć troszeczkę wyobraźnią … i myszką na forum, sprawdzając … czy JA mogę się na tym znać, czy też nie mam o tym pojęcia ), a TY wpisujesz marketingowe tłumaczenie z materiałów firmy DURR zajmującej się automatyzacją procesów produkcji.

Najfajniejsze jest to, że w ogóle nie wiesz po co w takiej przemysłowej kabinie konieczna jest regulacja wilgotności ( czytaj kontrola wilgotności ) ?

Widzisz @Andre-as … w przemyśle na linii produkcyjnej … nikt nie pozwoli sobie na to żeby zatrzymać produkcję i wymieniać filtry podłogowe PAIN STOP…. co dziennie tracąc miliony euro. Dlatego stosowana jest powszechnie kurtyna wodna w układzie zasysu powietrza pod komorą, lub linią komór lakierniczych. Niestety ta woda krąży w obiegu zamkniętym ( to jest właśnie oczyszczania i zbieranie ścieków w kabinie lakierniczej ) i ma przykre zdolności do parowania w wyższej temperaturze aplikacji która na produkcji wynosi 22 st. C … dlatego w tych systemach konieczna jest kontrola wilgotności, bo może ona zniszczyć powłokę lakierniczą, lub co gorsze spowodować że pokrycie antykorozyjne nie spełni wyznaczonej normy. Samo suszenie lakierów wodorozcieńczalnych ( zwróć łaskawie uwagę, że piszę LAKIERÓW, a nie tylko BAZ ) odbywa się w odrębnych komorach np. w tunelu z promiennikami IR.

Firma DURR którą wywołałeś do tablicy nie jest jedyną, która musiała rozwiązać problem podwyższonej wilgotności komory lakierniczej przy filtrze z kurtyną wodną. Nie znam szczegółów stosowanych przez nich rozwiązań … ale inne koncerny stosujące swoje systemy … mają je praktycznie - identyczne ( tak jak identyczne są wszystkie komory lakiernicze w branży naprawa samochodów ) tj. działają na podobnych zasadach. Niektórzy starają się już rezygnować z wody jako płaszcza filtracyjnego … co robi jak widzę także DURR i to możesz obejrzeć sobie TU :

http://www.durr.com/en/co...ryscrubber.html

PODSUMOWUJĄC :

Twoja informacja z postu … o regulacji wilgotności dla kabin lakierniczych w procesie aplikacji bazy wodorozcieńczalnej w systemie naprawczym … opiera się o niesprawdzone informacje, plotki i brak elementarnej wiedzy o technologii. To nie jest jeszcze naganne, bo jak słusznie zauważyłeś - Człowiek uczy się całe życie. Naganne jest to że z niezrozumiałych dla mnie przyczyn założyłeś że na forum zaglądają sami idioci, dyletanci i amatorzy … a to drogi @Andre-as już jest naganne. W twojej wypowiedzi z wyjaśnieniami nie ma żadnej wyczerpującej informacji … nic w niej nie ma, po za sformułowaniem - REGULACJA WILGOTNOŚCI W KOMORZE LAKIERNICZEJ.

Witam na … Forum – Lakiernik.orge.pl … na przyszłość postaraj się być bardziej rzetelny bo JA z uporem maniak tępię w sieci, dyletanctwo i ludowe mądrości o lakiernictwie.

Pozdrawiam i odpowiem ci lekko złośliwie na twój przytyk :

Człowiek zanim się zestarzeje … powinien najpierw zmądrzeć.


No właśnie może wiesz dużo o kabinach indywidualnych ale o przemysłowych temat ci nie jest przychylny...a ja nie projektuje ani nie buduje kabin ale na codzień ustawiam takie kabiny do pracy bo już ponad 10 lat w nich pracuje i wiem że są regulatory do czujników wilgotności i temperatury i nie będe tak ja Ty wymądrzał się teoretycznie na tematy budowy i technologi ale dałem ci przykład czegoś czego ty powiedziałeś że nie ma a nie ważne czy to przemysł czy nie...

PROJEKTER napisał/a:
@Andre-as - wchodzisz na forum dla lakierników samochodowych pracujących w warsztatach i garażach …
to akurat na pierwszej stronie nie jest napisane..........a ta pasja jest ogólna.....

PROJEKTER napisał/a:
Pozdrawiam i odpowiem ci lekko złośliwie na twój przytyk :

Człowiek zanim się zestarzeje … powinien najpierw zmądrzeć.


Tu się z tobą zgodze tylko że nie każdy... zdąży... :D
_________________
Lakierowanie jest jak z kobietą dużo pieszczenia i efekt gwarantowany....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 08-03-2010, 10:14   

Andre-as ... już cię prosiłem wcześniej - Napisz coś o czym nie wiem ... :)

Na razie to tylko ci się wydaje że wiesz coś o kabinach przemysłowych jako "manipulator przycisku". :smiech: ... i przejdź drogi forumowiczu do jakiś konkretów w tych swoich postach bo jak na razie to mamy taką sytuację, że się wygłupiłeś jak typowy dyletant z tą kabiną i regulacją wilgotności ( przypominam ci, że to temat o bazach wodnych w lakierni samochodowej i takiej właśnie kabinie ... do warsztatu samochodowego ), a teraz szukasz jakiegoś ratunku w instalacji przemysłowej ... o której jak widać też figę wiesz ?

Nie wdawaj się kolego w publiczne spory w temacie o którym nie masz pojęcia bo trafisz do szuflady gdzie jest już kilku fantastów .... sięgnij lepiej po rzeczowe argumenty żeby obronić swoją idiotyczną teorię ... albo miej odwagę i napisz, że się rozpędziłeś i nie ma możliwości regulacji wilgotności w kabinach lakierniczych do lakierowania samochodów bazami wodorozcieńczalnymi Przeproś za głupotę i rozpowszechnianie niesprawdzony, plotek jako niby rzetelnych informacji, bo robisz krzywdę wielu osobom które to czytają. Jeszcze ci uwierzą ... i gdzie znajdą taką kabinę ? :nono:

Więcej zyskasz jako niedoinformowany użytkownik kabiny pytając i sprawdzając jak jest naprawdę ... niż jak się zaczniesz mądrować, że masz o tym jakąś wiedzę jako człowiek od włącz / wyłącz.

Napisałem ci już - ZASKOCZ MNIE CZYMŚ O CZYM NIE WIEM ! ... i co wpisałeś do tej swojej odpowiedzi ? ... jakieś szczegóły ?, Fakty , link do strony producenta, opis jak to działa ?

Rusz torszeczkę główką kolego i zastanów się jakie medium trzeba podłączyć do kabiny lakierniczej żeby regulować w niej wilgotność powietrza ... zespół zaworów kulowych i wodę z wodociągów ? :debil: słyszałeś kiedyś o takiej kabinie w warsztacie ?

Nie pisz tu o procesach przemysłowych bo mieszasz w prostym temacie o bazach wodorozcieńczalnych.

Załóż nowy temat i tam możesz się pochwalić swoją wiedzą, czy doświadczaniem o linii przemysłowej. Chętnie z tobą podyskutuję ... bo projektowanie lakierni samochodowych jest nudne ... a instalacje przemysłowe to za każdym razem nowe wyzwanie i masa doświadczeń.

