Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 22-01-2015, 23:38 Jakie filtry
Mam pytanie ponieważ nie wiem co zrobić mam dobry wentylator turbinowy i zrobiłem podwieszany sufit na linkach stalowych. Pytanko jako ze robie to dla siebie i nie maluje codziennie acz kol wiek chce to robić w miarę profesjonalne pytanie moje brzmi jaki filtr zastosować bo jak wiadomo sufitowe są drogie a bym potrzebował z 30 m na cały sufit . Co sądzicie żeby na sufit dać paitstop ale czy to ma sens czy jednak od żałować i kupić oryginalny ????
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 683 Otrzymał 20 punkt(y) Skąd: z daleka
Wysłany: 23-01-2015, 03:39
Paint stop jak sama nazwa wskazuje zatrzymuje części stałe z rozpylonej mgły więc jakie zadanie ma wykonywać na nawiewie? Weź te dwa filtry do ręki i zrozumiesz sam o co pytasz, poza tym w kabinie sufitowy jest na ok 500-600rbg więc dłuuuugo.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 683 Otrzymał 20 punkt(y) Skąd: z daleka
Wysłany: 23-01-2015, 13:14
U mnie jest chyba przewidzane na 500-600 ale to przecież nie jest wartość stała dla każdej kabiny chociażby dlatego że różne ilości powietrza w poszczególnych urządzeniach przez nie przepłyną. Pozatym ja nie mam kieszeniowych.
Kupuj sufitowe a nie kombinuj. Kupisz raz i będziesz miał na długo jak mało lakierujesz.Z oszczędzania i
Kombinowania nic nie ma i zapamiętaj jedno,tanio to jest drogo.
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 16-03-2015, 22:18
No pierwsze koty za płoty
Prace ostatnich kilku dni są nastepujące :
Zrobiłem stelarz z krawedziakow przeplotlem linkę stalową ( potem wyślę foto ). Efekt super . Oczywiście mówię tu o suficie wyszło 8,25 m2 do tego udało mi się załatwić wentylator o wydajności ok 13 tys m3/h wiec wychodzi troszkę więcej niż pozwalają filtry . Do tego stwierdziłem ze na dole na ścianach bocznych zrobię filtr paintstop ok 6m2 ( filtry na dole ścian bocznych ) . Powinienem osiągnąć lekkie nadciśnienie .. Oczywiście będzie kwestia regulacji wentylatora . Oczywiście kabina będzie miała normalne drzwi . Koniec z namiotami 😀 z reszta nadciśnienie mogło by powodować duże utrudnienia w budowie i wytrzymałości takiego namiotu . Z tego co narazie stwierdziłem to kabina będzie na styl USA czyli brak wyciągu a jedynie na tyle mocny nadmuch sufitowy co by reszta naturalnie wychodziła przez dolne filtry paintstop. Plus lub minus jest taki ze pobór powietrza wentylatora będzie bardzo blisko jednej ściany wiec naturalnie będzie działał jak częściowy wyciąg oczywiście na samym wentylatorze będzie zamontowany 2 m2 filtr wstępny .
Wielka prośba do ludzi w temacie jeżeli pisze jaka głupotę to proszę o rady zanim zainwestuje w dalsze prace czas i kasę . Krytyka miłe widziana byle konstruktywna
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 16-03-2015, 23:20
Odpada częsty problem sąsiedzi by mnie udusili i nie uzyskał bym nadciśnienia na którym mi zależy dla efektu
[ Dodano: 16-03-2015, 23:25 ]
Z reszta cała kabina jest w innym pomieszczeniu w sumie niewiele większym wiec efekt mógłby powodować to ze cyrkulacja powietrza może zakłócić dole przepływy a nadciśnienie powoduje ukierunkowania przepływu . Jeżeli dobre myśle ?
A miałeś te paint odpalone i spr .. przecież one i tak nie wyłapują całego tego syfu i tak będzie śmierdzieć sąsiadom jak węglowego nie zamontujesz ..
Dziura bez paint = lepsze nadciśnienie
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 16-03-2015, 23:42
unek, bWielkie dzięki nie ma co dywagować trzeba zwyczajnie przetestować jak nie wypali wisisz mi piwo . Do końca tygodnia będzie wszystko złożone i przygotuje wszystko do filtrów ale ich nie będę zakładał ani kupował narazie. .
1 test . Kabina prawie 9 m2 nawiew bez Paintstop ( powierzchnia wylotowa będzie testowana )
2 test jak nie wypali 1. To samo a Paintstop ok 6 m2.
Oba testy.
1 sprawdzenie szybkości przepływu
2 sprawdzanie smrodu czytaj ilości związków lotnych
3 sprawdzenie i porównanie przejrzystości kabiny Clear
4 test ilości związków lotnych i smrodu paitstop i filt węglowy
Efekty nagram i umieścimy tutaj .
4
minus jest taki ze pobór powietrza wentylatora będzie bardzo blisko jednej ściany wiec naturalnie będzie działał jak częściowy wyciąg oczywiście na samym wentylatorze
To musisz poprawić gdyż
Havana napisał/a:
filtr wstępny
szybko ci się zaklei ..Plus jeszcze inne sytuacje poza tym będziesz miał
Havana napisał/a:
ukierunkowania przepływu
jak powietrze będzie pobierane z miejsca w którym psikasz .. na bank nie starczy powietrza i będzie pobierało ze wszystkich szpar jak jest to w garażu zamkniętym ....
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 18-03-2015, 22:57
kilka nieścisłości
Buduje komorę lakierniczy o wymiarach 3,20 długa 2,80 szeroka 2,10 wysoka ( oczywiście z możliwością przedłużenia gdyby trafiła się całka ale już bez filtrów sufitowych do ok 5 m po obu stronach po 1m ) cała komora znajduje się w pomieszczeniu 8 długi 4 szeroki i 2,30 wysoki .
Cały turbina powietrza znajduje się poza kabina wiec zaciągała by powietrze z dużego pomieszczenia a jest możliwość otworzenia drzwi na dwór. . Wiec zakładam ze powietrze będzie się mieszało z tym już z komory i nowym . Wersja bez paintballstop odpada bo po malowaniu lakierem nie miał bym pyłków ale zawalony filtr wstępny i wszystko w garażu w zakurzu
[ Dodano: 19-03-2015, 08:21 ] unek, co o tym powiesz ?..
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 05-04-2015, 11:01 Gp- Projekt komory lakierniczej testy ( mały budżet )
Po przeczytaniu wielu postów na rożnych forach stwierdziłem ze samemu trzeba przetestować wszystko. Bo zauważyłem notoryczny brak konkretów i duże rozbieżności jeżeli chodzi o podstawowe założenia . Poniżej przedstawiam foto mojego projektu .
Link do filmu
[youtube]persist[/youtube]
Środek
[youtube]aIGDJRoJydM[/youtube]
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 05-04-2015, 11:59
Zam mało dmucha ??? Nie ma co się martwic to są testy dla bezpieczeństwa najpierw ograniczyłem ilość działających łopat w każdej chwili mogę zwiększyć jego wydajność jeszcze dość znacznie
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 05-04-2015, 14:53
Kamil208 napisał/a:
A jakie nadciśnienie wytrzymuje ta konstrukcja?
Jak do tej pory bez problemu idealnym zabiespieczeniem są dolne filtry paint stop. Które odprowadzają nadmiar powietrza a jednocześnie utrzymują dane nadciśnienie . Jak pisałem wcześniej narazie mam mniejsza ilość łopat
[ Dodano: 05-04-2015, 16:21 ]
Z drugiej strony konstrukcja jest cała drewniana i złapana na kołki do podłogi i sufitu całość krawedziaki 4x6 pionowe 10x10 filtry są na osobnych stelażach drewnianych a ściany to strech folia . Sztuka polegała na stosunkowo szybkim rozkładaniu i składaniu czyli jak trzeba by było to jedyna rzeczą stała jest sufit z filtrami bo gdy nie chodzi to jest podwieszony i nie potrzebuje wsporników . A i koszt przygotowania do malowania to jest ok 12 zł na jeden cykl zachowując maxymalna czystość czyli co malowanie to nowe folie na ściany
Havana, W ten ostatni dzień Świąt życzę Ci abyś nie wyleciał w kosmos to po pierwsze ...
Widać za mało przeczytałeś- widziałeś gdzieś taki sposób jaki nam tutaj zaserwowałeś ??
.. jesz- jesz cały czas jesz - nie masz możliwości całkowitego wypróżnienia - dalej jesz - jesz ...w pewnym momencie musi dojść do ujścia ....
Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 53 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 06-04-2015, 10:18
a dlaczego ma wylecieć w kosmos? jeszcze obawy dotyczące zagrożenie pożarowego rozumiem, może zamiast pisać ogólnikami napiszcie konkretnie o co chodzi, bo podobna sytuacja miała miejsce jak pytałem o możliwość postawienia kompresora w kotłowni...a później sie okazało ze ani UDT, ani przedstawiciel firmy montującej piece gazowe ani żadna z trzech firm profesjonalnie zajmujących sie instalacjami pneumatycznymi (jedna nawet mówiła ze realizowali takie zlecenie i to z kilkoma dużymi kompresorami), nie widzieli przeciwskazań...
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 06-04-2015, 10:21
[quote="unek"]Havana, W ten ostatni dzień Świąt życzę Ci abyś nie wyleciał w kosmos to po pierwsze ...
Widać za mało przeczytałeś- widziałeś gdzieś taki sposób jaki nam tutaj zaserwowałeś ??
Słuchajcie to ma być konstruktywna krytyka o waszym zdaniem jest nie tak i co należało by poprawić Bo z pełnym szacunkiem napisanie wylecisz w powietrze. Bo tak to ani mi nic nie mówi ani. Innym czytającym te forum .
Wlasnie taka sytuacja najcześciej jest spotykana ktoś napisze ze innemu nie wyjdzie i już bez tego co trzeba zrobić itp . Wiadomo ze wiedza kosztuje ale jak ktoś nie ma zamiaru wydawać tryliona zł na komorę a mieszka w małej miejscowości gdzie nawet gdyby chciał i wszyscy robili tylko u niego auta to 1 cykl dziennie to max ,a już nie wspomnę o ludziach którzy robią ta całkowicie dorywczo i traktują to jak hobby
Moim zdaniem jeżeli dzisiaj zdejmę osłony na reszcie łopat i osiągnę opad powietrza ok 0,25 m/s to będzie ok Jeżeli chodzi o stężenie cząstek lotnych to oczywiście drzwi garażowe bedą otwarte wiec nie ma możliwości osiągnięcia stężenia cząstek lotnych które doprowadziły by do wybuchu jeżeli . A jeszcze w przyszłym tygodniu uda mi się załatwić mała turbinę na wyciąg który zamontuje z jednej strony .
Czuliście komora jest nie ogrzewana Różnica była by tylko taka ze pobór i wylot powietrza musiał by być z zewnątrz wtedy już nie wiem co by mogło być nie tak
P.s i nie przesadzajcie z tymi wybuchami to nie filmy Amerykańskie . Fajny artykuł jest zamieszczony o prędkości opadu tutaj na forum tam wszystko pisze o normach itp
podobna sytuacja miała miejsce jak pytałem o możliwość postawienia kompresora w kotłowni.
W twoim przypadku dopiero w połowie tematu napisałeś jaki masz piec zamontowany w tej kotłowni Więc posty brzmiały tak a nie inaczej
Havana, Próbujesz oszukać przeznaczenie Nawet jak otworzysz drzwi to tak masz praktycznie cały czas obieg zamknięty .. Widziałeś gdzieś taki sposób wentylacji w fazie lakierowania ?
Pisałem w innym temacie co masz zrobić, więc po co się prujesz, że nikt nie pisze co masz zrobić- poprawić .
Ps Nikt nie mówi abyś robił opad jak w kabinie bo prędzej czy później paint Ci się zapcha i tylko balon wyjdzie z tego streczu. Następnie ten przy wentylatorze a kolejnym będzie sufitowy i wyjdzie z tego dupa a nie wentylacja.
Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 53 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 06-04-2015, 11:38
unek napisał/a:
magdaania napisał/a:
podobna sytuacja miała miejsce jak pytałem o możliwość postawienia kompresora w kotłowni.
W twoim przypadku dopiero w połowie tematu napisałeś jaki masz piec zamontowany w tej kotłowni Więc posty brzmiały tak a nie inaczej
brak tej istotnej (jako laik nie wiedziałem że jest istotna) informacji nie przeszkodził użytkownikom formułować osądów, zamiast dopytać o tę kwestię...
ale wracając do tematu, czy w takim razie możemy rozumieć że nie ma szans na zrobienie poprawnie prowizorycznej kabiny lakierniczej? Czy może jest na to szansa tylko trzeba zrobić cos inaczej niż autor tematu?
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 06-04-2015, 12:06
Z tego co tutaj piasza to największy mój grzech to to ze pobór powietrza jest w garażu i brak jest wyciągu rownież na zewnątrz . Ok . Wszystko jest zrozumiałe ale tutaj nikt nie pisze o jednym drobnym a istotnym fakcie a mianowicie o tym co się maluje i w jakich ilościach .
Jak widać na filmach moja kabina ma ok 19 m2 i w ramach testów mam zamiar pomalować kilka kompletów felg i fronty meblowe . Wiec spokojnie garaż ma 60 m2 wiec przy obecnym malowaniu nie będzie problemu z stężeniem cząstek lotnych . Dodam dwa wiatraki koło filtrów i otworze okno dla świetego spokoju .
A jak uwine z felgami to przeniosę wentylator w inne miejsce zrobię mu pobór powietrza z zewnątrz i dodam odciąg na zewnątrz zdała od miejsca poboru
[ Dodano: 06-04-2015, 12:14 ]
Unek bardzo cenie twoje rady tylko sztuka polega na tym ze tutaj odrazu napisałeś ze wybuchnę itp . Spokojnie przecież nikt tu nie igra z życiem nie poto się buduje i inwestuje kasę by nie poprawić warunków . Jeżeli ja z taka wentylacja miałbym wybuchnąć to już nie chce sobie wyobrażać co pomyślą inni garażowy malujący bez wentylacji i oczywiście pod ognioodporna folia malarska boll za 2 zł
[ Dodano: 06-04-2015, 12:22 ]
A taka mała dygresja jak się czuja garażowcy którzy malują bez wentylacji pod ognioodporna folia boll za 2 zł hihih
[ Dodano: 06-04-2015, 12:23 ]
Oj dwa razy napisałem
[ Dodano: 06-04-2015, 17:55 ]
Unek !! Zwracam honor miałem całkowita racje. Przetestowałem to na frontach i tak jeżeli chodzi o moja kabinę sprawdza się genialnie zero mgły w środku a opad nie wiem ile wynosi ale bardzo szybko na tyle ze gdyby nie cząstki lotne to można by bez maski . Rzeczy do poprawy to tak na szybko muszę pokierować tak syf by odrazu go wywalać na zewnątrz a koło poboru powietrza otwierać okno ( druga strona budynku ) bo tak jak unek pisał w due dostaje filtr wstępny i z pewnością sufitowy tez by szybciej wymagał wymiany jak bym tak zostawił .
[ Dodano: 06-04-2015, 17:56 ]
Miało być miałeś racje
informacji nie przeszkodził użytkownikom formułować osądów
... obiecuję poprawę a raczej postanowienie poprawy
magdaania napisał/a:
zrobić cos inaczej niż autor tematu
Dodać 2 kanały na wyciąg i wywalić na zewnątrz plus
Havana napisał/a:
dwa wiatraki
Lepiej jeden. A jak chce mieć obieg po lakierowaniu wystarczy przepustnica
Da się nawet w zimę .. tylko trzeba kupić nagrzewnicę podobnej wydajności co wentylator i wrzucić ją do garażu obok i otworzyć okno bądź kanał(rure) poprowadzić z zewnątrz .
Cytat:
Unek ! Zwracam honor
Prawie rok czytania postów PROJEKTERA wychodzi gdzie i tak jestem malutki ...
PS na końcu kanału wyciągowego na zewnątrz jakiś bypass aby zimno nie wpadało ..
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 28-04-2015, 08:19 Duże nadciśnienie
Posiadam nadmuch o wydajności ponad 10000 m3 i sytuacja wyglada tak ze powstaje za duże nadciśnienie i filtry pakt stop które maja ujście na zewnątrz za mało odprowadzają ( wyjście swobodne rurami na zewnątrz ) i tu pytanie moje brzmi jak podłączę wentylator o wydajnosci ok 2000 ( stary odciąg trocin ) to czy da on radę czy nadciśnienie spowoduje ze zwiększy sie jego wydajność i wspomoże odpływ powietrza czy tylko będzie chamowaty wyrazie czego dysponuje dwoma takimi odciągamy .
Scaliłem tutaj .. unek
Ostatnio zmieniony przez unek 28-04-2015, 14:10, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 17-05-2015, 21:05
Najnowsze spostrzeżenia
Przeniosłem wentylator w inne miejsce zwiększajac szerokość komory lakierniczej i pierwsze ważna sprawa ustawiłem nadmuch na cała jedna ścianę czyli przy wysokości mojego garażu najpier dmucha w sufit tam sie strumien odbija i równomiernie leci na cała jedna stronę . Wynikiem takiego rozwiązania jest równomierny nadmuch na całej powierzchni filtrów sufitowych.
Ściany ze strech foli odpadaja , i to nie dlatego ze nie sa ognioodporne . Problem ścian z foli jest taki ze przy nadciśnieniu w komorze następują drgania i przy małych komorach powoduje to więcej wtrąceń .
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 08-08-2015, 19:26
To tak najnowsze spostrzeżenia .
Generalnie montowanie sufitu na drewnie odradzam lub trzeba zrobić to w taki sposób by nie miało prawa sie nic telepać ja musiałem osobiście wszystko wzmacniać
Obecnie sufit dalej jest drewniany lecz w miejscu gdzie nie występuje filtr zamontowałem płyty gipsowe do równego ( widać na filmie poniżej )
Następnym błędem który zauważyłem jest stosowanie zamiast ścian z np gipsu folii to zły pomysł folia jest do dupy bo akurat w moim przypadku powodowała drgania całej konstrukcji ponieważ oddzielała wentylator który zaciąga powietrze do komory .
Obecnie komora ma zrobione wszystkie ściany i sufit w płytach gipsowych i całość jest zrobiona na system USA czyli duży nawiew powodujący nadciśnienie i samoistnie całe zanieczyszczenie wypychane na zewnątrz . Dużym minusem jest zanieczyszczenie powietrza na zewnątrz. Osobiście odradzam ten typ . Ewentualnie mozna założyć filtry węglowe lecz z tego co zauważyłem w moim przypadku gdy filtry sufitowe nie są na całej powierzchni powoduje to zawirowania powietrza po bokach i ogólnie wariacje i zawirowania ma dodatkowe filtry na ujściu. Jeszcze by to spotęgowały
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 08-08-2015, 21:40
Troszkę za krótka i nie mogłem naprawdę nalać wody ale to poprawie najgorsze ze zawirowania powodują czasem ze mam wtrącę .. Ale za to chociaż nie mecze sie w oparach
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 13-08-2015, 14:05
Boże drogi .... widzisz to i nie walisz w takie szopy gradem, piorunami i trąbą podwietrzną ?
Dla jakieś równowagi psychicznej w tym temacie, wklejam film z lakierowania tramwaju w bardzo nowoczesnej komorze. W zasadzie kabina jak kabina, ale system sterowania w niej przepływem powietrza to unikat na skale światową. Przy samych ścianach gdzie szpary przy lampach są takie, że można włożyć płasko opakowanie od pizzy prędkość przepływu powietrza to 0.01 m/s czyli brak przepływu. 5 cm dalej 0,35 m/s. Ściany się nie brudzą od pyłu. 60 metrowa kabina podzielona jest na cztery sekcje po 15 metrów każda. Nie ma kotar ani drzwi ani rolet między sekcjami. 14 metrów z prędkością opadu 0,3 m/s i metr martwej strefy ... dalej 14 metrów z prędkością opadu 0,3 i tak do końca. W jednej strefie cykl lakierowanie w temperaturze 20 st C, a obok metr dalej suszenie ( recyrkulacja w temperaturze 45 st C.) Ani temperatur, ani pył lakierniczy nie przechodzi z jednej strefy do drugiej. Czary Mary .... ale takie elektroniczne. Całość nadzoruje kilkanaście czujników ciśnienia i temperatury, żaluzje, falowniki i dwa komputery... Polska myśl techniczna, Polska konstrukcja, Polskie oprogramowanie.
We współpracy ze stanowiskiem lakierniczym ( nadmuch, wyciąg, ogrzewanie ) można sformować kabinę .... bez żadnych ścian. Pionowy ( laminarny ) przepływ powietrza bez nadciśnienia, podciśnienia, turbulencji i pulsacji .... taki to techniczny "rodzynek"
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 42 Punkty: 1/3 Skąd: google
Wysłany: 13-08-2015, 19:46
Projekter nie podważam twojej wiedzy na wiele tematów ale chyba zapomniałeś o realiach panujących w mniejszych miejscowościach w Polsce . Gdybym ciał tu opisać zajebista kabinę to bym opisał ta np w volvo we Wrocławiu tez sie zajebiscie malowało . Ale nie wiem czy zauważyłeś, w temacie pisze mały budżet . Umieściłem tutaj swoją prace ponieważ chce pokazać wielu lakiernika i ludzia którzy sie zwyczajnie uczą ze można zadbać o zdrowie nie wydając majątku . I tutaj śmiem twierdzić ze to co zrobiłem i w czym teraz maluje jest o wiele lepsze od 80% tzw szop w których malują . A ciekaw jestem czy byłbyś równie mocny w słowach gdybys mail otworzyć lakiernie za własne pieniądze w małej mieścinie gdzie ludzie nie maja kasy na robienie samochodów . I czy byś poleciał na drugi dzień i wydał 100 tys na kabinę z Polska zajebista technika i innowacyjnosciami. . P.s. Co do komputera sterującego nawet 100 czujników i 2 falownikami to nie ma co sie podniecać bo takie rzeczy to można zrobić na andurino w 3 dni jeżeli zna sie tylko troszkę. C++
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum