Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Projektowanie i Budowa Warsztatu - Optymalna średnica rurki do instalacji pneumatycznej

tofik - 15-02-2011, 15:24
Temat postu: Optymalna średnica rurki do instalacji pneumatycznej
Jak w temacie , mam pytanie jaką optymalną średnicę rurki należy zastosować do wykonania instalacji pneumatycznej? Dokładnie chodzi o to aby instalację poprowadzić z jednego budynku w którym jest kompresor śrubowy do drugiego budynku, który jest oddalony o 100 m. Instalacji tej nie da się poprowadzić pod ziemią ponieważ cały plac pomiędzy budynkami jest zalany grubym betonem. Jest tylko możliwość poprowadzenia tej instalacji górą, tylko co będzie działo się zimą, czy w instalacji nie będzie skraplać się woda a później zamarzać?
Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi. ;)

madmax - 15-02-2011, 15:44

No to trzeba dać rurke w jakimś izolatorze. Z tego co zaobserwowałem będąc w róznych warsztatach samochodowych albo ASO fiata miały 1/2 cala. Takie rurki też ja mam. Projekter napewno będzie wiedział tylko tutaj musi zakukać.
No-limit - 17-02-2011, 12:00

Cytat:

Bez osuszacza na wyjściu instalacji pewnie i otulina z wełny min. nie pomoże.
P.s.:Mam nadzieję,że Robert się nie obrazi o mój wtręt.

PROJEKTER - 17-02-2011, 14:44
Temat postu: Re: Optymalna średnica rurki do instalacji pneumatycznej
tofik napisał/a:
Jak w temacie , mam pytanie jaką optymalną średnicę rurki należy zastosować do wykonania instalacji pneumatycznej? Dokładnie chodzi o to aby instalację poprowadzić z jednego budynku w którym jest kompresor śrubowy do drugiego budynku, który jest oddalony o 100 m. Instalacji tej nie da się poprowadzić pod ziemią ponieważ cały plac pomiędzy budynkami jest zalany grubym betonem. Jest tylko możliwość poprowadzenia tej instalacji górą, tylko co będzie działo się zimą, czy w instalacji nie będzie skraplać się woda a później zamarzać?
Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi. ;)


Będzie się skraplać co 10 mb nawet jak magistrala byłaby wewnątrz. Tu konieczne będą ujęcia typu "łabędzia szyjka" filtry z prasowanego brązu tam gdzie czystość powietrza jest wymagana idealna i automat spustowy na końcu instalacji na tzw. ślepej nitce. Zespół uzdatnia to fajna sprawa ... ale jak magistrala idzie na zewnątrz może nie zdać egzaminu.
( a tak na marginesie to dobrej klasy sprężarka śrubowa powinna mieć zespół uzdatnia w standardzie wyposażenia ).

Jeżeli to typowa instalacji dla potrzeb średniej lakierni ( do 1000 l/min 6 - 8 bar ) to magistrala może być wykonana z rur o średnicy 22 mm, a pojedyncze ujęcia 18 mm ... ale redukowanie nie jest tu konieczne i ujęcia mogą mieć też 22 mm. Jak powietrza potrzeba więcej to 28 mm na głównej magistrali.

tofik - 17-02-2011, 15:38

PROJEKTER napisał/a:
a tak na marginesie to dobrej klasy sprężarka śrubowa powinna mieć zespół uzdatnia w standardzie wyposażenia )

Sprężarka Airpol z Poznania.
Punkcik poleciał i ślicznie dziękuję. ;)

Termik32 - 12-04-2011, 20:44

Kolego załóż sobie na takiej odległości zbiornik na końcu choćby 100 ltr. czyli w tym budynku do którego będziesz ciągnął powietrze - z niego rozciągnij instalację po budynku - na takiej odległości wilgoć będzie się wytrącać - w zbiorniku rozprężające się powietrze będzie ją oddawać. Oczywiście przed narzędziami osuszacz to podstawa. Zawór do spustu kondensatu w zbiorniku często używaj.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group