Tu kochanienki to napisz sprostowanie do tej durnoty z własnego postu :glupek: ... a w nowym temacie - zapraszam możesz się popisać wiedzą ... podając liczby, dane techniczne opis instalacji linki do stron, lub umieszczając tu foto ... bo na razie nie odpowiedziałeś na moje pytanie i nie zaskoczyłeś nikogo czymś o czym powszechnie nie wiadomo.

ale .... jeszcze masz czas żeby zmądrzeć ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Andre-as
Bywalec
andre-as


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: wlkp
Wysłany: 09-03-2010, 17:36   

quote="PROJEKTER"]Andre-as ... już cię prosiłem wcześniej - Napisz coś o czym nie wiem ... [/quote]

Widze pan wszystko wiedzący :debil:

PROJEKTER napisał/a:
Na razie to tylko ci się wydaje że wiesz coś o kabinach przemysłowych jako "manipulator przycisku". ... i przejdź drogi forumowiczu do jakiś konkretów


manipulator przycisku ,ciekawe jakie twoje wykształcenie ale podejrzewam nawet do
manipulatora guzików byś musiał przechodzić specjalne szkolenia, jakie przechodziłeś
do plecenia ograniczonych bzdur zamkniętych w jednym kręgu i powtarzania się w kółko
o warsztatach samochodowych, Ja podaje ci przykłady na których pracuje a ty trzymasz
się jednego jak niedouczony użytkownik... masztu na tonącym statku ,
zmontowałeś dwie kabiny przysłane z chin i kozaczysz że wszystko już wiesz i dodatkowo wykułeś coś na szkoleniach lub wyczytałeś w broszurkach informacyjnych i
internecie ... :bauwan:

PROJEKTER napisał/a:
nie ma możliwości regulacji wilgotności w kabinach lakierniczych do lakierowania samochodów


nie ma możliwości to pomyśl troche że wystarczą obok czujnika wilgotności umieścić czujnik temperatury zapewniający precyzyjną kompensację do zmian temperatury otoczenia,co pozwoli zmniejszyć wilgotność w kabinie lakierniczej podwyższajc temperature i dozują przepływ powietrza...poczytaj troche o automatyce procesu ...
Bo chyba ty nie wiesz oczym mówisz... :biczuje:

PROJEKTER napisał/a:
a instalacje przemysłowe to za każdym razem nowe wyzwanie i masa doświadczeń.

No właśnie i tak jak napisałeś że nowe wyzwania i doświadczenia co by ci się przydało
bo podejrzewam że zaszufladkowałeś się w starych systemach kabin lakierniczych i bedziesz drążył te tematy do następnego szkolenia a niestety
technologia takiego sprzętu idzie do przodu a nie stoi w mjejscu...
:czesc:
PROJEKTER napisał/a:
Załóż nowy temat i tam możesz się pochwalić swoją wiedzą, czy doświadczaniem o linii przemysłowej. Chętnie z tobą podyskutuję ... bo projektowanie lakierni samochodowych jest nudne
to po co się tym zajmujesz nasadz kwiatków i na targ ...

PROJEKTER napisał/a:
Nie pisz tu o procesach przemysłowych bo mieszasz w prostym temacie o bazach wodorozcieńczalnych.
to ty zaczołeś się wymądrzać swoją elokwencją w prostym temacie... :nono:

PROJEKTER napisał/a:
Rusz torszeczkę główką kolego i zastanów się jakie medium trzeba podłączyć do kabiny lakierniczej


jakie medium wystarczy '' prąd'' i ''woda''

PROJEKTER napisał/a:
słyszałeś kiedyś o takiej kabinie w warsztacie ?

...ja o ogóle ty o stodole...

...i napisz coś nowego bo kręcisz się w kółko i dalsza konwersacja nie ma najmniejszego sensu,
poniewaz egzystujesz w brodziku
intelektualnym, ktory koliduje z moimi imperatywami, a poza tym nie
rozumiesz idei koncepcji zalozen.

PROJEKTER napisał/a:
ale .... jeszcze masz czas żeby zmądrzeć


ja tak ale ty ????????????? :glupek:


i proszę nie róbcie tego co nie potrzebne. dyskutujcie w spokoju ,zgodzie,bez brzydkich wyrazów :nono:
baqo
_________________
Lakierowanie jest jak z kobietą dużo pieszczenia i efekt gwarantowany....
Ostatnio zmieniony przez baqo 09-03-2010, 19:02, w całości zmieniany 2 razy  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 09-03-2010, 23:29   

Człowieku - wydzielili ci nowy temat ... a ty dalej wypisujesz w nim pierdoły :glupek: Nadal żadnych konkretów "manipulatorze przycisku".

Woda w kabinie do lakierowanie lakierami wodorozcieńczalnymi ... w celu regulacji wilgotności .... brawo DYLETANCIE brawo :polska: ... ciekawe kto ci naopowiadał takich durnot ?

a to ... to jest już super głupota oderwana od każdego z tematów na tym forum :) .... skąd ty to skopiowałeś ???

nie ma możliwości to pomyśl troche że wystarczą obok czujnika wilgotności umieścić czujnik temperatury zapewniający precyzyjną kompensację do zmian temperatury otoczenia,co pozwoli zmniejszyć wilgotność w kabinie lakierniczej podwyższajc temperature i dozują przepływ powietrza...poczytaj troche o automatyce procesu ...
Bo chyba ty nie wiesz oczym mówisz...


Ludziu wbij sobie do główki ze dałeś dupy z tym tekstem o regulacji wilgotności i te twoje wynurzenia niczego nie zmieną ... NIE MA TAKICH KABIN I JUŻ :) Obejrzyj sobie jakikolwiek schemat budowy zintegrowanej kabiny lakierniczo - suszarniczej i pokaż mi "niedouczonemu mądrali" - gdzie tj. w którym miejscu zespołu termo-wentylacyjnego chcesz zainstalować ten swój "wodotrysk" ? :smiech:

Pomózguj wreszcie i załap dyletancie, że powietrze w kabinie w fazie lakierowania przechodzi przez wymiennik ciepła i pstryk .... minimum wilgoci ... i co ty chcesz regulować ? i najważniejsze to ... po co ? W fazie suszenia mądralo to układ recyrkulacji i po trzeciej wymianie jest już absolutnie suche powietrze - na wiór ... a jak mniemam - pisząc to kretyńskie zdanie o regulacji wilgotności - sugerowałeś właśnie fazę suszenia w komorze - bazy wodorocieńczalnej ... bo akurat w procesie aplikacji, to wilgotność nie ma żadnego ... nawet minimalnego znaczenia w tej technologi :)

Nie myl linii produkcyjnych z kabinami lakierniczymi bo to dwa zupełnie inne światy, i kompletnie różne urządzenia ... wiec przestań się mądrować cwaniaczku bo już dowiodłeś że masz o tym zero pojęcia :nono:
To Forum widziało już kilku takich dyletantów ... więc witaj w ich klubie :taniec2:
buców, którzy nie umieją publicznie przerosić za braki w wiedzy i durne wypowiedzi.

Nie używaj sformułowań których nie rozumiesz ( zerżniętych z szerszego opisu ) ... i nie wypisuj, że kabiny lakiernicze idą do przodu w swych rozwiązaniach bo poza zwiększeniem prędkości opadu powietrza zgodnie z normą PN-EN 13355 : 2005 i mocy oświetlenia z 800 do 1200 luxów ... to od 30 lat nic się w nich nie zmieniło NIC ... są prościutkie w budowie i sterowaniu i .... żadna z nich nie ma czujnika wilgotności powietrza i żadna z nich - nie potrzebuje w lakiernictwie samochodowym w systemach refinisch regulacji wilgotności ... nigdy takie systemy nie były tu instalowane. Od 1989 roku od kiedy do tej branży weszły bazy wodorozcieńczalne ... na temat których miałeś czelność się wypowiedzieć ... ( nie mając o tym pojęcia ).

W przemyśle człowieczku, gdzie lakier jest nanoszony ręcznie nawet tam gdzie jest kurtyna wodna ... też nie ma takich systemów :) ... wyłącznie na liniach produkcyjnych gdy jest to podyktowane wymogami technologicznymi ... i np. w przypadku nowych produktów lakierniczych serii DCC opatentowanych 4 sierpnia 2009 roku przez Baril Coatngs ... ale pewnie o tej technolgii w której wilgotność powietrza to podstawa systemu ich schnięcia ... nie masz też pojęcia ... wiec zostawię to w spokoju ... manipularze wilgotności :D

... weź się lepiej za lekturę Forum to może twoja wiedza na temat lakiernictwa i technologi, ruszy w końcu do przodu :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Andre-as
Bywalec
andre-as


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: wlkp
Wysłany: 11-03-2010, 17:44   

Widze że nie jesteś taki pusty jak się wszystkim wydaje , nareszcie twoje marne przemyślenia dotarły do ciebie
że forum jest po to że każdy pisze o swoich doświadczeniach i o tym z czym ma styczność
że pisze o przemysłówce to nareszcie do ciebie dotarło dzieki mnie zaczołes się rozwijać i jeszcze więcej czytasz ... :)
PROJEKTER napisał/a:
suszarniczej i pokaż mi "niedouczonemu mądrali" - gdzie tj. w którym miejscu zespołu termo-wentylacyjnego chcesz zainstalować ten swój "wodotrysk" ?

chocaż w kabinach z płaszczami wodnymi wymienionymi przez ciebie wcześniej '' wodowytrysku'' :angry:
PROJEKTER napisał/a:
Nie myl linii produkcyjnych z kabinami lakierniczymi bo to dwa zupełnie inne światy, i kompletnie różne urządzenia ... wiec przestań się mądrować cwaniaczku bo już dowiodłeś że masz o tym zero pojęcia
To Forum widziało już kilku takich dyletantów ... więc witaj w ich klubie
buców, którzy nie umieją publicznie przerosić za braki w wiedzy i durne wypowiedzi.

faktycznie jesteś taki dobry na tym forum ze pomogłeś aż dwa razy, normalnie padam z zachwytu medium profesorskie :glupek:

PROJEKTER napisał/a:
to od 30 lat nic się w nich nie zmieniło NIC

no stoi w mjejscu widze że faktycznie stanołeś w mjejscu razem z pierwszą kabiną lakierniczą


albo ty się cofasz w rozwoju ...poczytaj troche więcej że
występuje wiele różnych nowych rozwiązań dotyczących kanbin lakierniczych zarówno konstrukcyjnych tj;lekka nowoczesna konstrukcja z płyt warstwowych POLIURETANOWYCH o znakomitych parametrach wyizolowania termicznego ;light cobstruction" i wzmocniona i nowatorska konstrukcja z DWUŚCIENNYCH MODUŁÓW o podwyższonych
własnościach wytrzymałościowych i bardzo skutecznie wyizolowana WEŁNĄ MINERALNĄ
„strong cobstruction" a także ważny dodatek do standardowych zabezpieczeń antykorozyjnych i warstw lakierów poliestrowych jest dodatkowa warstwa zabezpieczająca wykonana ze specjalnych tworzyw sztucznych - tzw. trwała plastyfikacja zabezpieczająca powierzchnie i niektóre elementy składowe urządzeń , która w istotny sposób podwyższa jakość , trwałość , stopień wyizolowania termicznego i estetyke wyposażenia,

jak i parametrów wydolnościowych pracy przez
AGREGATY NADMUCHOWE
AGREGATY WYCIĄGOWE
ZESPOŁY NADMUCHOWO-WYCIĄGOWE i ich parametry...

tak jak napisałeś że kabina do lakierów konwencjonalnych nie różni się od kabiny do lakierów wodnych
PROJEKTER napisał/a:
... NIE MA KABIN DO LAKIEROWANIA BAZAMI WODNYMI
dziwne ja jestem przekonany że są może nie różnią się konstrukcyjnie ale trzeba je przystosować wydolnościowo wyciąg ok 2,5 m/s i podwyższone temperatury...

PROJEKTER napisał/a:
... weź się lepiej za lekturę Forum to może twoja wiedza na temat lakiernictwa i technologi, ruszy w końcu do przodu

:debil:
wiedza na temat lakiernictwa moja heheh to pewnie jak bym ci dał pistolet do lakierowania
to jedno co byś sobie pomalował to paznokcie i jeszcze tu byś kabanów (czytaj; zacieków) nawalił .. :bauwan:

PROJEKTER napisał/a:
... wyłącznie na liniach produkcyjnych gdy jest to podyktowane wymogami technologicznymi ... i np. w przypadku nowych produktów lakierniczych serii DCC opatentowanych 4 sierpnia 2009 roku przez Baril Coatngs ... ale pewnie o tej technolgii w której wilgotność powietrza to podstawa systemu ich schnięcia ...

Sam sie gubisz w swoich słowach przez cały czas piszesz ze nie ma mowy o żadnej wilgoci a za chwile mi przyznasz racje
ze wilgotność to podstawa nowej technologi hmm zaprzeczać samemu sobie to się nazywa gupota czy rozdwojenie jaźni :debil: myśle że dzięki mnie wyjdziesz na ludzi i bedziesz się rozwijał i rozeznasz się w nowoczesnych nowinkach bardziej... Czuje się Dumny
_________________
Lakierowanie jest jak z kobietą dużo pieszczenia i efekt gwarantowany....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slavok
Wymiatacz



Wiek: 39
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 154
Punkty: 1/1
Skąd: KwkZ
Wysłany: 11-03-2010, 18:45   

@Andre-as... jak już kopiujesz to podaj źródło bo mądrować przez kopiowanie to każdy potrafi http://www.novaverta.pl/opis.htm
i dlaczego tak skrzywdziłeś tą tigrę co masz w awatarze , to twój demo-car ? :D



Andre-as napisał/a:
...i napisz coś nowego bo kręcisz się w kółko i dalsza konwersacja nie ma najmniejszego sensu,
poniewaz egzystujesz w brodziku
intelektualnym, ktory koliduje z moimi imperatywami, a poza tym nie
rozumiesz idei koncepcji zalozen.


http://www.beka.pl/txt_filozoficzne.php teksty filozoficzne co nie ? laski na to lecą :nono:


nie ma to jak merytoryczna dyskusja poparta dobrym starym ctrl+C - ctrl+V :pokłon:
Ostatnio zmieniony przez slavok 11-03-2010, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2010, 18:51   

slavok napisał/a:
http://www.beka.pl/txt_filozoficzne.php teksty filozoficzne co nie ? laski na to lecą

To jest naprawde dobre :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 11-03-2010, 19:38   

Andre-as napisał/a:
dziwne ja jestem przekonany że są może nie różnią się konstrukcyjnie
konstrukcja co innego, a przepływy powietrza o większej prędkości co innego. kabina do wody jest wyposażona w osobne dysze ,które wiadomo co robią.najczęściej zamontowane w suficie albo w rogach.

zwiększony przepływ powietrza (0.3 m/s) nie jest do suszenia wody ,tylko takie są normy ,aby kabina była zgodna z przepisami. sam na chwilę obecną do suszenia mam mniejszy opad powietrza niż podczas pełnej wymiany. a w fazie lakierowania wcale woda nie schnie w oczach ,a paliwo ciągnie aż wir . więc włączam suszenie i temperatura na 35 stopni. wilgotność wtedy spada do 30 % . w czasie lakierowania mam koło 50% . nie mam żadnego regulatora wilgotności ,poza warunkami atmosferycznymi .a to że ogrzewane powietrze ma niższą wilgotność ,to chyba normalne .

na dole kabina, powiedzmy że przystosowana do suszenia baz wodorozcieńczalnych

trąbki w kabinie.jpeg
Plik ściągnięto 471 raz(y) 16,88 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 11-03-2010, 21:23   

Andre-as napisał/a:


PROJEKTER napisał/a:
to od 30 lat nic się w nich nie zmieniło NIC

no stoi w mjejscu .... - widze że faktycznie stanołeś w mjejscu razem z pierwszą kabiną lakierniczą

albo ty się cofasz w rozwoju ... poczytaj troche więcej że
występuje wiele różnych nowych rozwiązań dotyczących kanbin lakierniczych zarówno konstrukcyjnych tj; lekka nowoczesna konstrukcja z płyt warstwowych POLIURETANOWYCH o znakomitych parametrach wyizolowania termicznego ;light cobstruction" i wzmocniona i nowatorska konstrukcja z DWUŚCIENNYCH MODUŁÓW o podwyższonych
własnościach wytrzymałościowych i bardzo skutecznie wyizolowana WEŁNĄ MINERALNĄ
„strong cobstruction" a także ważny dodatek do standardowych zabezpieczeń antykorozyjnych i warstw lakierów poliestrowych jest dodatkowa warstwa zabezpieczająca wykonana ze specjalnych tworzyw sztucznych - tzw. trwała plastyfikacja zabezpieczająca powierzchnie i niektóre elementy składowe urządzeń , która w istotny sposób podwyższa jakość , trwałość , stopień wyizolowania termicznego i estetyke wyposażenia,

jak i parametrów wydolnościowych pracy przez
AGREGATY NADMUCHOWE
AGREGATY WYCIĄGOWE
ZESPOŁY NADMUCHOWO-WYCIĄGOWE i ich parametry...

tak jak napisałeś że kabina do lakierów konwencjonalnych nie różni się od kabiny do lakierów wodnych
PROJEKTER napisał/a:
... NIE MA KABIN DO LAKIEROWANIA BAZAMI WODNYMI
dziwne ja jestem przekonany że są może nie różnią się konstrukcyjnie ale trzeba je przystosować wydolnościowo wyciąg ok 2,5 m/s i podwyższone temperatury...

Sam sie gubisz w swoich słowach przez cały czas piszesz ze nie ma mowy o żadnej wilgoci a za chwile mi przyznasz racje
ze wilgotność to podstawa nowej technologi hmm zaprzeczać samemu sobie to się nazywa gupota czy rozdwojenie jaźni :debil: myśle że dzięki mnie wyjdziesz na ludzi i bedziesz się rozwijał i rozeznasz się w nowoczesnych nowinkach bardziej... Czuje się Dumny
[/quote]


Andre-as ty nie tylko jesteś głupim ignorantem i błyszczysz dyletanctwem ... ale jeszcze nie umiesz czytać :) ... i dodam :

to po tych twoich wynurzeniach - NIC OD 20 ( 30 ) LAT SIĘ W KABINACH NIE ZMIENIŁO.

od 1986 roku występują tu rożne wypełnienia izolacyjne wełna, poliuretan i styropian
od 1989 roku dostępne są dysze Wenturiego wmontowane w korpus, lub wolnostojące
od 1994 roku dostępne są palniki bezpośrednie
od 1985 roku opcjonalnie dostępny jest nadmuch i wyciąg
od 1993 roku stosowane są dwa rodzaj rekuperatorów - krzyżowy i bębnowy a od 1994 także prądooporowy
od 1992 roku stosowane są przetwornice częstotliwości zwane powszechnie falownikami
Nawet elektroniczny sterownik dostępny jest w kabinach Blowterm i Usi od 1995 roku.

a od 2986 roku dostępna jest także ... daktyloskopijna regulacja wilgotności :smiech:

... a wiesz cwaniaczku że to wszystko modele i rozwiązania z lat 1980 ... a te daty to tylko sprawdzalne terminy prezentacji każdego z tych rozwiązań na rynku polskim ... 30 LAT !

Nadal jesteś z siebie dumny ? .... operatorze przycisku.

Czy jeszcze chciałbyś może się dowiedzieć, że prędkość opadu powietrza w kabinach lakierniczych zależy wyłącznie od prędkości obrotowej turbiny wentylacyjnej i średnicy wentylatora i nie ma żadnego wymogu, że ma być 0,3 m/sek w kabinach do lakierów wodorozcieńczalnych. To ci napiszę dużymi literami NIE MA ŻADNEGO FORMALNO PRAWNEGO WYMOGU - choć przyznam że sam tu pisałem że jest ... ale żeby się dowiedzieć jak jest naprawdę to JA drogi kolego zadałem sobie trud i pofatygowałem się osobiście do UOKiK ... i teraz już wiem jak jest .... choć to wielce zaskakująca dla mnie prawda.

Może cię doinformować ciut ciut ? ... np tym, że to co się zmieniło od 1996 roku to .... skład chemiczny bazy wodorozcieńczalnej. Teraz jest w niej więcej alkoholu, a mniej wody i schnie od 10 - 15 minut w temp 18 st C w zwykłej kabinie ( 16 - 20 000 m3/ h ) czyli tyle co baza konwencjonalna, a huraganowe przepływy odchodzą w niepamięć tj. myśląc twoimi kategoriami dyletancie ... cofamy się w rozwoju technicznym do lat 90 ubiegłego wieku.

Naucz się czytać ze zrozumieniem teksu :

Jesteś ślepy ... albo głupi skoro nie widzisz różnicy pomiędzy durnotą jaką napisałeś REGULACJA WILGOTNOŚCI W KABINIE LAKIERNICZEJ ... a płaszczem wodnym w systemie filtracji, oraz pochłanianiem wilgoci z powietrza przez system ... lakierów klasy DCC o którym to akurat gówno wiesz ... czy to proszek, woda, rozpuszczalnik, czy może elektroforeza ?

No i jeszcze sobie wklej do postów kilka bzdur np. taki ... wielokrotna warstwa specjalnie opracowanego lakieru proszkowego odporna na działanie utleniaczy korozyjnych i uszkodzenia mechaniczne ... a w praktyce każdy producent kupuje najtanszą blachę w arkuszach w standardzie normy ISO i wygina w panele ścienny kabiny ... : :dokuczac:

super zabezpeczenie antykorozyjne kupujcie u nas tylko my tak robimy :glupek: :) :)

... i napisz teraz cwaniaku .... :) czego to mogę się od ciebie dowiedzieć ? jak ty nawet nie wiesz jak wygląda kabina lakiernicza. Napisałeś kilka postów a w nich mamy

jedną durnotę ... jedną głupotę ... trochę kłamstw ... kilkadziesiąt bezczelnych epitetów i całe szpalty marketingowego bełkotu jednego z importerów kabin lakierniczych.

Zmądrzej człowieku - masz jeszcze czas ...

choć akurat anonimowy nicku już jesteś na liście nic niewiedzących mądrali ... i każda podana przez ciebie informacja zostanie prześwietlona i wypunktowana ... w każdym temacie jakiego dotkniesz bo na razie nie widać żebyś znał się na czymkolwiek z dziedziny lakiernictwa ... nie wspominając o specjalności samochodowej.

Weź pod uwagę że na forum są ci co udzielają fachowej pomocy innym i ci co takiej pomocy szukają. Czasami doskonali fachowcy wymieniają się także doświadczeniami jeżeli są to doświadczenia z rożnych płaszczyzn tej samej branży ... a TY @Andre-as to do której grupy należysz ... bo to że nie jesteś specjalistą w żadnej dziedzinie tej branży to już pokazałeś i dowiodłeś ... może się wiec zdecyduj ... czy chcesz pomóc ? - szukasz pomocy ? czy może .... a tak własnie sądzę ... wlazłeś tu żeby siać dezinformacje, szerzyć plotki i mądrować się przez kopiuj / wklej teksty z google. :) ?

Kto skorzystał z informacji zawartych w twoich durnych postach ? Komu tu pomogłeś -dyletancie ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slavok
Wymiatacz



Wiek: 39
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 154
Punkty: 1/1
Skąd: KwkZ
Wysłany: 12-03-2010, 11:14   

@PROJEKTER, daj spokój karmisz trolla tylko, nie ma sensu wycierać klawiatury.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Andre-as
Bywalec
andre-as


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: wlkp
Wysłany: 13-03-2010, 00:18   

slavok napisał/a:
@PROJEKTER, daj spokój karmisz trolla tylko, nie ma sensu wycierać klawiatury.

spostrzegawczy jesteś slavok widze że tak zaczynałeś i tylko przestań się podlizywać trolu bo tak właźisz w du...tyłek że już jesteś cały brązowy od g ..a ;/
a skrzywdzić to cię skrzywdzili ale starzy....



PROJEKTER napisał/a:
NIE MA ŻADNEGO FORMALNO PRAWNEGO WYMOGU - choć przyznam że sam tu pisałem że jest ... ale żeby się dowiedzieć jak jest naprawdę to JA drogi kolego zadałem sobie trud i pofatygowałem się osobiście do UOKiK ... i teraz już wiem jak jest .... choć to wielce zaskakująca dla mnie prawda.


no więc widzisz sam jesteś nie douczony (ale nie martw się to przyjdzie z czasem....) tylko mieszasz i wprowadzach ludzi w błąd, bo kolega Moderator też tak twierdzi że
baqo napisał/a:
takie są normy ,aby kabina była zgodna z przepisami


PROJEKTER napisał/a:
... i napisz teraz cwaniaku .... czego to mogę się od ciebie dowiedzieć ? jak ty nawet nie wiesz jak wygląda kabina lakiernicza.


jak trzymać pistolet w ręce bo z tego co wiem to lakiernik z ciebie jak z koziej d. :D .y trąba, niedorobiony mechaniczek nie wyszło ??? , trzeba było łapać się innej profesji...ściąganie chińszczyzny i reklamowanie jako dobry produkt... :angry:


PROJEKTER napisał/a:
a w praktyce każdy producent kupuje najtanszą blachę w arkuszach w standardzie normy ISO i wygina w panele ścienny kabiny


heheh to dobre i i sami sobie ustalają normy . :glupek:




PROJEKTER napisał/a:
i całe szpalty marketingowego bełkotu jednego z importerów kabin lakierniczych.

:glupek: :glupek: :glupek:

tylko szkoda bo każda z firm reklamuje się tym, że Kabina lakiernicza przystosowana do używania lakierów wodnych i podejrzewam ty też , czyli co ??
chwyt marketingowy ? :debil:
Widze że kolegów z konkurencji też nie szanujesz, ciebie też przestaną szanować ale też zrobimy tobie dobrą opinie i renome :killer:

PROJEKTER napisał/a:
choć akurat anonimowy nicku już jesteś na liście nic niewiedzących mądrali ... i każda podana przez ciebie informacja zostanie prześwietlona i wypunktowana ... w każdym temacie jakiego dotkniesz bo na razie nie widać żebyś znał się na czymkolwiek z dziedziny lakiernictwa ... nie wspominając o specjalności samochodowej.


z tym że ty jeteś samolubnym zapatrzonym w siebie pajacem, co nie umie rozmawiać z ludzmi tylko odrazu atakujesz jak ignorancki buc to widać( może jesteś nadpobudliwy ADHD ), przemyśl sobie te słowa bo jeszcze troche nikt nie będzie chciał z tobą rozmawiać ,chyba że tak jak pisałeś za kase ale to ty im będziesz płacił ...pozdrawiam :D :D :D ...czytaj ze zrozumieniem ...

Nadal jesteś z siebie dumny ? .... jescze bardziej...
_________________
Lakierowanie jest jak z kobietą dużo pieszczenia i efekt gwarantowany....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2010, 01:30   

Ja tam nie jestem od wydawania opini co sądze o którymś z Was.
Ale dziwie sie ze @Projekter tak alergicznie reagujesz na kogos co tez ma wiedzę w tej dziedzinie co Ty.
Tylko dlaczego rezerwujesz mozliwosc wypowiedzi w tej materii tylko dla siebie.
Nie prosciej bez obrazania i głupich dosrywek.
Jeden napędza drugiego, znamy to wszyscy juz z autopsji :aniolek:
Kazdy ma prawo wypowiedziec sie na tym forum i stąd własnie wychodzi dyskusja.
Wezcie na wstrzymanie Panowie , przeciez to do niczego nie prowadzi.
Czas tracicie tylko na bzdury.
A tak poza tematem,,, boją sie Ciebie nasi forumowi koledzy czy co ?
Przeciez nie tylko mnie kują w oczy takie bezowocne wymiany poglądow typu kto głupszy itd.
Do miłego Panowie...
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 13-03-2010, 07:16   

Andre-as napisał/a:
no więc widzisz sam jesteś nie douczony (ale nie martw się to przyjdzie z czasem....) tylko mieszasz i wprowadzach ludzi w błąd, bo kolega Moderator też tak twierdzi że
baqo napisał/a:
takie są normy ,aby kabina była zgodna z przepisami
z przepisami i bezpieczna.

pomimo 24000 m3/h(2x7 kW) , nie utrzymuję do suszenia bazy wodnej kabiny w fazie lakierowania, a przecież przy takim przepływie woda powinna wyschnąć (jak to co niektórzy twierdzą) w pięć minut. robię na wodzie(dupont) prawie trzy lata i wiem jak działa schnięcie ,czy to latem czy w okresie zimowym. właśnie latem gdy jest 25 stopni na zewnątrz ,przy tej masie powietrza i tak włączam suszenie ,aby dostarczyć gorącego powietrza przechodzącego przez wymiennik aby szybciej wyschło.

dalej w tym temacie wilgotności w kabinie (poza własnym doświadczeniem i pomiarami )nic ciekawego się nie dowiedziałem. Andre-as, odbiegacie od tematu! powinieneś dokładniej opisać to o czym myślisz ,jakieś zdjęcia ,schematy, bo ja z tego nic nie rozumię. o jakich kabinach ty w ogóle mówisz? praktycznie wszyscy mamy na myśli te tradycyjne do lakiernictwa . jeżeli ty piszesz o czymś innym ,to zademonstruj to jaśniej.

pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
slavok
Wymiatacz



Wiek: 39
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 154
Punkty: 1/1
Skąd: KwkZ
Wysłany: 13-03-2010, 07:57   

chciałbym tylko zauważyć, że na normalnym forum gdzie panują zasady, za taki ton wypowiedzi, bicie piany i obrażanie userów koleś dawno by dostał bana, tutaj natomiast gość wyzywa w koło od pajaców i cholera wie czego i dalej sobie słodko hasa bez najmniejszego ostrzeżenia ze strony moderacji, no cóż może między sobą na co dzień też tak do siebie się odnosicie uważacie to za normę, nie mój interes.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 13-03-2010, 09:39   

mkautos napisał/a:
A tak poza tematem,,, boją sie Ciebie nasi forumowi koledzy czy co ?

Ja się nie boję.Ale nie mam takiej wiedzy,żeby kładać palec między drzwi a futrynę ;)
Wydaje mi się,że dyskusją rzeczywiście zrobiła się jałowa i Panowie się nakręcili.Lepsza byłaby
merytoryczna wymiana poglądów bez osobistych złośliwości :) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2010, 11:24   

No-limit napisał/a:
dyskusją rzeczywiście zrobiła się jałowa i Panowie się nakręcili.Lepsza byłaby
merytoryczna wymiana poglądów bez osobistych złośliwości

Tez nie lubie wchodzic tam gdzie biją.
Napisałem do projektera bo on jest tu jednak autorytetem w tej dziedzinie i nie musi udowadniac każdemu dobitnie ze jest ........... i sie zna jak byk na gwiazdach.
Nie napisze tez koledze andre-as ze sie myli lub ma racje, bo to ja kompletnie zadnej wiedzy na temat kabin nie mam.
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 13-03-2010, 15:42   

Andre-as
Nie chciałem się wtrącać jak dotąd do tego tematu bo też nie jestem jakimś znawcą kabin lakierniczych, i nie znam wszystkich rozwiązań technicznych jakie występują w tych urządzeniach, ale też kabina jako taka nie jest dla mnie czymś co mogę nazwać 'czarną magią"
W momencie zakupu nowej kabiny do swojego warsztatu, miałem kilka ofert producentów kabin, o różnych cenach i różnym wyposażeniu, jednakże w żadnej z ofert nie było nawet najmniejszej wzmianki o regulatorze wilgotności,Pracowałem już w swoim życiu w kilku warsztatach i tam tez nie spotkałem się w żadnym z modeli kabin z w/w regulatorem , a dlaczego?? Bo takie rozwiązanie było by totalnym absurdem..absurdem wokół którego krążą na forum twoje wypowiedzi..

Owszem są czujniki wilgotności powietrza, i na podstawie odczytu jeśli wilgotność jest wysoka podnosi się odpowiednio temperaturę po to, aby w jak największym procencie wytracić wilgoć z powietrza, tylko po co regulator wilgoci?? co on ma regulować?jak cała rzecz polega na tym aby wprowadzone powietrze do kabiny przy suszeniu baz wodnych a o takich tu mowa było o jak najmniejszej wilgotności

Andre-as nie jestem podatny na sugestie innych użytkowników jeśli chodzi o tego typu działania, ale jeżeli w następnej swojej wypowiedzi nie sprostujesz tego co powiedziałeś wcześniej, o regulatorach wilgotności i wodotryskach zastosowanych w kabinach lakierniczych i jeżeli Twoja następna wypowiedz nie będzie podparta konkretnymi faktami, konkretnym opisem zasady działania, dokumentacją, zdjęciami, linkami do stron producentów kabin lakierniczych które wyposażone są w regulatory wilgotności, dostaniesz ostrzeżenie ! !.... (bo jak na razie to tylko bujanie w obłokach), i to nie za nieeleganckie epitety pod adresem innych użytkowników na które przymknąłem oko i nie ingerowałem wcześniej, bo myślałem że jakoś wybrniesz z tego dołka w który wpadłeś, (a za które to epitety powinieneś już mieć zakaz pisania na dwa tygodnie),... lecz za wprowadzanie ich użytkowników w błąd ! !
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
stech
Klubowicz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 265
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ok krakowa
Wysłany: 13-03-2010, 19:11   

mkautos napisał/a:
Tez nie lubie wchodzic tam gdzie biją.
Napisałem do projektera bo on jest tu jednak autorytetem w tej dziedzinie i nie musi udowadniac każdemu dobitnie ze jest ........... i sie zna jak byk na gwiazdach.
Nie napisze tez koledze andre-as ze sie myli lub ma racje, bo to ja kompletnie zadnej wiedzy na temat kabin nie mam.

Ja też sie z tym zgadzam, nie mam wiedzy na ten temat, ale koledzy nie powinni troche przesadzać w swych wypowiedziach.

jacklack napisał/a:
Andre-as nie jestem podatny na sugestie innych użytkowników jeśli chodzi o tego typu działania, ale jeżeli w następnej swojej wypowiedzi nie sprostujesz tego co powiedziałeś wcześniej, o regulatorach wilgotności i wodotryskach zastosowanych w kabinach lakierniczych i jeżeli Twoja następna wypowiedz nie będzie podparta konkretnymi faktami, konkretnym opisem zasady działania, dokumentacją, zdjęciami, linkami do stron producentów kabin lakierniczych które wyposażone są w regulatory wilgotności, dostaniesz ostrzeżenie ! ! .... (bo jak na razie to tylko bujanie w obłokach), i to nie za nieeleganckie epitety pod adresem innych użytkowników na które przymknąłem oko i nie ingerowałem wcześniej, bo myślałem że jakoś wybrniesz z tego dołka w który wpadłeś, (a za które to epitety powinieneś już mieć zakaz pisania na dwa tygodnie),... lecz za wprowadzanie ich użytkowników w błąd ! !


tu słuszne posunięcie, Popieram, niech ma szansę. Pozdr.
_________________
"Lepsze, jest wrogiem dobrego".
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 14-03-2010, 13:59   

Tylko że pan Andreas ma taką szansę od początku tego co sam rozpętał
przeczytajcie sobie pierwszy post tego tematu ... miał szanse ... i jak jest odpowiedź... fachowa ? ... wyczerpująca ? ... rzetelna ... czy może lekko arogancka i niemerytoryczna ?

Jakoś do dziś nie widzę, żeby @andreas argumentami merytorycznymi, lub dowodami wgniótł mnie w ziemię. :nono:

Cieszę się, że niektórzy mają mnie za autorytet - dzięki ... ale akurat w tej dyskusji która przechodzi w chamstwo ... chodzi o prościutką rzecz ... o fakty. JAK JEST FAKTYCZNIE ? ... czy może ci co to czytają wolą pozostać w błogiej niewiedzy, albo lepiej .... przyswoić sobie takie durnoty o regulacji wilgotności w kabinie do lakierowania bazami wodnymi w warsztatach samochodowych ( bo o tym był temat w którym Andreas napisał babola ... za którego do dziś nie przeprosił ). Naprawdę chcecie kiedyś wypalić takim tekstem przy kimś kto się na tym zna ? ... Po to tu zaglądacie żeby napompować się kłamstwami w jakieś dziedzinie ... czy po to żeby się dowiedzieć czegoś ... akurat w tym przypadku o budowie kabiny lakierniczo - suszarniczej ?

Nikomu nie bronię się wypowiadać ... ale pierdzielenie publicznie bajek i wypisywanie durnot to już zupełnie inna sprawa. Wielu z was odpowiedzialnie pisze o materiałach sprzęcie czy zasadach technologicznych ... ale zdarza się że czasami ktoś wywali post złożony z jakiś idiotyzmów :glupek: ... to jeszcze nie tragedia ... jeżeli walnie się w cycki i napisze, że się mylił pod naporem argumentów i dowodów ... wtedy każdy ma do dyspozycji rzetelną informację i może zawsze powołać się na kogoś z forum gdy przekazuje taką informację dalej.

Pomyślcie trochę .... panowie i oczywiście panie .... czym stanie się ten portal jak w co drugim temacie jakiś "spadochroniarz z sieci" wpisywać będzie kłamstwa i jeszcze przez kilka kolejnych dni bronić zajadle takiej głupiej tezy.


mkautos napisał/a:
Ja tam nie jestem od wydawania opini co sądze o którymś z Was.
Ale dziwie sie ze @Projekter tak alergicznie reagujesz na kogos co tez ma wiedzę w tej dziedzinie co Ty.
Tylko dlaczego rezerwujesz mozliwosc wypowiedzi w tej materii tylko dla siebie.
Nie prosciej bez obrazania i głupich dosrywek.
Jeden napędza drugiego, znamy to wszyscy juz z autopsji :aniolek:
Kazdy ma prawo wypowiedziec sie na tym forum i stąd własnie wychodzi dyskusja.
Wezcie na wstrzymanie Panowie , przeciez to do niczego nie prowadzi.
Czas tracicie tylko na bzdury.
A tak poza tematem,,, boją sie Ciebie nasi forumowi koledzy czy co ?
Przeciez nie tylko mnie kują w oczy takie bezowocne wymiany poglądow typu kto głupszy itd.
Do miłego Panowie...


Niestety @makautos - takie dyskusje prowadzą w efekcie do ustalenia faktów, a forma to sprawa kultury wypowiedzi. Przeczytaj sobie to co napisałem, a założę się że tylko na tych skrawkach rzetelnych informacji twoja wiedza o kabinach jest o kilka kroków dalej ... a gdzie by była jakby ta durnota o regulacji wilgotności pozostała bez komentarza ? ... pewnie być to komuś nieopacznie powtórzył i się wyglupił :) .... co do alergii ... to już tu gościsz wystarczająco długo żeby się przekonać za jak tak nerwowo i ostro reaguję na każdego cwaniaczka dyletanta ... bo widzisz @makautos nie potrzeba być fachowcem żeby się zorientować po przeczytaniu postów @Andreas że akurat on to niema o kabinach nawet minimalnej wiedzy ... jest najzwyklejszym dyletantem i bezczelnym kłamcą. Oberwał odemnie on i dostanie każdy kto będzie wypisywać kretynizmy ... jeżeli oczywiście starczy mi wiedzy w takim temacie żeby kolejnego matoła przycisnąć do ściany.

KURDE - ludzie piszcie o potwierdzonych faktach i dzielcie się rzetelnymi informacjami a wszyscy na tym skorzystają ... JA korzystam z całej waszej wiedzy na temat konkretnych produktów z ich symbolami i kodami. Opieram się o wasze opinie ... bo nie mam innego źródła szybkiej weryfikacji tak ogromnych ilości materiałów jakie stosujecie. Dzięki za to ... ale co będzie jak ktoś zacznie wypisywać durnoty o podkładzie poliuretanowym np. DUPONTA czy PPG czy innym ... a nikt z was tego nie wyprostuje i okaże się że i ja ... zaczynam dysponować durną informacją zamiast rzetelnymi faktami ?

Co byście wiedzieli o kabinie lakierniczej i regulatorze wilgotności gdyby nie tak awantura ?tylko tyle że - cytat z wypowiedzi specjalisty @Andreas ... nie bez powodu w nowoczesnych kabinach lakierniczych jest regulacja wilgotności :glupek: ... i co ... jest ? ... widział kiedyś ktoś z was taki system ? ... gdzie jest strona producenta kabin warsztatowych z taką ofertą ? ... jak to działa ? ... ile to kosztuje ? ... i po co to jest ?

... bo tak mówiąc o faktach ... to takiego systemu w kabinach warsztatowych w lakierniach samochodowych NIE MA !

... ale oczywiście mogłem się nie odzywać :plaża: i @Andreas przekazałby wam jeszcze więcej durnot o kabinach .... i co wtedy drodzy rzetelni forumowicze ?

... może faktycznie się nie odzywać , tylko spokojnie chichrać do rozpuchu z takich durnych kłamliwych i dyletanckich postów na tym forum :smiech: ... to o to wam chodzi ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 14-03-2010, 14:35   

PROJEKTER napisał/a:
ale zdarza się że czasami ktoś wywali post złożony z jakiś idiotyzmów :glupek:

Zdarzyło mi się kiedyś,ale natychmiast sprostowałem i przeprosiłem :aniolek: :) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2010, 14:56   

PROJEKTER,
Wiem o kabinach tyle ile dowiedziałem sie od ciebie.
Jakikolwiek by to nie był sposób...
Wczesniej wiedziałem ze są ze mają filtry i wentylatory i ogrzewanie.
Wiec nie moge wątpic w Twoją wiedze skoro Ty sie tym zajmujesz profesjonalnie.
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 14-03-2010, 14:57   

[ Dodano: 14-03-2010, 14:59 ]
No-limit napisał/a:
PROJEKTER napisał/a:
ale zdarza się że czasami ktoś wywali post złożony z jakiś idiotyzmów :glupek:

Zdarzyło mi się kiedyś,ale natychmiast sprostowałem i przeprosiłem :aniolek: :) .


To się zdarza każdemu ... tylko mało kto potrafi powiedzieć
" sory myliłem się fakty są takie ... i podać link - zdjęcie dokument, lub rzetelną publikację ... łatwiej jest odpowiedzieć ... a co ty możesz wiedzieć kozi wypierdku ... lub głąbie czy .... zresztą czytacie posty sami wiecie :glupek:


Ponieważ kilka postów wcześniej po mędrkowałem o lakierach technologi DCC to tak dla porządku - tu są szersze informacje dla zainteresowanych :

http://www.baril.nl/Archi...%20opatentowane!.html

http://www.baril.nl/187/DCC.html

To lakiery przemysłowe i nie stosuje się ich w naprawach samochodów. ( tzn. nie słyszałem żeby tak było ) Jednak przywołałem je w którejś wypowiedzi, to dla wyczerpania informacji wklejam link do storny producenta .... poczytajcie w wolnej chwili bo to taka ciekawostka związana z ... wilgocią w powietrzu i utwardzaniem lakierów ;)

[ Dodano: 14-03-2010, 15:19 ]
mkautos napisał/a:
PROJEKTER,
Wiem o kabinach ....


sory - wykorzystałem twój post ze względu na tekst o alergii :) ... ja faktycznie mam alergie na ... głupotę wypowiedzi i od razu mnie roznosi ... nie ważne czy to anonimowe forum, czy bezpośrednie spotkanie z klientem, konkurentem, lub urzędnikiem. Jak mam pewność że zaczynają się w rozmowie konfabulacje, szerzenie plotek i ludowych mitów, a mam możliwość dowieść że mój oponent się absolutnie myli ... to przykro mi ale krew się leje ... tym więcej im więcej taki dyletant chce żeby mu utoczyć.

Nie zdajecie sobie nawet sprawy ile czasu marnuję na spotkaniach handlowych na prostowania głupot opowiadanych przez niedoinformowanych dostawców kabin lakierniczych, lakierów, albo innych urządzeń. Pojedzie taki handlowy baran i rzuci takie teksty typu :

... kabina do lakierów wodnych musi mieć regulację wilgotności ... albo ... jak będzie pan używał naszych czystych wodorozcieńczalnych lakierów to żadne pozwolenie nie jest potrzebne ... jeszcze fajne jest to ... musi pan używać lakierów wodorozcieńczalnych bo takie są przepisy ... albo to ... rekuperator to 30 % oszczędności na kosztach paliwa ... ( no może tylko że 50 % więcej za prąd po wymianie wentylatorów do systemu rekuperacji i rekuperator działa efektywnie 4 miesiące w roku, a za prąd trzeba płacić 12 mc )

... nie nawidzę dyletanctwa :diabeł:

... już lepiej jak ktoś powie .... nie jestem pewien ... albo wydaje mi się że ... lub słyszałem że .... wtedy przynajmniej można coś wyprostować ... a jak tu wyprostować @Andreasa ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 16-03-2010, 20:54   

co do bajek o regulacji wilgotności w kabinach :) siedze sobie u teścia w barze i przychodzi miejscowy "lakiernik" na "pindziesiatke" i browara , zaczyna opowiadać jaka to kabine zamówił , ze dał za uzywana 30tys pln i że musi teraz specjalnie zrobic kanały pod nią ;] slucham no i myśle że na razie OK , pada pytanie : po co kanały , i odpowiedx :
" w tej kabinie żeby pyłków nie było , woda płynie po scianach i te kanaly ja odprowadzaja , bo to taki najnowszy system z włoch jest " ;]
w tym momencie mam głupi usmiech na gębie i wychodze na fajke ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 16-03-2010, 21:02   

meverick napisał/a:
" w tej kabinie żeby pyłków nie było , woda płynie po scianach i te kanaly ja odprowadzaja , bo to taki najnowszy system z włoch jest " ;]



technika w koncu do przodu idzie
:smiech: :smiech: :smiech: :smiech: :smiech: :smiech: :smiech: :smiech:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pio124
Forumator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 254
Otrzymał 5 punkt(y)
Skąd: lubelskie
Wysłany: 16-03-2010, 21:07   

meverick, to moze on kupił KABINE PRYSZNICOWA :D :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 16-03-2010, 21:14   

meverick napisał/a:
co do bajek o regulacji wilgotności w kabinach :) siedze sobie u teścia w barze i przychodzi miejscowy "lakiernik" na "pindziesiatke" i browara , zaczyna opowiadać jaka to kabine zamówił , ze dał za uzywana 30tys pln i że musi teraz specjalnie zrobic kanały pod nią ;] slucham no i myśle że na razie OK , pada pytanie : po co kanały , i odpowiedx :
" w tej kabinie żeby pyłków nie było , woda płynie po scianach i te kanaly ja odprowadzaja , bo to taki najnowszy system z włoch jest " ;]
w tym momencie mam głupi usmiech na gębie i wychodze na fajke ;]


... No to info ciąg dalszy ... Dawno dawno temu jak z Polski cofał się lodowiec i umierały ostatnie dinozaury ... a jedyne słuszne politycznie lakiernie samochodowe były w Polmozbytach to te Polmozbyt miały takie kabiny lakierniczo suszarnicze produkcji węgierskiej ... gdzie po ścianach z nierdzewnej blachy - płyneła woda jako płaszcz przeciwpyłowy :glupek: :glupek: :glupek: ... niestety... NAPRAWDĘ

Nigdy nie widziałem jak to działa bo jeszcze wtedy szczałem w tetrowe pieluchy ... ale demontowałem taką kabinę w Łodzi na ul. S. Allende obecnie chyba Popiełuszki. To urządzenie z lat 60 - ubiegłego stulecia. :)

Może ten lakiernik z knajpiki kupił właśnie taką :D .... tylko jak pamiętam to cholerstwo jest mało rozbieralne bo sześciometrowa ściana wysoka na 270 cm to jeden arkusz blachy spawany do konstrukcji .... :) ... nawet miała system gaśniczy z dwutlenkiem węgla.
ale ... regulacji wilgotności - niestety ... nie miała.

Do dziś jak opiniuję dokumentację u takiego strażaka, starej daty to z reguły pada pytanie : Czy po ścianach kabiny płynie woda - :smiech:

To były super czasy .... lakierów syntetycznych i zerowej ochrony środowiska ... :D

Dla porządku - takie systemy są jeszcze stosowane w ścianach lakierniczych dla przemysłu ... ale to rzadkość bardziej przy elektrostatyce, proszku albo gęstych lakierach strukturalnych.

Co do tego systemu w lakiernictwie samochodowym ... to przyłączam się do opinii : :buhaha: :buhaha: :buhaha: :buhaha: ... a jak zakończy montaż to skocz do nie go się wykąpać :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 16-03-2010, 22:16   

To może ja coś powiem bo czytam posty projektera z zaciekawieniem i nienatknołem sie nigdy na temat gazu w kabinie,Obecnie pracuje na doś nowoczesnej kabinie i ostatno jak były duże mrozy do 30 stopni to ciężarówka z ropą dość często kursowała do nas ale jakie było moje zdziwienie jak zobaczylem cięzarówke z gazem ,pytam więc szefa poco ten gaz o on mi na to ze kabina pracuje nornalnie na ropie ale ma dopalacz gazowy udałem więc greka ze rozumie ale tak nie dokonca to rozumie jakby kolega projekter mnie mógł oświecic to byłbym wdzięczny
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 16-03-2010, 22:55   

Cytat:
byłbym wdzięczny
_________________

Ja też ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 17-03-2010, 07:54   

No-limit napisał/a:
byłbym wdzięczny
_________________

Ja też ;)


tylko projekter akurat wspominał o dwutlenku ,bo gdyby tak propanu miał napuścić do takiej lakierni ??? to ho ho ho :glupek: :glupek: :) :)

ale nie odbiegajmy panowie od tematu :nono: ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 17-03-2010, 08:52   

slawek napisał/a:
To może ja coś powiem bo czytam posty projektera z zaciekawieniem i nienatknołem sie nigdy na temat gazu w kabinie,Obecnie pracuje na doś nowoczesnej kabinie i ostatno jak były duże mrozy do 30 stopni to ciężarówka z ropą dość często kursowała do nas ale jakie było moje zdziwienie jak zobaczylem cięzarówke z gazem ,pytam więc szefa poco ten gaz o on mi na to ze kabina pracuje nornalnie na ropie ale ma dopalacz gazowy udałem więc greka ze rozumie ale tak nie dokonca to rozumie jakby kolega projekter mnie mógł oświecic to byłbym wdzięczny


hmmm ... tu mnie @slawek zaskoczyłeś całkowicie - bo nie wiem ...

Normalnie, albo gaz ziemny albo olej opałowy i tu to wyłącznie kwestia samego palnika ... nie potrzeba żadnych innych zmian w budowie kabiny. To można zmieniać nawet w trakcie eksploatacji komory.

Więc ... normalna kabina to to na pewno nie jest. Nie może też to być palnik bezpośredni bo ten potrzebuje gazu ziemnego średniego ciśnienia. Dwa palniki w jednej kabinie ... to tylko wtedy gdyby były dwa wymienniki - jeden gaz, drugi olej, ale to długość komory minimum 10 no może nawet 12 metrów 2 x po 6.

Gaz płynny do zasilania palników w kabinie lakierniczej to raczej nie za często stosowane rozwiązanie. Mam dwóch takich klientów dla których cały system grzewczy był projektowany na gazie płynnym no to i kabiny dostały takie palniki. Przez długi okres czasu w obu przypadkach serwisy nie mogły sobie poradzić z tymi instalacjami ( a dwie różne firmy były ich dostawcami ) bo nie zapominajmy, że palnik kabiny ma ogromną moc i duże zapotrzebowanie na paliwo i to paliwo musi być dostarczane w sposób ciągły i jednolity, a to przy gazie płynnym jest już kłopot z - wykraplaczem ... ale takie palniki ( instalacje ) oczywiście są powszechnie dostępne, tylko rzadko stosowane w instalacjach powyżej 50 KW. i raczej wychodzi to drożej niż przy oleju opałowym.

Natomiast połączenie dwóch systemów olej + gaz w jednej kabinie lakierniczej to unikat.

@slawek podaj nazwę producenta tej kabiny to może jakoś podpytam u źródła i napiszę coś więcej ... to tak trochę wygląda na jakieś niemieckie urządzenie z rekuperatorem bębnowym ... ale pierwsze słyszę żeby stosowano tu dwa różne media do zasilania palnika.

Podpytaj szefa o kilka szczegółów ... bo mnie też zaciekawiłeś taką informacją ... a najlepiej cyknij kilka foto :) jednostki termo wentylacyjnej.

Może twój szef zażartował i ... kotłownie macie na gaz płynny, a kabinę na olej :) ... to się już często zdarza. ( albo to tajemnica i grzeje dom na koszt firmy wpisując gaz w koszty uzyskania przychodu podpinając je do komory lakierniczej ... żartuję ... chyba ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 17-03-2010, 11:28   

PROJEKTER napisał/a:
Może twój szef zażartował i ... kotłownie macie na gaz płynny, a kabinę na olej ... to się już często zdarza. ( albo to tajemnica i grzeje dom na koszt firmy wpisując gaz w koszty uzyskania przychodu podpinając je do komory lakierniczej ... żartuję ... chyba ?

Może... nie chyba? :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 17-03-2010, 20:55   

ta kabina to cmc conkord czy tak jakos z 2007 roku tyle wiem napewno domu tez gazem niegrzeje bo to warsstat tylko z paneli nie mieszka wnim,w banbuko chyba by mnie nierobił bo i po co,podpytam serwisanta bo często zagląda do nas,zdjęcia porobie po świętach bo zapomniałem aparatu z domku
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 18-03-2010, 10:37   

No to poczekamy ... bo przyznam się że popytałem tu i tam ... i każdy posmyrał się po głowie uśmiechnął i ... przeszedł do innego tematu ... Czyli nikt kurde nic nie wie :angry:

Ale prześlij jakieś foto i może coś od tego technika serwisanta to zobaczymy co to może być za rozwiązanie ?

i pewnie będzie .... aaaaa to to, teraz rozumiem ... To stare rzowiązanie ... działa tak : ................................... !

Albo rozdziawimy dzioby co to CMC wymyśliło :) ... bo jest taka sugestii że to może być dopalacz katalityczny i on jest zasilany wyłącznie gazem ( spala LZO ) ale to rozwiązanie z wielkich instalacji przemysłowych ( a ja nie wspominałem, że stoi w warsztacie samochodowym ) Kosztuje to od 30 000 zł w górę bez ograniczeń bo cena zależy od ilości LZO w powietrzu i mocy takiej instalacji .... ale poczekamy na foto i więcej info od ciebie.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 19-03-2010, 19:50   

Noj dorwałem dzisiaj serwisanta był na chwile w warstacie i pytam go o ten gaz w kabinie zeby mi to wytłumaczył co i jak,popaczył na mnie i sie pyta czy oby ja nie jestem na tym gazie albo stary nie był jak mi pierdoły opowiadał,Gaz jest ale do ogrzewania hali a nie do kabiny,wyszło jak wyszło gupio mi ze cos palnołem ale wydawało mi sie to doś prawdopodobne bo osiągi kabina naprawde ma super,pracowałem na paru juz kabinach i z ciepełkiem było różnie,nie zlinczujcie mnie panowie za bardzo chyba se palne pare browarów z gazem dziś i zinmych
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 19-03-2010, 20:10   

slawek napisał/a:
Noj dorwałem dzisiaj serwisanta był na chwile w warstacie i pytam go o ten gaz w kabinie zeby mi to wytłumaczył co i jak,popaczył na mnie i sie pyta czy oby ja nie jestem na tym gazie albo stary nie był jak mi pierdoły opowiadał,Gaz jest ale do ogrzewania hali a nie do kabiny,wyszło jak wyszło gupio mi ze cos palnołem ale wydawało mi sie to doś prawdopodobne bo osiągi kabina naprawde ma super,pracowałem na paru juz kabinach i z ciepełkiem było różnie,nie zlinczujcie mnie panowie za bardzo chyba se palne pare browarów z gazem dziś i zinmych
:piwosz: :piwosz: i brawo za odwagę cywilną ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-03-2010, 22:58   

Ufff ! .... a już myślałem że przespałem jakieś nowe rozwiązanie techniczne w kabinie lakierniczej :) .... a to jednak .... kotłownia :glupek:

Miłego weekendu @slawek ... teraz przynajmniej nikt już nie będzie z ciebie żartował ... Już wiesz, że albo gaz ziemny, albo olej ... albo ... para technologiczna, lub prąd, ale to zupełnie inna baśń :) - pozdrawiam

acha ... reaktorów atomowych, i paneli słonecznych ... też się raczej nie stosuje do ogrzewania kabin lakierniczych ... to jakby ktoś pytał ... :okulary:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne