mógłby ktoś doradzić czy warto sie w coś takiego zaopatrzyć ostatnio lakieruję coraz więcej nigdy nie miałem problemów z wodą czy olejem w powietrzu ale zastanawiam sie czy sobie nie kupić czegoś takiego
ten cały naolejacz/smarownica - to służy do smarowania urządzen pneumatycznych (np szlifierka oscylacyjna) dobrze myślę ?
byłbym wdzięczny za radę w kwesti tego urządzenia oraz jakieś rady dotyczące montażu
_________________ gg 6794125
Luk [Usunięty]
Wysłany: 06-09-2009, 08:17
To_mas napisał/a:
ten cały naolejacz/smarownica - to służy do smarowania urządzen pneumatycznych (np szlifierka oscylacyjna) dobrze myślę ?
do urządzeń wymagających smarowania mgłowego... nie wiem czy szlifierki tego wymagają
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 51 Punkty: 2/2
Wysłany: 06-09-2009, 11:48
Ogólnie to bym Ci polecał inny kupić. Ja przed kupnem czytałem wszystkie opinie o nim i stwierdziłem że jest ok. Kupiłem i się nie zawiodłem. Więc także polecam.
Z czasmem mam zamiar dokupić drugi dokładniejszy, aby mieć taki komplecik. Więc jak dasz radę wydać tyle kasy na raz to polecam.
http://www.allegro.pl/ite...duktor_1_2.html
CKD M4000 filtr mgły olejowej 1/2
CKD W4000 filtr cząstek stałych plus reduktor 1/2
A jak wolisz taniej, ale częściej wylewać to dobry będzie też
http://www.allegro.pl/ite...duktor_1_4.html
To samo, ale mniejsze.
CKD M1000 filtr mgły olejowej 1/4
CKD W1000 filtr cząstek stałych z reduktorem 1/4
Ostatnio zmieniony przez Nurglepl 06-09-2009, 12:01, w całości zmieniany 1 raz
mógłby ktoś doradzić czy warto sie w coś takiego zaopatrzyć ostatnio lakieruję coraz więcej nigdy nie miałem problemów z wodą czy olejem w powietrzu ale zastanawiam sie czy sobie nie kupić czegoś takiego
ten cały naolejacz/smarownica - to służy do smarowania urządzen pneumatycznych (np szlifierka oscylacyjna) dobrze myślę ?
byłbym wdzięczny za radę w kwesti tego urządzenia oraz jakieś rady dotyczące montażu
Ten skraplacz i naolejacz to siara nie kupuj tego mam to lezy na półce filtruje tak ze wcale.
Lepiej odłuż sobie jeszcze ze 150 zł i kup coś dobrego.
Reduktor + manometr + filtr + naolejacz
ten cały naolejacz/smarownica - to służy do smarowania urządzen pneumatycznych (np szlifierka oscylacyjna) dobrze myślę ?
dobrze myślisz, wnioskując dalej naolejacz nie jest Ci potrzebny do pistoletu lakierniczego
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
wnioskując dalej naolejacz nie jest Ci potrzebny do pistoletu lakierniczego
zxgadza sie ale kupiłem sobie taką szlifierkę oscylacyjną i chciałbym ją od czasu do czasu użyć przetestować sprawdzić a moze mi przyśpieszy robote sporo
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10-09-2009, 19:09
To_mas napisał/a:
jano napisał/a:
wnioskując dalej naolejacz nie jest Ci potrzebny do pistoletu lakierniczego
zxgadza sie ale kupiłem sobie taką szlifierkę oscylacyjną i chciałbym ją od czasu do czasu użyć przetestować sprawdzić a moze mi przyśpieszy robote sporo
To proponuje ci kupić osobny wąz do oscylarki bo będzie caly w oleju. Ja mam oscylarke i tylko puszcze od czasu do czasu kropelke tam gdzie sie powinno i to tyle. Wefdług mnie zbędny gadżet . Nawet u znajomego na warsztacie co uzywaja duzo pneumata nie maja naolejacza tylko od czasu do czasu pykna kropelke oleju.
[ Dodano: 10-09-2009, 19:15 ]
Nie będe zakładał noweko tematu tylko sie zapytam tutaj. Zastanawiam się nad zrobieniem instalacji spręzonego powiatrza w garazu i myśle nad wykonaniem go z rurek nierdzewnych 1/2 lub poprostu gumowego węża o średnicy wewnętrznej 10mm plus do tego dwa skraplacze jeden taki powiedział bym wstępny przy kompresorze a drugi już na ścianie w garażu razem z odolejaczem. Z uwagi na to że kompresor mam za ścianą no i powietrze chce rozprowadzić po cały garażu bo ciasno jest i cięzko się maluje auto chodząc z dlugim węzem do okoła.
Co polecacie snejka czy rułe
_________________
Luk [Usunięty]
Wysłany: 10-09-2009, 19:23
w pracy na warsztacie mam z tych białych rurek 10mm, piękna sprawa, wszystko na te plastikowe złączi i kolanka... nie musisz sie z opaskami paprać... minus jest taki że trzeba te rurki dobrze do ściany przymocować żeby nie wyskakiwały
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 505 Punkty: 7/4 Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 12-09-2009, 09:03
To_mas napisał/a:
jano napisał/a:
wnioskując dalej naolejacz nie jest Ci potrzebny do pistoletu lakierniczego
zxgadza sie ale kupiłem sobie taką szlifierkę oscylacyjną i chciałbym ją od czasu do czasu użyć przetestować sprawdzić a moze mi przyśpieszy robote sporo
do szlifierek oscylacyjnych mozna tylko dodac ale minimalna ilosc[2 krople na okolo 50 godzin pracy ] specjalny olej syntetyczny bezsylikonowy [podajrze tak on sie nazywa]
madmax ja mam zrobioną instalację zrur pcv do wody fi 1/2 cala max ćiś to15 atm wszystkie kolanka izłaczki na klęj 30sekund igotowe połączenie sprawdz cenę wsklepie instalacyjnym bo jato robiłem jakies 5lat temu
żaden problem pilka do metalu pół minutyigit wszystkie złączki redukcje przejśćia groszowe sprawy apozatym wiesz gdzie mają być jakieś wyjśia no problem
Panowie nadal wszyscy uważają, że ten filterek to najlepszy wybór?? http://www.allegro.pl/ite...duktor_1_2.html Bo jeśli tak to ja też go jutro biorę bo z kompresora tak mi ciągnie wszelkiego rodzaju syfu, że przytrzymam przepływ powietrza na rękę przez ok 30sek i ręka mokra:/
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 51 Punkty: 2/2
Wysłany: 20-09-2009, 14:29
To już jest sprzęt dobrej jakości, nie jak te marketówki. No i masz pistolet mniejszy, bo Ja przykładowo już nie daje filterka pod guna. Na początku był, ale że po kilku lakierowaniach nadal był pusty, to stwierdziłem że bez sensu go trzymać.
madmax, czyli radzisz oleć te całe naolejacze a tylko tam gdzie sie podłącza węża do szlifierki kropnąć od czasu do czasu kropelkę oleju ?
czyli wystarczyło by mi kupić tylko solidny filtr/odwadniacz - bez naolejacza idąc tym tropem
To zależy. W profesjonalnym rozwiązaniu powinno się zastosować 3 takie filtry na drodze sprężarka - pistolet. Z czego np. jeden powinien być z dokładnością filtracji większą jak 2 pozostałe. Na końcu linii musisz mieć też reduktor ciśnienia. Oczywiście ostatni filtr można kupić od razu z reduktorem.
Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć (w jakim stopniu przefiltrować powietrze aby nie było wody) następnie trzeba mieć na uwadze budżet.
To nie jest tak, że kupując 1 filtr który ma dokładność rzędu 5-40 mikronów usuniesz w 100% wodę.
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
wodę usunie ,ale nie parę która jest w powietrzu i przeniknie przez każdy filtr.aby jej nie było musi się gdzieś skroplić.
baqo łapiesz za słówka
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
mam coś podobnego w ofercie, ale nie widzę ile to ma mikronów?
Baqo... miałeś 1 filtr saty w tym warsztacie? Moim zdaniem bardzo fajne są filtry NTS - stosunkowo drogie dodatkowo. wrzucę na sklep przy okazji żeby pokazać o co chodzi
Jeszcze trochę teorii jak zrobić linię poprawnie:
Zaczynając od sprężarki powinno dać się na wstępie filtr np. 40 mikronów później od razu np. 5 mikronów (czyli dwie bańki obok siebie). Dalej można rozdzielić linię na poszczególne przewody w warsztacie. Każda linia musi być zakończona odwadniaczem np. o filtracji 5 mikronów + manometr dla regulacji ciśnienia. Jeśli kończycie linie na inne narzędzie pneumatyczne niż pistolet można dać śmiało odwadniacz o filtracji 40 mikronów w takim przypadku (np. dla szlifierki).
Rozwiązanie dla ambitnych to zastosowanie w linii filtrów o dokładności filtracji 1 i 0,1 mikrona
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
nie. sata tylko na kabinie,a poza tym na kompresorze . wyłożyłem w końcu cztery tysie na osuszacz i teraz się śmieję . filtr w kabinie wisi bo wisi ,na małe pyłki
Nie na moje kieszeń ładować 4 tys w filtrację.... I myślę, że ten jeden filtr mi w 100% wystarczy. Jestem amatorem. W lakiernictwo się bawię tylko po szkole bo na razie chodzę jeszcze do dziennego technikum i wyciągam z tego interesu tylko w granicach 2tys zł miesięcznie. Już zamówiłem ten filterek za 465 zobaczymy jaką będzie widać różnicę w ilości wtrąceń w lakierze... Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozostaje mi tylko pogratulować takich wyników finansowych
Znam zarejestrowane warsztaty z dość dobrym sprzętem którym po odliczeniu wszystkich kosztów (wynagrodzenia/zus/podatki/itd. itp) zostaje na czysto nie wiele więcej...
Pozostaje mi tylko pogratulować takich wyników finansowych
Znam zarejestrowane warsztaty z dość dobrym sprzętem którym po odliczeniu wszystkich kosztów (wynagrodzenia/zus/podatki/itd. itp) zostaje na czysto nie wiele więcej...
tak to właśnie jest w życiu
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
Panowie kupiłem ten filter http://lakiernik.orge.pl/...er=asc&start=30 tylko teraz mam dylemat:P Może to będzie dla Was głupie i banalne pytanie ale przez który ma najpierw iść powietrze? Przez filtr cząstek stałych + reduktor czy przez filtr mgły olejowej??
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 25-09-2009, 18:28
A nie ma zadnych strzałek na obudowie?? Albo napisów? Wedlug mnie najpierw chyba wode powinno filtrowac bo teoretycznie najwiecej a dopiero olej. Osobiscie takiego nie mam ale Jaklack napewno będzie wiedział
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum