Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Projektowanie i Budowa Warsztatu - Gp- Projekt komory lakierniczej testy ( mały budżet )

Havana - 22-01-2015, 23:38
Temat postu: Jakie filtry
Mam pytanie ponieważ nie wiem co zrobić mam dobry wentylator turbinowy i zrobiłem podwieszany sufit na linkach stalowych. Pytanko jako ze robie to dla siebie i nie maluje codziennie acz kol wiek chce to robić w miarę profesjonalne pytanie moje brzmi jaki filtr zastosować bo jak wiadomo sufitowe są drogie a bym potrzebował z 30 m na cały sufit . Co sądzicie żeby na sufit dać paitstop ale czy to ma sens czy jednak od żałować i kupić oryginalny ????
masato - 23-01-2015, 01:55

Kup taki jak w kabinie.
Kamil208 - 23-01-2015, 03:39

Paint stop jak sama nazwa wskazuje zatrzymuje części stałe z rozpylonej mgły więc jakie zadanie ma wykonywać na nawiewie? Weź te dwa filtry do ręki i zrozumiesz sam o co pytasz, poza tym w kabinie sufitowy jest na ok 500-600rbg więc dłuuuugo.
unek - 23-01-2015, 10:31

Kamil208 napisał/a:
500-600rbg
A nie czasem do 1000 ??
Kamil208 - 23-01-2015, 13:14

U mnie jest chyba przewidzane na 500-600 ale to przecież nie jest wartość stała dla każdej kabiny chociażby dlatego że różne ilości powietrza w poszczególnych urządzeniach przez nie przepłyną. Pozatym ja nie mam kieszeniowych.
lukas - 24-01-2015, 19:04

Kupuj sufitowe a nie kombinuj. Kupisz raz i będziesz miał na długo jak mało lakierujesz.Z oszczędzania i
Kombinowania nic nie ma i zapamiętaj jedno,tanio to jest drogo.

keon - 24-01-2015, 19:20

Zawsze
Havana - 16-03-2015, 22:18

No pierwsze koty za płoty
Prace ostatnich kilku dni są nastepujące :
Zrobiłem stelarz z krawedziakow przeplotlem linkę stalową ( potem wyślę foto ). Efekt super . Oczywiście mówię tu o suficie wyszło 8,25 m2 do tego udało mi się załatwić wentylator o wydajności ok 13 tys m3/h wiec wychodzi troszkę więcej niż pozwalają filtry . Do tego stwierdziłem ze na dole na ścianach bocznych zrobię filtr paintstop ok 6m2 ( filtry na dole ścian bocznych ) . Powinienem osiągnąć lekkie nadciśnienie .. Oczywiście będzie kwestia regulacji wentylatora . Oczywiście kabina będzie miała normalne drzwi . Koniec z namiotami 😀 z reszta nadciśnienie mogło by powodować duże utrudnienia w budowie i wytrzymałości takiego namiotu . Z tego co narazie stwierdziłem to kabina będzie na styl USA czyli brak wyciągu a jedynie na tyle mocny nadmuch sufitowy co by reszta naturalnie wychodziła przez dolne filtry paintstop. Plus lub minus jest taki ze pobór powietrza wentylatora będzie bardzo blisko jednej ściany wiec naturalnie będzie działał jak częściowy wyciąg oczywiście na samym wentylatorze będzie zamontowany 2 m2 filtr wstępny .

Wielka prośba do ludzi w temacie jeżeli pisze jaka głupotę to proszę o rady zanim zainwestuje w dalsze prace czas i kasę . Krytyka miłe widziana byle konstruktywna

unek - 16-03-2015, 22:40

Wywal paint ...
Havana - 16-03-2015, 23:20

Odpada częsty problem sąsiedzi by mnie udusili i nie uzyskał bym nadciśnienia na którym mi zależy dla efektu

[ Dodano: 16-03-2015, 23:25 ]
Z reszta cała kabina jest w innym pomieszczeniu w sumie niewiele większym wiec efekt mógłby powodować to ze cyrkulacja powietrza może zakłócić dole przepływy a nadciśnienie powoduje ukierunkowania przepływu . Jeżeli dobre myśle ?

unek - 16-03-2015, 23:28

A miałeś te paint odpalone i spr .. przecież one i tak nie wyłapują całego tego syfu i tak będzie śmierdzieć sąsiadom jak węglowego nie zamontujesz ..
Dziura bez paint = lepsze nadciśnienie

Havana - 16-03-2015, 23:42

unek, bWielkie dzięki nie ma co dywagować trzeba zwyczajnie przetestować :) jak nie wypali wisisz mi piwo :) . Do końca tygodnia będzie wszystko złożone i przygotuje wszystko do filtrów ale ich nie będę zakładał ani kupował narazie. .
1 test . Kabina prawie 9 m2 nawiew bez Paintstop ( powierzchnia wylotowa będzie testowana )
2 test jak nie wypali 1. To samo a Paintstop ok 6 m2.
Oba testy.
1 sprawdzenie szybkości przepływu
2 sprawdzanie smrodu czytaj ilości związków lotnych
3 sprawdzenie i porównanie przejrzystości kabiny Clear
4 test ilości związków lotnych i smrodu paitstop i filt węglowy
Efekty nagram i umieścimy tutaj :) .
4

unek - 17-03-2015, 08:14

Havana napisał/a:
minus jest taki ze pobór powietrza wentylatora będzie bardzo blisko jednej ściany wiec naturalnie będzie działał jak częściowy wyciąg oczywiście na samym wentylatorze
To musisz poprawić gdyż
Havana napisał/a:
filtr wstępny
szybko ci się zaklei ..Plus jeszcze inne sytuacje :D poza tym będziesz miał
Havana napisał/a:
ukierunkowania przepływu
jak powietrze będzie pobierane z miejsca w którym psikasz .. na bank nie starczy powietrza i będzie pobierało ze wszystkich szpar jak jest to w garażu zamkniętym .... :)
Havana - 18-03-2015, 22:57

kilka nieścisłości

Buduje komorę lakierniczy o wymiarach 3,20 długa 2,80 szeroka 2,10 wysoka ( oczywiście z możliwością przedłużenia gdyby trafiła się całka ale już bez filtrów sufitowych do ok 5 m po obu stronach po 1m ) cała komora znajduje się w pomieszczeniu 8 długi 4 szeroki i 2,30 wysoki .
Cały turbina powietrza znajduje się poza kabina wiec zaciągała by powietrze z dużego pomieszczenia a jest możliwość otworzenia drzwi :) na dwór. . Wiec zakładam ze powietrze będzie się mieszało z tym już z komory i nowym . Wersja bez paintballstop odpada bo po malowaniu lakierem nie miał bym pyłków ale zawalony filtr wstępny i wszystko w garażu w zakurzu

[ Dodano: 19-03-2015, 08:21 ]
unek, co o tym powiesz ?..

unek - 19-03-2015, 08:41

Havana napisał/a:
unek, co o tym powiesz ?
A co napisałem wyżej twojego postu ? Musisz doprowadzenie świeżego powietrza zrobić z zewnątrz - nawet otwarte drzwi nie pomogą
Havana - 05-04-2015, 11:01
Temat postu: Gp- Projekt komory lakierniczej testy ( mały budżet )
Po przeczytaniu wielu postów na rożnych forach stwierdziłem ze samemu trzeba przetestować wszystko. Bo zauważyłem notoryczny brak konkretów i duże rozbieżności jeżeli chodzi o podstawowe założenia . Poniżej przedstawiam foto mojego projektu .

Link do filmu
[youtube]persist[/youtube]
Środek
[youtube]aIGDJRoJydM[/youtube]

[ Dodano: 05-04-2015, 11:26 ]
https://www.youtube.com/watch?v=aIGDJRoJydM

[ Dodano: 05-04-2015, 11:26 ]
https://www.youtube.com/watch?v=udEVoAtqQLM

[ Dodano: 05-04-2015, 11:27 ]
https://www.youtube.com/watch?v=HfbS05VSyyA

[ Dodano: 05-04-2015, 11:32 ]
https://drive.google.com/file/d/0B6hvHefN9YgaQVJJOGZJanB2VzQ/view?usp=sharing

[ Dodano: 05-04-2015, 11:33 ]
https://drive.google.com/file/d/0B6hvHefN9YgaLVZHeVgwcjZzWTQ/view?usp=sharing

[ Dodano: 05-04-2015, 11:34 ]
https://drive.google.com/file/d/0B6hvHefN9YgaOTZIZmJJTFNOUUk/view?usp=sharing

[ Dodano: 05-04-2015, 11:43 ]
Oczywiście czekam na wsze opinie i ewentualne porady co należało by zmienić :)

Mart-Dent - 05-04-2015, 11:49

No i kabina jak tra lala ;) ale ta dmuchawa to oprócz tego że ogromna to wydajność zerowa.
Havana - 05-04-2015, 11:59

Zam mało dmucha ??? Nie ma co się martwic to są testy dla bezpieczeństwa najpierw ograniczyłem ilość działających łopat :) w każdej chwili mogę zwiększyć jego wydajność jeszcze dość znacznie
Kamil208 - 05-04-2015, 14:16

A jakie nadciśnienie wytrzymuje ta konstrukcja?
Havana - 05-04-2015, 14:53

Kamil208 napisał/a:
A jakie nadciśnienie wytrzymuje ta konstrukcja?


Jak do tej pory bez problemu idealnym zabiespieczeniem są dolne filtry paint stop. Które odprowadzają nadmiar powietrza a jednocześnie utrzymują dane nadciśnienie . Jak pisałem wcześniej narazie mam mniejsza ilość łopat

[ Dodano: 05-04-2015, 16:21 ]
Z drugiej strony konstrukcja jest cała drewniana i złapana na kołki do podłogi i sufitu całość krawedziaki 4x6 pionowe 10x10 filtry są na osobnych stelażach drewnianych a ściany to strech folia . Sztuka polegała na stosunkowo szybkim rozkładaniu i składaniu czyli jak trzeba by było to jedyna rzeczą stała jest sufit z filtrami bo gdy nie chodzi to jest podwieszony i nie potrzebuje wsporników . A i koszt przygotowania do malowania to jest ok 12 zł na jeden cykl zachowując maxymalna czystość czyli co malowanie to nowe folie na ściany

TeeM - 06-04-2015, 00:32

Witam.
Czy to, ta kabina jest owinięta folia ognioodporną? Bo jeśli nie to nie chciałbym być w Twojej skórze jak to się zajara!

unek - 06-04-2015, 09:27

Havana, W ten ostatni dzień Świąt życzę Ci abyś nie wyleciał w kosmos to po pierwsze ...
Widać za mało przeczytałeś- widziałeś gdzieś taki sposób jaki nam tutaj zaserwowałeś ??


.. jesz- jesz cały czas jesz - nie masz możliwości całkowitego wypróżnienia - dalej jesz - jesz ...w pewnym momencie musi dojść do ujścia ....

magdaania - 06-04-2015, 10:18

a dlaczego ma wylecieć w kosmos? jeszcze obawy dotyczące zagrożenie pożarowego rozumiem, może zamiast pisać ogólnikami napiszcie konkretnie o co chodzi, bo podobna sytuacja miała miejsce jak pytałem o możliwość postawienia kompresora w kotłowni...a później sie okazało ze ani UDT, ani przedstawiciel firmy montującej piece gazowe ani żadna z trzech firm profesjonalnie zajmujących sie instalacjami pneumatycznymi (jedna nawet mówiła ze realizowali takie zlecenie i to z kilkoma dużymi kompresorami), nie widzieli przeciwskazań...
Havana - 06-04-2015, 10:21

[quote="unek"]Havana, W ten ostatni dzień Świąt życzę Ci abyś nie wyleciał w kosmos to po pierwsze ...
Widać za mało przeczytałeś- widziałeś gdzieś taki sposób jaki nam tutaj zaserwowałeś ??

Słuchajcie to ma być konstruktywna krytyka o waszym zdaniem jest nie tak i co należało by poprawić Bo z pełnym szacunkiem napisanie wylecisz w powietrze. Bo tak to ani mi nic nie mówi ani. Innym czytającym te forum .

Wlasnie taka sytuacja najcześciej jest spotykana ktoś napisze ze innemu nie wyjdzie i już bez tego co trzeba zrobić itp . Wiadomo ze wiedza kosztuje ale jak ktoś nie ma zamiaru wydawać tryliona zł na komorę a mieszka w małej miejscowości gdzie nawet gdyby chciał i wszyscy robili tylko u niego auta to 1 cykl dziennie to max ,a już nie wspomnę o ludziach którzy robią ta całkowicie dorywczo i traktują to jak hobby

Moim zdaniem jeżeli dzisiaj zdejmę osłony na reszcie łopat i osiągnę opad powietrza ok 0,25 m/s to będzie ok Jeżeli chodzi o stężenie cząstek lotnych to oczywiście drzwi garażowe bedą otwarte wiec nie ma możliwości osiągnięcia stężenia cząstek lotnych które doprowadziły by do wybuchu jeżeli . A jeszcze w przyszłym tygodniu uda mi się załatwić mała turbinę na wyciąg który zamontuje z jednej strony .

Czuliście komora jest nie ogrzewana ! Różnica była by tylko taka ze pobór i wylot powietrza musiał by być z zewnątrz wtedy już nie wiem co by mogło być nie tak


P.s i nie przesadzajcie z tymi wybuchami to nie filmy Amerykańskie . Fajny artykuł jest zamieszczony o prędkości opadu tutaj na forum tam wszystko pisze o normach itp

unek - 06-04-2015, 11:12

magdaania napisał/a:
podobna sytuacja miała miejsce jak pytałem o możliwość postawienia kompresora w kotłowni.
W twoim przypadku dopiero w połowie tematu napisałeś jaki masz piec zamontowany w tej kotłowni ! Więc posty brzmiały tak a nie inaczej !

Havana, Próbujesz oszukać przeznaczenie ! Nawet jak otworzysz drzwi to tak masz praktycznie cały czas obieg zamknięty .. Widziałeś gdzieś taki sposób wentylacji w fazie lakierowania ?
Pisałem w innym temacie co masz zrobić, więc po co się prujesz, że nikt nie pisze co masz zrobić- poprawić .

Ps Nikt nie mówi abyś robił opad jak w kabinie bo prędzej czy później paint Ci się zapcha i tylko balon wyjdzie z tego streczu. Następnie ten przy wentylatorze a kolejnym będzie sufitowy i wyjdzie z tego dupa a nie wentylacja.

magdaania - 06-04-2015, 11:38

unek napisał/a:
magdaania napisał/a:
podobna sytuacja miała miejsce jak pytałem o możliwość postawienia kompresora w kotłowni.
W twoim przypadku dopiero w połowie tematu napisałeś jaki masz piec zamontowany w tej kotłowni ! Więc posty brzmiały tak a nie inaczej !

brak tej istotnej (jako laik nie wiedziałem że jest istotna) informacji nie przeszkodził użytkownikom formułować osądów, zamiast dopytać o tę kwestię...

ale wracając do tematu, czy w takim razie możemy rozumieć że nie ma szans na zrobienie poprawnie prowizorycznej kabiny lakierniczej? Czy może jest na to szansa tylko trzeba zrobić cos inaczej niż autor tematu?

Havana - 06-04-2015, 12:06

Z tego co tutaj piasza to największy mój grzech to to ze pobór powietrza jest w garażu i brak jest wyciągu rownież na zewnątrz . Ok . Wszystko jest zrozumiałe ale tutaj nikt nie pisze o jednym drobnym a istotnym fakcie a mianowicie o tym co się maluje i w jakich ilościach .

Jak widać na filmach moja kabina ma ok 19 m2 i w ramach testów mam zamiar pomalować kilka kompletów felg i fronty meblowe . Wiec spokojnie garaż ma 60 m2 wiec przy obecnym malowaniu nie będzie problemu z stężeniem cząstek lotnych . Dodam dwa wiatraki koło filtrów i otworze okno dla świetego spokoju .

A jak uwine z felgami to przeniosę wentylator w inne miejsce zrobię mu pobór powietrza z zewnątrz i dodam odciąg na zewnątrz zdała od miejsca poboru

[ Dodano: 06-04-2015, 12:14 ]
Unek bardzo cenie twoje rady tylko sztuka polega na tym ze tutaj odrazu napisałeś ze wybuchnę itp . Spokojnie przecież nikt tu nie igra z życiem nie poto się buduje i inwestuje kasę by nie poprawić warunków . Jeżeli ja z taka wentylacja miałbym wybuchnąć to już nie chce sobie wyobrażać co pomyślą inni garażowy malujący bez wentylacji i oczywiście pod ognioodporna folia malarska boll za 2 zł :)

[ Dodano: 06-04-2015, 12:22 ]
A taka mała dygresja jak się czuja garażowcy którzy malują bez wentylacji pod ognioodporna folia boll za 2 zł hihih :)

[ Dodano: 06-04-2015, 12:23 ]
Oj dwa razy napisałem

[ Dodano: 06-04-2015, 17:55 ]
Unek ! !! Zwracam honor miałem całkowita racje. Przetestowałem to na frontach i tak jeżeli chodzi o moja kabinę sprawdza się genialnie zero mgły w środku a opad nie wiem ile wynosi ale bardzo szybko na tyle ze gdyby nie cząstki lotne to można by bez maski :) . Rzeczy do poprawy to tak na szybko muszę pokierować tak syf by odrazu go wywalać na zewnątrz a koło poboru powietrza otwierać okno ( druga strona budynku ) bo tak jak unek pisał w due dostaje filtr wstępny i z pewnością sufitowy tez by szybciej wymagał wymiany jak bym tak zostawił .

[ Dodano: 06-04-2015, 17:56 ]
Miało być miałeś racje

unek - 07-04-2015, 08:33

magdaania napisał/a:
informacji nie przeszkodził użytkownikom formułować osądów
... obiecuję poprawę a raczej postanowienie poprawy :aniolek:

magdaania napisał/a:
zrobić cos inaczej niż autor tematu
Dodać 2 kanały na wyciąg i wywalić na zewnątrz plus
Havana napisał/a:
dwa wiatraki
Lepiej jeden. A jak chce mieć obieg po lakierowaniu wystarczy przepustnica ;)
Da się nawet w zimę .. tylko trzeba kupić nagrzewnicę podobnej wydajności co wentylator i wrzucić ją do garażu obok i otworzyć okno bądź kanał(rure) poprowadzić z zewnątrz .

Cytat:
Unek ! ! ! Zwracam honor
Prawie rok czytania postów PROJEKTERA wychodzi gdzie i tak jestem malutki ...

PS na końcu kanału wyciągowego na zewnątrz jakiś bypass aby zimno nie wpadało ..

Havana - 28-04-2015, 08:19
Temat postu: Duże nadciśnienie
Posiadam nadmuch o wydajności ponad 10000 m3 i sytuacja wyglada tak ze powstaje za duże nadciśnienie i filtry pakt stop które maja ujście na zewnątrz za mało odprowadzają ( wyjście swobodne rurami na zewnątrz ) i tu pytanie moje brzmi jak podłączę wentylator o wydajnosci ok 2000 ( stary odciąg trocin ) to czy da on radę czy nadciśnienie spowoduje ze zwiększy sie jego wydajność i wspomoże odpływ powietrza czy tylko będzie chamowaty wyrazie czego dysponuje dwoma takimi odciągamy .

Scaliłem tutaj .. unek

PROJEKTER - 12-05-2015, 13:49

Cytat:
Unek ! !! Zwracam honor
Prawie rok czytania postów PROJEKTERA wychodzi gdzie i tak jestem malutki ... [/quote]

e tam Unek ..... świetnie sobie radzisz. Pozdrawiam .... :plaża:

unek - 15-05-2015, 19:11

PROJEKTER napisał/a:
e tam Unek ..... świetnie sobie radzisz. Pozdrawiam .
OOO jaka miła niespodzianka - dzięki :D Może kiedyś też tylko będę :plaża: Pozdrawiam .
Havana - 17-05-2015, 21:05

Najnowsze spostrzeżenia

Przeniosłem wentylator w inne miejsce zwiększajac szerokość komory lakierniczej i pierwsze ważna sprawa ustawiłem nadmuch na cała jedna ścianę czyli przy wysokości mojego garażu najpier dmucha w sufit tam sie strumien odbija i równomiernie leci na cała jedna stronę . Wynikiem takiego rozwiązania jest równomierny nadmuch na całej powierzchni filtrów sufitowych.

Ściany ze strech foli odpadaja , i to nie dlatego ze nie sa ognioodporne . Problem ścian z foli jest taki ze przy nadciśnieniu w komorze następują drgania i przy małych komorach powoduje to więcej wtrąceń .



Efekt


https://docs.google.com/file/d/0B6hvHefN9YgaSjhpOXQ5cUZQM1E/edit?usp=docslist_api

[ Dodano: 17-05-2015, 21:32 ]
https://docs.google.com/file/d/0B6hvHefN9YgabU5LM1RIMENoU0k/edit?usp=docslist_api
https://docs.google.com/file/d/0B6hvHefN9YgacEs2bjJ0d0lNazA/edit?usp=docslist_api
https://docs.google.com/file/d/0B6hvHefN9YgaaGRHRGFMSkdtV00/edit?usp=docslist_api
https://docs.google.com/file/d/0B6hvHefN9YgaM0ZaTjFTeU1pY2M/edit?usp=docslist_api
https://docs.google.com/file/d/0B6hvHefN9Ygaa3N3TGNPaVN4S1E/edit?usp=docslist_api
https://docs.google.com/file/d/0B6hvHefN9YgabU5LM1RIMENoU0k/edit?usp=docslist_api

unek - 18-05-2015, 08:14

Havana napisał/a:
Efekt
Mógłbym wrzucić 1000 takich zdjęć... i tak na nich nic nie widać ;)
Kamil208 - 18-05-2015, 14:27

Dokładnie, nie rozumiem o czym mają świadczyć zdjęcia polakierowanych felg? Powiększ ta stretch bude wstaw auto, zrób całosciówkę i wtedy się pochwal.
Havana - 08-08-2015, 19:26

To tak najnowsze spostrzeżenia .
Generalnie montowanie sufitu na drewnie odradzam lub trzeba zrobić to w taki sposób by nie miało prawa sie nic telepać ja musiałem osobiście wszystko wzmacniać
Obecnie sufit dalej jest drewniany lecz w miejscu gdzie nie występuje filtr zamontowałem płyty gipsowe do równego ( widać na filmie poniżej )
Następnym błędem który zauważyłem jest stosowanie zamiast ścian z np gipsu folii to zły pomysł folia jest do dupy bo akurat w moim przypadku powodowała drgania całej konstrukcji ponieważ oddzielała wentylator który zaciąga powietrze do komory .

Obecnie komora ma zrobione wszystkie ściany i sufit w płytach gipsowych i całość jest zrobiona na system USA czyli duży nawiew powodujący nadciśnienie i samoistnie całe zanieczyszczenie wypychane na zewnątrz . Dużym minusem jest zanieczyszczenie powietrza na zewnątrz. Osobiście odradzam ten typ . Ewentualnie mozna założyć filtry węglowe lecz z tego co zauważyłem w moim przypadku gdy filtry sufitowe nie są na całej powierzchni powoduje to zawirowania powietrza po bokach i ogólnie wariacje i zawirowania ma dodatkowe filtry na ujściu. Jeszcze by to spotęgowały

Poniżej filmy
https://drive.google.com/open?id=0B6hvHefN9YgadGNNVC1jbnc5LWs
https://drive.google.com/open?id=0B6hvHefN9Ygab2xVTmk0dExtYzA

Mart-Dent - 08-08-2015, 19:56

Fajny ten basen :)
Havana - 08-08-2015, 21:40

Troszkę za krótka i nie mogłem naprawdę nalać wody ale to poprawie :) najgorsze ze zawirowania powodują czasem ze mam wtrącę .. Ale za to chociaż nie mecze sie w oparach
PROJEKTER - 13-08-2015, 14:05

Boże drogi .... widzisz to i nie walisz w takie szopy gradem, piorunami i trąbą podwietrzną ?

Dla jakieś równowagi psychicznej w tym temacie, wklejam film z lakierowania tramwaju w bardzo nowoczesnej komorze. W zasadzie kabina jak kabina, ale system sterowania w niej przepływem powietrza to unikat na skale światową. Przy samych ścianach gdzie szpary przy lampach są takie, że można włożyć płasko opakowanie od pizzy prędkość przepływu powietrza to 0.01 m/s czyli brak przepływu. 5 cm dalej 0,35 m/s. Ściany się nie brudzą od pyłu. 60 metrowa kabina podzielona jest na cztery sekcje po 15 metrów każda. Nie ma kotar ani drzwi ani rolet między sekcjami. 14 metrów z prędkością opadu 0,3 m/s i metr martwej strefy ... dalej 14 metrów z prędkością opadu 0,3 i tak do końca. W jednej strefie cykl lakierowanie w temperaturze 20 st C, a obok metr dalej suszenie ( recyrkulacja w temperaturze 45 st C.) Ani temperatur, ani pył lakierniczy nie przechodzi z jednej strefy do drugiej. Czary Mary .... ale takie elektroniczne. Całość nadzoruje kilkanaście czujników ciśnienia i temperatury, żaluzje, falowniki i dwa komputery... Polska myśl techniczna, Polska konstrukcja, Polskie oprogramowanie.

We współpracy ze stanowiskiem lakierniczym ( nadmuch, wyciąg, ogrzewanie ) można sformować kabinę .... bez żadnych ścian. Pionowy ( laminarny ) przepływ powietrza bez nadciśnienia, podciśnienia, turbulencji i pulsacji .... taki to techniczny "rodzynek"

https://www.youtube.com/watch?v=f-xJXVTvvE4

Havana - 13-08-2015, 19:46

Projekter nie podważam twojej wiedzy na wiele tematów ale chyba zapomniałeś o realiach panujących w mniejszych miejscowościach w Polsce . Gdybym ciał tu opisać zajebista kabinę to bym opisał ta np w volvo we Wrocławiu tez sie zajebiscie malowało . Ale nie wiem czy zauważyłeś, w temacie pisze mały budżet :) . Umieściłem tutaj swoją prace ponieważ chce pokazać wielu lakiernika i ludzia którzy sie zwyczajnie uczą ze można zadbać o zdrowie nie wydając majątku . I tutaj śmiem twierdzić ze to co zrobiłem i w czym teraz maluje jest o wiele lepsze od 80% tzw szop w których malują . A ciekaw jestem czy byłbyś równie mocny w słowach gdybys mail otworzyć lakiernie za własne pieniądze w małej mieścinie gdzie ludzie nie maja kasy na robienie samochodów . I czy byś poleciał na drugi dzień i wydał 100 tys na kabinę z Polska zajebista technika i innowacyjnosciami. . P.s. Co do komputera sterującego nawet 100 czujników i 2 falownikami to nie ma co sie podniecać bo takie rzeczy to można zrobić na andurino w 3 dni jeżeli zna sie tylko troszkę. C++
unek - 14-08-2015, 00:51

Havana, Jesteś kosmitą :) Trzeba dodać, że niereformowalnym poczytaj co robi wilgotności - utwardzacz !

PROJEKTER, No to gdzie ty tam ? Twoje dzieło ?
Ps Mipa ma szpachel na rdzę ? I jak tu teraz tramwaj kupić :D

Havana - 14-08-2015, 11:24

[quote="unek"]Havana, Jesteś kosmitą :) Trzeba dodać, że niereformowalnym poczytaj co robi wilgotności - utwardzacz !

:) uznam to za komplement . Unek myśle ze wilgotność nie jest duża bo pamiętaj ze z sufitu zapiernicza suche powietrze i odrazu. Wylatuje na zewnątrz . Dlatego tak robię bo niestac mnie na wyciąg dolny . Narazie sie mecze tak .

Mart-Dent - 14-08-2015, 13:34

Havana napisał/a:
Unek myśle ze wilgotność nie jest duża bo pamiętaj ze z sufitu zapiernicza suche powietrze i odrazu. Wylatuje na zewnątrz .


Do czasu aż nie wyłączysz wentylatora, zapewne zaraz po polakierowaniu. Zgadnij co się wtedy dzieje.

Havana - 14-08-2015, 15:31

Mart-Dent napisał/a:
Havana napisał/a:
Unek myśle ze wilgotność nie jest duża bo pamiętaj ze z sufitu zapiernicza suche powietrze i odrazu. Wylatuje na zewnątrz .


Do czasu aż nie wyłączysz wentylatora, zapewne zaraz po polakierowaniu. Zgadnij co się wtedy dzieje.


Spokojnie mam zrobiony spust tej wody do beczki i odrazę po malowaniu wszystko woda spływa i jest Oki

michalLbn - 15-08-2015, 08:33

Jak na to patrzę to jest jakaś kosmiczna myśl techniczna. Już lepeij było nie wydawać na to kasy i godzin własnej pracy, lakierować w wyczyszczonym pomieszczeniu z wentylacją bramowo okienną. Polakie to durny naród, Kabina wcale nie jest taka droga jak się wydaje, a i tak nikt jej nie kupuje łącznie ze mną. A! I nie pisz o rzekomych realiach polskiej wsi. Pamiętej że przyzwoity fachowiec zawsze ma zleceń więcej niż jest w stanie przerobić. Wówczas wybierasz sobie opłacalne zlecenia a dziadów wyganiasz.
Chali68 - 15-08-2015, 20:16

Dokładnie zgadzam się i popieram wypowiedź Michała!!! ;)
PROJEKTER - 16-08-2015, 22:01

Havana napisał/a:
Projekter nie podważam twojej wiedzy na wiele tematów ale chyba zapomniałeś o realiach panujących w mniejszych miejscowościach w Polsce . Gdybym ciał tu opisać zajebista kabinę to bym opisał


Kolego Havana ... o niczym nie zapominam ... nawet o tym że zawsze odkąd pamiętam każdy gównozjad zawsze uruchamia w sobie pokłady kreatywności w jakimś durnym i pokręconym kierunku.

Zanim się najeżysz i zaczniesz bez sensu walić w klawiaturę to poinformuję cię że po kilku latach i trzech tysiącach postów nie mam już najmniejszego zamiaru prostować głupich pomysłów i koncepcji tłumaczonych biedą, opisywanych na tym forum. Bieda kolego Havana wynika z lenistwa, albo z głupoty ... chyba że jesteś niepełnosprawny, lub śmiertelnie chory to wtedy sorry .... bo to by cię tłumaczyło. W każdym innym przypadku bieda zasługuje na pogardę bo jak tu szanować młodego zdrowego faceta z nieograniczonymi możliwościami rozwoju ... który wypisuje na publicznym portalu takie pierdoły ?

Żeby to nie było Trolowanie i jakaś idiortyczna krytyk to dwie sprawy :

Kompletnie nie wiesz co robisz i jeszcze gorzej ... nie wiesz co tu wpisujesz. Dwa trzy lata temu za ten tekst o korzystnej turbulencji wentylacji nawiewnej i ten drugi o powodzie stosowania filtrów węglowych zostałbyś normalnie i bezlitośnie "durniem miesiąca" ... bo kiedyś nie było tu żadnej litości dla wypisywanych publicznie idiotyzmów w tematach. Teraz ... spokojnie i grzecznie zwracam ci uwagę, że zwyczajnie nie masz pojęcia ... nawet mglistego o czym tu piszesz. :nono:

Havana napisał/a:
P.s. Co do komputera sterującego nawet 100 czujników i 2 falownikami to nie ma co sie podniecać bo takie rzeczy to można zrobić na andurino w 3 dni jeżeli zna sie tylko troszkę. C++


No ... to jak widzisz powyżej trzymałem emocje na wodzy i byłem stosunkowo grzeczny .... do tego miejsca.

Tu napiszę już znacznie konkretniej ... Pajacu ? :debil: Wiesz w ogóle co Ty pierdzielisz ? Twoja wiedza o wentylacji jest żadna. O sterowaniu przepływem powietrza kompletnie zerowa. O wentylacji i przepływie powietrza w lakierni, lub kabinie lakierniczej nie masz pojęcia ... Po jaką cholerę się wypowiadasz publicznie w tematach o których nie masz pojęcia ? Przyjmij łaskawie do pecyny że ten system to unikat. Na 43 znanych mi producentów kabin lakierniczych w Europie nikt ... absolutnie nikt nie ma tego systemu w ofercie. Każdy pierdzieli że ma i tak jak Ty prycha i focha ... kilka minut rozmowy i są w "ciemnej dupie" ze swoją wiedzą. Nie wierzą że to w ogóle może tak działać .. a Ja nie piszę Tu o jakieś teorii, czy koncepcji tylko o funkcjonującym w Poznaniu systemie który w ramach dotacji UE na patent jest objęty wsparciem finansowym na 300 000 UER.

Zrób taki geniuszu, przetestuj w praktyce u jakiegoś inwestora w kabinie lakierniczej za 700 000 zł, przygotuj dokumentację, opracuj projekt do produkcji seryjnej i wniosek o dotację .... dostaniesz 1 200 000 zł na wdrożenie sytemu do ostatecznej seryjnej produkcji ... jak znajdziesz oczywiście jakiegoś seryjnego producenta :nono:

... i jeszcze podsumuje tytuł twojego tematy.

Co Ty sobie Havana wyobrażałeś pisząc w temacie dopisek ( mały budżet ) ? ... mały to jaki ? do 200 000 zł netto ?

Co to za materiały konstrukcyjne dla lakierni ... deski i folia ? :smiech: Havana ... rozumiem że na Kubie "wyspie gorącej" odpierdziela się takie konstrukcje, ale to środek Zjednoczonej Europy. Ostatnio nawet jest tu trochę cieplej niż kiedyś ale nadal mamy w planach zimę i okres przejściowy wiosna i jesienią .. nadal mamy tu jakieś wymogi formalno prawne dla lakierni, nadal mamy wymogi bezpieczeństwa, nadal płacimy tu podatki, nadal dbamy o zdrowie i szanujemy sąsiadów. No chyba że masz to wszytko w odbycie ? Wtedy to się nie dziw że ci co się znają lakierniach mają ciebie ... dokładnie w tym samym miejscu. :nono:

No dobra dostałeś po tyłku ... bo się podkładałeś już bardzo długo. Teraz Apeluje do ciebie pomyśl ... bardzo mocno pomyśl zanim cokolwiek tu napiszesz :nono: Dobrze ci życzę, ale jak trafiłeś na drogę obsraną przez kundle i świnie to nie pozostaje nic innego jak oblać cię zimną, czyściutką wodą żebyś normalnie i cywilizowanie wrócił z drogi uwielbianej prze ciebie biedy i durnoty zawodowej na trakt prowadzący do jakiegoś sukcesu ... choćby małego, ale zawsze sukcesu.

iglasty - 17-08-2015, 19:28

Juz dawno takiej składni moralnej nie czytałem ,sorry za OT .
Havana - 17-08-2015, 23:01

Projektor - Jesteś idealnym przykładem gościa który pod przykrywka pomocy robisz na forach propagandę Ala nie da sie , to sie nie uda , idź do sklepu , a sobole to baran z ciebie ze próbujesz ... . Uwielbiam takich fircyków i zawsze mi poprawiają humor :) . zastanawiałem się po twoim poście gdzie widać było frustracje i zdenerwowanie ze coś musisz mieć związane z tymże tematem .
Potem zerknąłem na temat innego kolegi z forum odnośnie budowy i zakładania warsztatu gdzie jak to w twoim stylu zamiast merytorycznie pomoc człowiekowi i podać jakieś wyliczenie bo jesteś z branży to od razu dojebales ze ma za mało kasy i Niech sobie odpuści bo sie nie opłaca z jego budżetem ( nic w tym kraju sie nie opłaca )
I oczywiście trzeba tu znowu pprzypomniećo twoich cudownych projektach lakierni za setki tysięcy zł i budżetach na testy za worki pieniędzy oczywiście w euro .

W końcu włazem na twoja stronę ... Nie będę podawał adresu , nie mam zamiaru reklamować ani robić ci anty reklamy ... A kto jest inteligetny to sie i tak domyśli .

I wszystko zrobiło sie jasne. ! !!!! Projekty warsztatów . Czytaj kasa kasa kasa

Po pierwsze jestem zdania ze jak w internecie są pokazane setki rozwiązań komór lakierniczych włącznie z rysunkami technicznymi szkicami i co najważniejsze szczegółowym opisem mocy silników, wentylatorów, lamp, inna koniec rozmieszczeniem tego całego oprzyrządowania , to nie rozumiem dlaczego nie można tego zrobić samemu mając jako takie pojęcie techniczne . To nie jest kur.... Statek kosmiczny tylko małe pomieszczenie z dobra wentylacja !

Druga sprawa są materiały przyczepiłeś sie do mojego drewna foli i gipsu . Dla mnie nie wielka różnica miedzy tym a plastikiem aluminium i pianka pi uretanowa . Co do ognioodporności to przy dobrej wentylacji nawet sie nie można zbliżyć do jakichkolwiek stężeń wybuchowych bo i pewnikiem to zaraz byś napisał .

Po trzecie jestem wolny od kredytów :) jebie unijne dotacje .
I głupi byłbym gdybym przy ilości tej co robię elementów inwestował tak duża kasę bo dla mnie 50 tys to dużo . A szczerze to znam Fielu gości co wjebalo masę kasy a teraz włosy sobie wyrywają bo mimo dużej ilości zamówień nie dają rady wszystkiego ogarnąć a zatrudnić kogoś kolejnego to straszne koszty i jeszcze więcej stresów .

I najważniejsze to fakt ze wszystko co robię robię na własny użytek i po to żeby sie nie truć oparami a lakiernictwo to moje hobby i nie wezmę projektu :) bo w moim rozumowaniu mały budżet to nie twoje 200 000 zł tylko 2 tys zł :) . Bo nie ukrywam ze jeszcze wiele rzeczy muszę sie uczyć by robić to bardzo dobrze :)

Najlepszy dowodem ze można samemu jest mój były szef ma komorę wybudowana z 25 lat temu i tylko wymienia filtry sufitowe i również pod kratami ma wodę z wyciągiem . Wszystko funkcjonuje doskonale bardzo mało wtrąceń i wszystko hula jak ta lala . I spełnia wszystkie wymogi prawne !

Na koniec chciałby powiedzieć ze zamieszczam na forum moje prywatne spostrzeżenia dla osób które uczą sie dopiero lakiernictwa i nie maja dużo kasy. . Nie od razy Rzym zbudowano

Co do mojego dzieła to obecnie podczas malowanie mam bardzo dobre warunki choć trochę ciemno jeszcze . Co do oparów to nic nie ma filtry na wyjściu tez dają radę . Skutków ubocznych wody brak ( choć unek jebania sie z ta woda troszkę mam ) zmienię to jeszcze . Co do wtrąceń obecnie hmmm rożnie czasem ideał czasem 5 ogólnie Zbieram kasę na odciąg tej samej mocy ( troszkę mniejszej dla nadciśnienia wtedy już oleje wodę )

Nie wiem jak wy ale gdybym to robił zawodowo to nawet przez te 5 wtrąceń nie kupił bym komory taniej było by zatrudnić człowieka który by je usuwał :)

A jeżeli już krytykować to może nie szukajmy tutaj sposobu złapania klienta lecz jeżeli posiadamy wiedzę to wytłumaczmy , napiszmy co jest nie tak a nie tylko Nie da sie kup u mnie :)

piotrek301 - 18-08-2015, 11:45

Będzie ostro :D
Elsenar - 18-08-2015, 21:16

"Jeżeli coś jest głupie, ale działa to nie jest głupie"

Czekam na film z malowania elementu oraz efektu końcowego.

TeeM - 18-08-2015, 21:41

Hmmm.
Dziwie sie ze ten temat jeszcze istnieje,
No i to jeszcze w tym dziale!
Hawana Ty chyba naprawde jestes z Kuby?

PROJEKTER - 20-08-2015, 08:38

TeeM napisał/a:
Hawana Ty chyba naprawdę jesteś z Kuby?


Raczej z ... ciemnej dupy niewiedzy :smiech: .

Havana, wszytko co napisałeś powyżej to kompletne bzdury. Wiesz o tym ?

Piszesz o wodzie pod kratami, stężeniach wybuchowych, schematach budowy kabiny z internetu, samodzielniej budowie jej elementów, lub całości i jeszcze coś o legalności formalno prawnej kabiny twojego szefa ... i jedno durne zdanie pogania kolejne. Nic a nic o tym nie wiesz. Przykre to bo daleko nie szukając tu na tym forum jest masa bezcennych informacji.

Tak kolego jak Ty, to zawsze na każdym forum wypowiada się każdy gównozjad mający mgliste pojęcie ... w tym przypadku o lakiernictwie. Tak pisze zawsze każda ofiara losu z maciupciej pipiduwy pod lasem, tkwiąca w ograniczeniach swoich kompleksów i durnych przebłyskach gładkiego jak balon mózgu. Takie posty pisze na forach każda "dupa organizacyjna" nie potrafiąca stworzyć jakiegoś planu własnego rozwoju zawodowego i konsekwentnie go realizować.

Nie masz kredytu ? ... Nie masz dotacji ? ... to znaczy tylko tyle że TY, twoja wiedza zaplecze i majątek nie jesteście warci dla żadnej instytucji finansowej tego żeby ci zaufać. Nie ma inwestycji bez kredytu ... Kto robi biznes w usługach wymagający setek tysięcy złotych tylko za własne pieniądze ? ... Tylko ten kto nie ma o tym pojęcia, wyobraźni, albo gównozjad szukająca zużytych pampersów jako wkładów do filtrów sprężonego powietrza i zardzewiałej obudowy po gaśnicy żeby "se" przeciąć wcisnąć obesraną pieluchę z waty do środka, zespawać i zrobić samemu "filtra". :glupek: . Taki durny koleś zrobi też "kabinę malowniczą" z drewna, pudełka po telewizorze, kozy na pelet, lub węgiel i starego wentylatora z silnikiem z przewiniętym uzwojeniem. Nie masz dotacji ... boś dupa nie biznesmen. Kto by nie chciał dostać bezzwrotnie 100 000 zł albo lepiej 300 000 na 50 % wartości organizacji swojego marzenia o nowoczesnym warsztacie samochodowym ? ... no tak TY Havana .... Ty byś oczywiście nie chciał bo to jest złe, nie moralne, bo to grzech i głupota ... ale jak Kuba Bogu tak Bóg Kubańczykom. Nie chcesz ... to nie dostaniesz, a inni wzięli miliony EUR tylko z samej ARiMR i ... może cię to zdziwić ... nie muszą tego oddawać. Nigdy.

Havana ... Ja nie mam żadnej litości dla gównozjadów ... ani Tu na forum, ani w realu i Ja nie jestem anonimowy jak TY.

Co do kasy koleś ... to moja wizyta w sprawie organizacji lakierni kosztuje od razu przy pierwszym kontakcie 1000 zł + vat. Bo Ja nie jeżdżę na własny koszt do nikogo, kto wpadł na pomysł organizacji lakierni i chce sobie pogadać. Jeżdżę do poważnych ludzi którzy mają konkretne plany, środki i możliwości zrobienia tego co planują. Projekt lakierni zaczyna się od 10 000 i sięgnąć może nawet do 150 000 zł netto i niestety guzik mnie obchodzi skąd inwestor ma na to pieniądze. Pomagam za pieniądze, a nie za kilogram jabłek, czy mendel jajek. To Ja decyduje które zlecenie przyjmuje, a które olewam, a olewam zawsze ... fantastów, gównozjadów i kompletnych biedaków jak mają "pomysła" na tzw rozwiązania gospodarcze, a nie normalny legalny tryb organizacji nowoczesnej lakierni w oparciu o powszechnie dostępne narzędzia finansowe jak kredyt leasing dotacje, czy barter.
Jeden jakiś durny sygnał w trakcie rozmowy telefonicznej, w e-mailu lub w trakcie spotkania i jako potencjalny inwestor i mój klient lądujesz w worku na śmieci razem ze swoimi guzik wartymi planami. NIE MA LITOŚCI kolego z Kuby.

Chcesz mieć lakiernię i lakierować samochody, albo np fronty meblowe, ciężarówki, wagony kolejowe, samoloty pasażerskie, czy cokolwiek innego ... podoba ci się to czy nie musisz poprosić o pomoc takiego gościa jak Ja. Im większy to będzie cham i im bardziej będzie bezczelny i arogancki tym mniej w tej twojej lakierni będzie problemów technicznych i formalno prawnych. Bagno z durnymi koncepcjami jest przepastne w tej branży. Z tego mułu łby wystawiają i wrzeszczą, gównozjady opierający swoje propozycje techniczne o złom, samoróbki, i tani sprzęt. W tym torfie po kolana tkwią nawet znani dostawcy sprzętu i materiałów opowiadający inwestorom pierdoły o formalnościach i wymogach dla lakierni ... bo za każdą inwestycją w lakiernię i doradztwem "renomowanej firmy" , Havana stoją ludzie z nazwiskiem i imieniem, a nie tylko logo czy znana nazwa.

Ty nie zbudujesz kabiny nawet jakbyś dostał jej projekt z detalami w skali 1:5. Natychmiast przy jej budowie włączyłby ci się racjonalizatorski pomyślunek gównozjada i z dobrego projektu i słusznej idei stworzyłbyś pokraczną szopę obwiązaną sznurkiem do snopowiązałki.


Zajmuje się tym projektowaniem lakierni od czerwca 1998 roku a wcześniej 10 lat siedziałem w lakiernictwie w małych i większych lakierniach z ASO włącznie. Zarozumialczo stwierdzę, że o konstrukcji kabin lakierniczych wiem bardzo dużo ... i wiesz co ? Mam bardzo duży problem od początku tego roku ze zrobieniem dokumentacji produkcyjnej dla idealnego technicznie zespołu grzewczego z palnikiem szczelinowym i odrębnie idealnego zestawu wyciągowego. Kopia tego co jest już na rynku to powielenie rozwiązań z lat 70 i 80 ubiegłego stulecia. Syf !

Dziś ... sprawność specjalnych wentylatorów przekracza 80 %. Dziś są takie podzespoły wentylacyjne, które ze stosunkowo małej mocy elektrycznej ( 11 / 15 kW ) dają możliwość utrzymania sprężu dyspozycyjnego powyżej 1000 Pa. Dziś można kontrolować precyzyjnie prędkość i kierunek opadu powietrza w otwartej przestrzeni hali. Dziś z 8000 m3/h dzięki bardzo skomplikowanej dyszy wyporowej można zmusić strumień powietrza żeby utrzymał prędkość opadu 0,3 m/s opadając z wysokości 20 metrów w lakierni o powierzchni 1500 m2. Dziś normalna kabina lakierniczo suszarnicza to już relikt przeszłości, ale to wiem JA.

Ty Havana tkwisz i z pewnością pozostaniesz przy swoim ograniczonym sposobie pojmowania świata w patenciarskich rozwiązaniach w których wylot na księżyc w zbudowanym przez ciebie protonowym myśliwcu X-Wind to kwestia wizyty na pobliskim złomowisku i kilku dni pracy w szopie ... oraz laptopa z promocji w MediaMarkt.

Koleś .... siadaj na tyłku, skul uszy i zacznij się edukować zamiast udzielać durnych porad z czeluści ciemnego lasu zarośniętego pokrzywami.

[ Dodano: 20-08-2015, 08:51 ]
Elsenar napisał/a:
"Jeżeli coś jest głupie, ale działa to nie jest głupie"


Pewnie masz rację ... szczególnie gdy działa i ... przynosi więcej strat niż korzyści, generuje dodatkowe wady technologiczne, stwarza niebezpieczeństwo dla użytkownika no i w swoim braku głupoty jako funkcjonujące rozwiązanie jest jeszcze niezgodne z obowiązującymi przepisami i wymogami formalnymi ... nawet jak to też są głupie przepisy.

Bieda niestety nie usprawiedliwia głupoty technicznej ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group