Oto pierwszy z tych krążowników które mam zrobić: BUICKa właściwie jego kilka elementów bo od nich najpierw zacząłem .Reszta karoserii jest jeszcze w szpachlowana i szlifowana
Auto z warsztatu blacharskiego przyjechało do mnie na lawecie kompletnie zdemontowane ,czyli oprócz tapicerki także wszystkie demontowalne elementy karoserii (pokrywy silnika, bagażnika,drzwi ,bł.przednie )
Bł. przednie musiały być piaskowane jak i z zewnątrz tak i wewnątrz gdyż okazało się że były dość mocno skorodowane a szczególnie wew. i nie było możliwości usunięcia rdzy mechaniczne
SNC00138.jpg Po wyschnięci podkładu (w/w (tech. m/m) czas jego schnięcia ok.10 min w temp.24 st.C) nałożyłem Bazę Cromax DP 1,5 warstwy bez odparowania międzywarstw m/m Kolor z palety Forda G6 Alt-12 Panther Black Effect,,Piękna głęboka czerń z dodatkiem dwóch pereł
Plik ściągnięto 372 raz(y) 697,19 KB
SNC00137.jpg
Plik ściągnięto 342 raz(y) 1,19 MB
SNC00135.jpg Przy szlifie podkładu akrylowego maszynowo i ręcznie w wielu miejscach szczególnie na brzegach i we wnękach drzwi są przetarcia do podkładu epoxydowego ,więc nałożyłem jedną warstwę podkładu akrylowego LE 2007 z rozć.LE 2032 techniką m/m
Plik ściągnięto 396 raz(y) 1,23 MB
SNC00133.jpg
Plik ściągnięto 349 raz(y) 980,04 KB
SNC00132.jpg Po wyschnięciu epoxu ok. 30 min nałożyłem dwie pełne warstwy podkładu akrylowego DP LE 2007(/XK203/XB387) pistolet j.w. również dysza 1,4
Plik ściągnięto 349 raz(y) 1,02 MB
SNC00128.jpg
Plik ściągnięto 422 raz(y) 811,6 KB
SNC00127.jpg
Plik ściągnięto 337 raz(y) 842,98 KB
SNC00147.jpg Po szlifie szp.wykańczającej na wszystkie całe elementy z zewnątrz i wewnątrz nałożyłem po podkład epoxydowy(1,5warstwy) w celu zabezpieczenia antykorozyjnego ,Pistolet SATA KLC HVLP dysza 1,4
Plik ściągnięto 410 raz(y) 845,65 KB
SNC00124.jpg Pok.silnika miała bardzo delikatne nie wyczuwalne pod ręką nierówności została zniwelowana tylko szp.wykańczjącą
Plik ściągnięto 468 raz(y) 991,9 KB
SNC00122.jpg Pok.Bagażnika nie była szpachlowana ,,było na niej trochę materiału więc została porządnie dotarta,,nie miała wgnieceń
Plik ściągnięto 495 raz(y) 950,8 KB
SNC00120.jpg
Plik ściągnięto 359 raz(y) 855,57 KB
SNC00119.jpg
Plik ściągnięto 381 raz(y) 881,02 KB
SNC00118.jpg Po nałożeniu i wyschnięciu podkładu epoxydowego DP P7 na bł. przednie z zewnątrz, nakładana była szp.DP 749R (zgrubna) i po jej szlifie szp.DP 769R (wykańczająca
tez mam Jacku cos w zanadrzu,tylko nie wiem kiedy zaczniemy to cos robic,bo juz dosyc dlugo stoi .Byl sprowadzony wczesnej niz Ridgeline,ale z tym sie nie spieszy widocznie.
Ogolnie samochody z dusza,pomimo ogromnego nakladu pracy jaki trzeba w nie wlozyc.
Te prace przy obróbce szpachli zaczeły sie w środę a zdjęcia podkładowania BUICK były robione w sobotę ,,jutro lakierowanie tego co jest w podkładzie ,też coś wrzucę
Cytat:
tez mam Jacku cos w zanadrzu,tylko nie wiem kiedy zaczniemy to cos robic,bo juz dosyc dlugo stoi
OK, ale jak już zaczniesz to chętnie obejrzę Twój projekt zamieszczony na forum
Przy okazji zachęcam wszystkich do zamieszczanie i przedstawianie swoich prac zakładając nowe tematy-projekty
@Luk ..tak to jest jakaś odskocznia bo auto trochę nie typowe i tylko z tego względu postanowiłem zamieścić projekt BUICK na forum
Jacuś, a nie za mała ta dysza 1.4? Musiałeś wodzianką malować. Który to rok auta?
@Barcik podkład w tym wypadku LE 2007 jest robiony na wadze wg.receptury /proporcji więc nie ma tu mowy o wodziance..nakładając podkład dyszami 1,8 2,0 robi się dość gruba morka na podkładzie która niczemu nie służy jedynie wydłuża czas szlifowania bo przecież trzeba się dotrzeć do momentu w którym powierzchnia podkładu staje się równiutka
Nakładając podkład dyszą 1,4 praktycznie morka jest nie widoczna(zważ na to że pistolet jest HVLP który to mocno rozbija materiał) i delikatny tylko szlif daje mi efekt zamierzony czyli powierzchnię równą ,,zaoszczędza to wiele czasu i materiału
a ogólnie to ile Ci poszło gotowej mieszanki bezbarwnego na te elementy co widać?? Zgaduje, że z 1,5l??
Noo @kalbi nieco więcej ..poszło 2,3l gotowej mieszanki..trochę dolałem ..pierwszą warstwa położyłem zupełnie zamkniętą i to trochę zwiększyło zużycie lakieru
o kurde, fakt dolane sporo. Chociaż ta maska to olbrzymia i w dodatku na 2 strony... klapa tez na 2 strony, drzwi... materiału trochę poszło. Jacklack ile Cię wyjdą mniej więcej materiały na to autko? Bo widzę, że pracy trochę włożyłeś, materiałów też nie mało...
o kurde, fakt dolane sporo. Chociaż ta maska to olbrzymia i w dodatku na 2 strony... klapa tez na 2 strony, drzwi... materiału trochę poszło. Jacklack ile Cię wyjdą mniej więcej materiały na to autko? Bo widzę, że pracy trochę włożyłeś, materiałów też nie mało...
Jeszcze została mi karoseria czyli dach i dwa bł.tylne..na koniec postaram się wszystko zliczyć i napiszę ile czego poszło i za ile
Dziś skończyłem definitywnie BUICK-a ,,materiały i kolejne powłoki takie same jak pisałem wcześniej
Lustro .Będzie wygrzewany?.Gratuluję!Zrób zdjęcia całości po polerce
Tak jest tam kilka małych paproszków ale polerki nie będzie bo nie ma sensu dla 2-3 wtrąceń polerować powłoki
Właśnie teraz stoi w kabinie i jest wygrzewany w temp.60stC
Zdjęcia całości chętnie też zapodam ale nie wiem kiedy to nastąpi,,auto jutro jedzie do warsztatu blacharskiego w którym to dopiero będzie wszystko montowane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum