Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Lakier Bezbarwny DX1044 DUXONE DUPONT- doskonały na warsztat

Klakiernik.pl - 13-03-2010, 19:47
Temat postu: Lakier Bezbarwny DX1044 DUXONE DUPONT- doskonały na warsztat
W ramach wyjaśnienai
Dupont wypuścił linię tańszych produktów DUXONE. Dotarły one już jakiś czas temu do Polski. Ponieważ ja zebrałem o tym lakierze bezbarwnym i podkładach dużo pozytywnych opinii a na forum nie widziałem takiego tematu to rzucam .

Produktywny Lakier Bezbarwny zgodny z LZO - DX1044

* odpowiednia grubość warstwy i doskonałe krycie
* bardzo szybki czas schnięcia, idealny do wypalania
* znakomity połysk i wygląd
* doskonały do szlifowania
* bez potrzeby dodawania rozcieńczalnika, wystarczy 2:1
* idealny do zaprawek, elementów i malowania całościowego



Karta

Luk - 13-03-2010, 21:02

Klakiernik.pl napisał/a:
bez potrzeby dodawania rozcieńczalnika, wystarczy 2:1

nie wystarczy, 10-20% wskazane

jonkins - 13-03-2010, 22:54

Mi się też wydaje, że 10% to minimum trzeba dodać ;)
mirko - 13-03-2010, 23:03

Mam prośbe do kolegi Klakiernik.pl , a mianowicie bardziej interesowałaby mnie karta techniczna produktu niz karta chrakterystyki chemicznej. Jesli byłaby możliwośc zapodac takową to bardzo prosze.
Pozdrawiam

Klakiernik.pl - 14-03-2010, 00:49

Jeżeli chodzi o rozcieńczalnik to wiem że większość użytkowników dodaje (dla własnej wygody) . Nie wiedzą jednak że to tylko pozornie nie daje negatywnych konsekwencji - porównajcie połysk - zaręczam że będzie miał niższy poziom. Ale nie wtrącam się bo jestem tylko teoretykiem i moje doświadczenia sprowadzają się do kilku szkoleń, ale bazuje na masie recenzji które zebrałem od lakierników. Po za tym każdy powinien wyrobić sobie takie technologie jakie mu odpowiadają. ;)
online - 14-03-2010, 07:52

Klakiernik.pl napisał/a:
większość użytkowników dodaje (dla własnej wygody)


Bo dalej są nauczeni kłaść 3 warstwy, cieńkie, dolewając na gotowo jak to miało miejsce w lakierach typu MS, gdzie zawartość części stałych była znikoma.

Hs-y czy vhs-y kładziemy na 1,5 czy 2 warstwy. Często bez odparowania. Technika jest troche inna, wiadomo, każdy ma swoją, ale ta książkowa jest jednak najlepsza. Może nie najwygodniejsza, nie najlatwiejsza do opanowania, ale jeśli producent zaleca 1,5 warstwy to tak ma być, ze względu na parę aspektów. To samo tyczy się rozcieńczalnika.
A każdy szanujący się producent (jakim jest niewątpliwe DP-nie biorąc po uwagę, jaka to linia materiałów) podaje właśnie te dane.

To samo tyczy sie nieoryginalnych roźcieńczalników- wszyscy leją zamienniki, bo nie widzą różnica-a ta jest! Tylko trzeba porównać jednoczesnie. Na oryginalnym zawsze wychodzi lepiej i będzie lepiej ;]
Nie chce mi sie pisać dlaczego, bo każdy powinien to wiedzieć. Zanim zaczynamy używać jakiegoś produktu, to czytamy jego karty.
Każdy kumaty w te metalowe i plastikowe puszki przyzna mi racje, tak jak i ja moge powiedzieć, że Klakiernik.pl, masz racje.

mkautos - 14-03-2010, 09:48

online napisał/a:
producent zaleca 1,5 warstwy to tak ma być, ze względu na parę aspektów. To samo tyczy się rozcieńczalnika.

Producent zaleca te 1.5 warstwy bez rozcienczalnika.
Niektórzy producenci podają tez ze mieszając z rozcienczalnikiem nakładasz 2-3 warstwy.
Wiec w czym problem? Nie wiesz? Powiem Ci.
Bez rozp polozysz klar satą czy innym markowym pistoletem co ma odpowiednią atomizacje materiału.
Dam Ci chinola i zrób to samo bez rozpucha i na dodatek z lekko mniejszą temperaturą niz zaleca producent.
Przeciez zaden producet sprawdzając rozlewalnosc swoich produktow nie robi to sico czy fobo.
Mam niestety jeszcze chinola i mimo ze potrafie wylac klar tak jak trzeba to trafia mnie jak widze klar położony satą - naprawde różnica widoczna.

kamilbusko - 14-03-2010, 11:57

mkautos napisał/a:
jak widze klar położony satą - naprawde różnica widoczna.


a na czym ta różnica polega? odbiore aparat od szwagra to zrobię kilka fotek jak wczoraj lakierowałem owiewki od ścigacza satą 3000 HVLP i bazę i klar

mkautos - 14-03-2010, 12:07

kamilbusko napisał/a:
na czym ta różnica polega?

Patrząc na klar po sacie widac ładną stabilną strukture a jak czasem patrze na robote swoją i wylany klar to widac ze jest ładnie wylane ale nie az tak drobna morka jak sata.
Nie chodzi o cytryne drobną bo to juz jest porazka ale o ładną wylaną morke.
Moja jest poprostu grubsza, taka wylana. A zeby uzyskac podobny wyglad do saty to trzeba by było dac wiecej rozp a tego nie robie w nadmiarze.
Widziałem po innych lakernikach jak klar wylany na pionowych elementach wygląda na aucie tak (po polerce) jakby za chwile miał spłynąc.
To musiał byc dopiero pistolet :glupek: :glupek: :glupek:

kamilbusko - 14-03-2010, 12:08

jeśli już wspomniałem o tych owiewkach to jeszcze dodam że lakierowałem to klarem economy którego uwarzałem za badziewie do wczoraj. klijent taki kupił to takim lakierowałem. stał blisko grzejnika zrobiłem 2:1 jak trzeba a był rzadziutki więc rozpucha nie dawałem. ku mojemu zaskoczeniu rewelacja. pięknie się rozlał piękny połysk. nawet nie mam zamiaru tego matowić i polerować. natomiast nie wiem jak będzie on wyglądam po roku powiedzmy

[ Dodano: 14-03-2010, 12:10 ]
a gdybyś wszystkie proporcie zachował tak jak robisz a podniósł byś troszkę ciśnienie to morka nie była by ładniejsza? delikatniejsza?

mkautos - 14-03-2010, 12:17

kamilbusko napisał/a:
pięknie się rozlał piękny połysk. nawet nie mam zamiaru tego matowić i polerować. natomiast nie wiem jak będzie on wyglądam po roku powiedzmy

Ja tym robie i nie widze po kilku latach znaczących pogorszen ani matowienia.
Robiłbym lepszymi ale jak płacą takie materiały daje.
Nie są zadne najgorsze- poprostu taki standard z mieszalni w ktorej biore materiały.
Robiąc klarem economy kiedys zaproponowałem klientowi ze moge dac lepszy na drozszą fure.
Zapomnij ze chciał dac znacznie wiecej.
Wiec powiedziałem ze mam lepszego HS i mu gratis na probe zrobie.
Jak zobaczył tą głębie i połysk to stwierdził ze nastepne zrobi tym HS.
A ze nie zapłacił wczesniej to i ten hs to nadal był economy :) :) :) tylko bajer był HS.
Prezentow nie robie.

kamilbusko - 14-03-2010, 12:24

:) a ile u Ciecie kosztuje ten klar economy w komplecie z utwardzaczem
kalbi - 14-03-2010, 12:29

Cytat:
Lakier Bezbarwny DX1044 DUXONE DUPONT- doskonały na warsztat
dla mnie za gęsty ten lakier i jego kolejna duża wada to strasznie śmierdzi.
Klakiernik.pl - 14-03-2010, 14:05

Problem jest w tym, że do nie których i tak nie dotrze że można kłaść bez rozcieńczalnika na 1,5 warstwy i tacy ludzie powinni prawdopodobnie podpatrzeć jak robią to inni inaczej zawsze będą się spierać ;)
To jest identyczny spór jak G3 Farecla a 3M Fast Cut - trzeba się przyzwyczaić do nowej technologii.


HS ma być gęsty to jego zaleta a nie wada ;) Potrzebny tylko w miarę dobry sprzęt i doświadczenie.

A wracając do rozcieńczenia : to istnieje cała masa ludzi, którzy nie mogą uwierzyć, że największe światowe koncerny Dupont albo 3M ( w innym temacie mogłyby wiedzieć więcej od nich - zaraz rzucę jeszcze kartę techniczną

Są też produkty ze starej szkoły jazdy MS - są pasty na wodę -
Lakier Bezbarwny DX1044 takowym nie jest

- zaraz rzucę jeszcze kartę techniczną

mkautos - 14-03-2010, 15:01

Klakiernik.pl napisał/a:
Potrzebny tylko w miarę dobry sprzęt i doświadczenie.

A czy ja nie tak własnie napisałem?
kamilbusko, Economy koszt kpl 47 zl bez upustu.
Po upuscie mniej ale ile to tylko mieszalnia wie bo nigdy nie pytam a zawsze biore wiecej materiału.

jacklack - 14-03-2010, 17:49

online napisał/a:
To samo tyczy sie nieoryginalnych roźcieńczalników- wszyscy leją zamienniki, bo nie widzą różnica-a ta jest! Tylko trzeba porównać jednoczesnie. Na oryginalnym zawsze wychodzi lepiej i będzie lepiej ;]

Zgadza się Online, na oryginalnym zawsze wychodzi lepiej, bo to rozcieńczalnik dedykowany danemu produktowi, a skoro dedykowany to jego skład chemiczny jest specjalnie opracowany, czyli są w nim odpowiednie ilośći katalizatorów i izocyjanów , składników odpowiadających za utwardzanie, za wygląd powłoki w późniejszym czasie, jak i za rozlewność produktu, a rozlewność ma dużo wspólnego z grubością powłoki, zaś grubość ma olbrzymi wpływ na czas jej schnięcia, i jeżeli jest za gruba, to są problemy z gazowaniem i zaciekami..itd. itp...

Cytat:
Bez rozp polozysz klar satą czy innym markowym pistoletem co ma odpowiednią atomizacje materiału.

tak. mkautos, każdym pistoletem położysz klar nie dodając do niego rozć..tylko że nigdy ta powłoka nie będzie wyglądała jak należy, nawet tak jak mówisz, nałożysz ten klar Satą, to też powłoka nie będzie taka jak należy, bo produkt nie ma swojej odpowiedniej lepkości i rozlewności
Produkt któremu producent przypisał w proporcji rozcieńczalnik powinien być z nim mieszany, i to dokładnie w takim procencie jaki jest zalecany

madmax - 14-03-2010, 18:15

PAnowie przepraszam że się wtrące w waszą rozmowe ale drażni mnie moja niewiedza na temat tego wylewania lakieru na półtorej warstwy. Może mi to ktoś klarownie wytłumaczyć?
kamilbusko - 14-03-2010, 18:21

krótko mówiąc pierwsza warstwa niepelna idzie na kontakt z bazą a druga- rozkręcasz materiał bardziej i wolniej prowadzisz pistolet. trzeba wyczuć żeby było ładnie wylane w pionie a żeby nie zrobić zacieków
madmax - 14-03-2010, 18:39

Czyli ze co pierwszą tylko tak przepylam czy nie wylewam do końca?? Bo jezeli tylko przepylam to nieświadomie robie tak zawsze przy lakierowaniu.
kamilbusko - 14-03-2010, 18:45

ja tak zupełnie nie przepylam tylko tak jakby nie dolewam za bardzo żeby nie było za grubo a żeby klar dobrze złapał do bazy. owiewki które wszuciłem do fotorelacji lakierowałem na 1,5 warstwy
No-limit - 15-03-2010, 13:14
Temat postu: -
madmax napisał/a:
Czyli ze co pierwszą tylko tak przepylam czy nie wylewam do końca?? Bo jezeli tylko przepylam to nieświadomie robie tak zawsze przy lakierowaniu.

Krótko mówąc:
-pierwsza warstwa na morkę/skórkę pomarańczy,cytryny,czy jak kto woli nazwać taki efekt/
-druga pełna bezpośrednio po pierwszej,czyli ok 3-5min.
-na lustro: dodatek ok.10% wolnego rozcieńczalnika z dłuższą przerwą między warstwami i cieńszed warstwy.

madmax - 15-03-2010, 23:21

AHA będę kombinował. Jutro lakieruje cały boczek bez blotnika to sobie poeksperymentuje.
Klakiernik.pl - 21-03-2010, 22:06
Temat postu: Karta techniczna
Ktoś prosił o kartę techniczną - jeżeli to problem że linkuje sklep - to proszę o załączenie pliku w innej w formie Duxone 1044
jano - 21-03-2010, 22:19
Temat postu: Re: Karta techniczna
Klakiernik.pl napisał/a:
Ktoś prosił o kartę techniczną - jeżeli to problem że linkuje sklep - to proszę o załączenie pliku w innej w formie Duxone 1044


Nie ma żadnego problemu

GREEN - 29-03-2010, 17:32

Ja zakupiłem cała linie podkład epoxyd akryl i lakier zobaczymy co to będzie

po świętach golf reaktywacja ;] napewno zdam relacje

Klakiernik.pl - 29-03-2010, 19:21

nie zawiedziesz się
danielmoto - 11-04-2010, 22:04

witam.testuje całą linie duxone,przetestowałem duxone 1044 na szybkim i 2+1 bez rozp. jest rewelacyjny.co prawda trzeba sie troszke przestawić bo jest gęsty i trzeba troszke więcej czasu aby polakierować element.lakieruje dewilbissem flg zwiększam troszke ciśnienie i efekt jest rewelacyjny,nie ścieka,warstwy są b.grube,szybko przyciąga a obróbka rewelka.do tej pory lakierowałem gorsze fury novolem 570 którego jak najbardziej polecam,a lepsze mobihelem ms 2+1+20% rewelacyjny75zł(przy 6 litrach płaciłem 56.60)(podkład mobihel 4+1 rewelka b.gęsty troszke kosztuje ale warto) :aniolek: ale duxona idzie mi bardzo mało! a przy kartonie płace 53.80!!!więc to muwi za siebie.dodam jeszcze choć niepowinienem że gorsze furki pod komis da sie bez problemu robić wypyłka +pełna bo warstwa przy przepisowym 2+1 jest b.gruba.podkład opisze jak więcej aut zrobię na nim i oczywiście czas pokarze.mam czekam jeszcze na kit bo mój ulubiony standox140 poszedł drastycznie w górę(karton szt.30zł po rabacie a teraz go nieprzywieżli bo ponoć musiał by kosztować45zł) i mam obawy czym go zastąpić.
VanDzianMan - 07-05-2010, 13:54

Witam wszystkich
Panowie mam ostatnio problem z tym bezbarwnym (DP DX1044) Wczoraj lakierowałem nim 4 elementy i wszystko dobrze wyszło, ładny połysk, świetnie się rozlał. Miej więcej 30 minut po lakierowaniu na lakierze pojawiały się białe plamy coś w rodzaju takiej mgły pod lakierem. Myślałem, że to wina dużej wilgotności powietrza bo ostatnio od kilku dni ciągle pada. Kiedy wyjechałem samochodem na dwór elementy które lakierowałem zrobiły się już całe tak jak by w mleku. Następnego dnia rano poprawiło się zmatowienia pozostały tylko na rantach maski i błotników reszta odzyskała połysk ale co z tym dalej, czy w miarę dosychania zniknie to całkiem czy może po polerce a może będzie koniczne nowe lakierowanie?? Lakier był mieszany w proporcjach 2:1 ze standardowym utwardzaczem + 3% dodatku anttysylikonowego firmy novol. Proszę o pomoc co z tym dalej robić...

mkautos - 07-05-2010, 14:14

VanDzianMan napisał/a:
Proszę o pomoc co z tym dalej robić...

Sprawdz termin ważności.
Zniknie, ale moze miec tendencje do ciągnięcia wilgoci z powietrza i białe plamy mogą sie pokazywac.
Ale nie muszą.
Co do innych powodów to ten antysylikon z novola??? nie było z DP?
Rozcienczalnika nie dawałes wiec ten odpada.
Podkład na mokro jechałes przed malowaniem?
A co z tym dalej robic to skoro słonca niema to wez opalarke i lakier podgrzej.
Zniknie byc moze na zawsze.

jacklack - 07-05-2010, 14:21

VanDzianMan napisał/a:
Proszę o pomoc co z tym dalej robić...

Czekać...wystawić na słońce i czekać..to mętnienie lakieru jest na pewno za przyczyną dużej wilgotności podczas aplikacji i utwardzanie się produktu...po czasie wilgoć odparuje i lakier nabierze pełnej szklistości...miałem takie przypadki już z wycofanym 3550S DP

Są dwa lakiery bezbarwne Duxone z tego co pamiętam... jeden z nich jakim właśnie jest DX1044 można stosować bez wygrzewania, ale tu niestety wilgotność najwyraźniej przekroczyła dopuszczalną normę...ten drugi (nie pamiętam jego symbolu) niestety trzeba grzać,..
mkautos napisał/a:
Co do innych powodów to ten antysylikon z novola???

zgadza sie..nie powinno go tam być...powinien być antysilikon DP..ale to raczej nie jest powodem mętnienia lakieru w tym przypadku

VanDzianMan - 07-05-2010, 17:42

dzięki za odpowiedzi. Termin ważności lakieru i utwardzacza jest dobry, Z tej puszki lakieru lakierowałem już wcześniej kilka elementów i wszystko było dobrze. Z tym antysylikonem to wiem, że powinien być on z DP ale u mnie na terenie praktycznie nie osiągalny jedynie mogę zakupić przez internet i chyba tak zrobię, ale te wcześniejsze elementy lakierowałem dodając ten antysylikon novol i wszystko było dobrze. Trochę mnie to martwi bo na razie słońca brak, miną już cały dzień i zmatowienia jak były tak są ale zobaczymy może zrobi się cieplej, na razie wstrzymam się z polerką kilka dni niech lakier dobrze wyschnie i zobaczymy.
mkautos - 07-05-2010, 17:44

VanDzianMan napisał/a:
miną już cały dzień i zmatowienia jak były tak są

Weź opalarke i podgrzej lakier - sprawdzone , działa.

siwy_1981 - 07-05-2010, 21:30

Zawsze dodajesz dodatek antysilikonowy? Zawsze wychodzą oczka? Jeżeli tak to kiepsko odtłuszczas powierzchinę, albo co bardziej prawdopodobne leci ci woda z powietrzem. Przez to mogą się dziać później takie cyrki z bezbarwnym. Gdy sprężarka chodzi krótko to wody może nie być, lecz jeżeli się nagrzeje to może lecieć. Tak tylko sobie głośno myślę.
VanDzianMan - 08-05-2010, 07:57

Staram się zawsze dodawać dla świętego spokoju. Mam założony filtr CKD a odtuszczam zawsze 2 razy przemywając zmywaczem, ale tak się zastanawiam zawsze kompresor stał w pomieszczeniu zadaszonym a teraz mam remont i stał na dworze, było mokro, kompresor był mokry jak się nagrzał woda odparowywała a kompresor tą parę ciągną i to może być główną przyczyną bo jak wiadomo filtr nie wyłapie wszystkiego. Nie mam niestety teraz opalarki a pogoda do kitu dalej. Nie wiem czy jak lakier utwardzi się całkiem to też to zejdzie kiedy zrobi się ciepło i wygrzeje się na słońcu?? I teraz moje pytanie gdyby przyszło mi polakierować jeszcze raz to wystarczy jak zmatuje bezbarwny i na niego następna warstwa bezbarwnego czy należało byto wszystko przykryć bazą??
jacklack - 08-05-2010, 09:37

VanDzianMan napisał/a:
I teraz moje pytanie gdyby przyszło mi polakierować jeszcze raz to wystarczy jak zmatuje bezbarwny i na niego następna warstwa bezbarwnego czy należało byto wszystko przykryć bazą??

W takim przypadku niestety ale musisz nałożyć bazę i bezbarwny jeszcze raz... jednak podtrzymuję to co powiedziałem wcześniej..poczekaj na słońce...jeżeli po całym dniu wygrzewania w słoneczku nie zejdą te mętne miejsca wtedy spróbuj polerować...polerując też zagrzejesz lakier i może wilgoć szybciej odparuje...jeżeli już to nie pomoże...niestety ale czeka Ciebie lakierowanie od nowa

VanDzianMan - 08-05-2010, 09:58

teraz auto stoi w słońcu (wreszcie) i zobaczymy mam nadzieje, że pomoże. Dzięki za szybką odpowiedz.
To_mas - 08-05-2010, 10:15

Panowie i stosuje ktoś tego Duxona ?? (mowa o 1044) bo ostatnio w sklepie mieliśmy ze 2 skargi że zżółknął :/ na serbrnej bazie. Ile w tym prawdy nie wiem bo nie widziałem na własne oczy. Ale teraz nie wiem czy warto nim czasem coś podziałać w garażu :D
VanDzianMan - 08-05-2010, 10:17

ja malowałem nim na srebro jakiś miesiąc temu i na razie wszystko dobrze, żadnego żółknięcia niema.
To_mas - 08-05-2010, 11:03

VanDzianMan, a jak Ci sie nim robi ?
dobrze sie rozlewa ? ile rozpucha ? na jakim gunie ?

PROJEKTER - 08-05-2010, 13:03

siwy_1981 napisał/a:
Zawsze dodajesz dodatek antysilikonowy? Zawsze wychodzą oczka? Jeżeli tak to kiepsko odtłuszczas powierzchinę, albo co bardziej prawdopodobne leci ci woda z powietrzem. Przez to mogą się dziać później takie cyrki z bezbarwnym. Gdy sprężarka chodzi krótko to wody może nie być, lecz jeżeli się nagrzeje to może lecieć. Tak tylko sobie głośno myślę.


Wykorzystam ten post żeby coś uzupełnić na temat antysilikonu ;)

Ten dodatek anty silikonowy to 100 % silikon.
Kiedy zostanie dołączony do mieszaniny lakierniczej to silikon z powietrza nie jest już przyłączany do schnącej powłoki lakierniczej i nie następuje jej punktowe rozrywanie ( ohydne oczka ). Największą wadą tego specyfiku jest jednak to, że raz użyty i rozpylony w zamkniętym pomieszczeniu będzie się uwalniał ze ścian i podłogi dotąd dokąd będzie aktywny i lotny. W efekcie jeden lakiernik doda go do lakieru i pomaluje w kabinie ... a potem już inni będą mieć oczka, na każdym kolejnym lakierowaniu tego dnia, czy nawet tygodnia.

Dlatego antysilikon do lakieru to ostateczność, a nie profilaktyka :nono: .... ale raczej można używać każdego .... z tym że są różne koncentracje i proporcje mieszania tego produktu z lakierem ( i oczywiści tylko z lakierem , żeby ktoś nie wpadł na pomysł dodania go do bazy konwencjonalnej ... albo jeszcze lepiej wodnej :) )

VanDzianMan - 08-05-2010, 13:21

To_mas jak dla mnie ten lakier jest naprawdę dobry w sumie to najlepszy na jakim dotychczas robiłem a była tego cała gama z novola również profixa. Słuchaj je nie dodaje rozpuszczalnika do tego lakieru i jest naprawdę dobrze. Pistolet to Walcom HTE jest ustawiony na 2.7 i lakier przy takim ciśnieniu rozlewa się na lustro, bardzo delikatna struktura. Przy ustawieniu na 2.5 to tak bardziej na fiaty troszkę większa struktura i i naprawdę ładnie się rozlewa. Co zauważyłem w stosunku do novola a tym bardziej profixa to to, że jest znacznie bardziej wydajny naprawdę w stosunku do UHS 2009 do jest przepaść, takie jest przynajmniej moje odczucie. Co jeszcze mogę dodać, dosyć szybko schnie, ma ładny połysk i jest dosyć twardym lakierem. Kupiłem teraz DP 3750s to będę miał porównanie i zobaczę, ale na razie to moja ocena 5 na 5:)
Projekter to mówisz, żeby lepiej w ogóle tego dodatku nie używać?? Ja mam wrażenie, że ilość tych kraterów i oczek które powstają zależy też od lakieru bezbarwnego. Jak robiłem na Novolu to mimo tego dodatku zawsze się pojawiały, teraz na DP do którego dodaje ten dodatek antysylikonowy (może niepotrzebnie) nie powstają w ogóle oczka i kratery, spróbuje bez tego dodatku i zobaczymy.

To_mas - 08-05-2010, 14:08

PROJEKTER napisał/a:
Ten dodatek anty silikonowy to 100 % silikon.
Kiedy zostanie dołączony do mieszaniny lakierniczej to silikon z powietrza nie jest już przyłączany do schnącej powłoki lakierniczej i nie następuje jej punktowe rozrywanie ( ohydne oczka ). Największą wadą tego specyfiku jest jednak to, że raz użyty i rozpylony w zamkniętym pomieszczeniu będzie się uwalniał ze ścian i podłogi dotąd dokąd będzie aktywny i lotny. W efekcie jeden lakiernik doda go do lakieru i pomaluje w kabinie ... a potem już inni będą mieć oczka, na każdym kolejnym lakierowaniu tego dnia, czy nawet tygodnia.
ciekawa sprawa z tym środkiem :) można sie ładnie załatwić heh.

A coś o przyśpieszaczach może jeszcze PROJEKTER, napiszesz jak możesz ?? jakieś "+" i "-"

VanDzianMan napisał/a:
Walcom HTE
gdybym miał sprzęt z tej półki to też bym tak robił ale ciągle zbieram $$$ :)
PROJEKTER - 08-05-2010, 14:21

To_mas napisał/a:
A coś o przyśpieszaczach może jeszcze PROJEKTER, napiszesz jak możesz ?? jakieś "+" i "-"


... a co chcesz wiedzieć ... jak działają, do czego stosować ? czy coś innego ?

To_mas - 08-05-2010, 14:44

o przyśpieszaczu do bezbarwnego
jak działa - po jakim czasie można składać element na takim przyśpieszaczu ewentualnie polerować, jakie są minusy jego stosowania

Deca-Durabolin - 08-05-2010, 15:10

Cytat:
Największą wadą tego specyfiku jest jednak to, że raz użyty i rozpylony w zamkniętym pomieszczeniu będzie się uwalniał ze ścian i podłogi dotąd dokąd będzie aktywny i lotny.

qwa. tłumaczy to zgnojenie mi roboty.. dobrze wiedzieć. Punkcik za te info.
Pozdrawiam.

Klakiernik.pl - 08-05-2010, 19:27

Sprzedaję bardzo dużo Duxonów i powiem z całą pewnością, że lakier jest super .
Mam w ofercie 20 różnych lakierów i DX1044 jest drugim najlepszym po 3750S z DP.

Musicie jednak używać go zgodnie z zaleceniami - żadnego rozcieńczalnik i nawet kropli katalizatorów antysilikon polecam SILISTOP ze STANDOXA i też w odpowiedniej proporcji, żeby później nikt nie mówił że lakier bieleje.

Sprzedaje go już kilka miesięcy tak dużej grupie ludzi i są bardzo zadowoleni. Co jakiś czas pojawia się ktoś komu nie odpowiada albo coś się podziało. I wtedy po rozmowie zawsze wychodzi, że albo nigdy nie lakierował żadnym lakierem HS, albo dodał coś od siebie bo mu się wydawało że...... :)
Robię tym lakierem natryski próbne i mam możliwość obserwowania jak się zachowuje po czasie.

A to że ktoś powiedział że żółknie to jeszcze z czymś takim się nie spotkałem przy lakierach Duxone.... to już w ogóle jakaś ściema

VanDzianMan - 08-05-2010, 21:30

No Panowie udało się po całym dniu wygrzewaniu się lakieru a następnie po polerce na sucho bez matowienia wszystko znikło a lakier odzyskał swój połysk i blask:) Z moich przemyśleń wynika, że cała ta sytuacja wynika jednak z mojego błędu( mokry kompresor na zewnątrz) nie z wady lakieru dlatego polecam ten bezbarwny i dziękuje wszystkim za porady i odpowiedzi. Pozdrawiam.
To_mas - 08-05-2010, 21:39

Klakiernik.pl napisał/a:
A to że ktoś powiedział że żółknie to jeszcze z czymś takim się nie spotkałem przy lakierach Duxone.... to już w ogóle jakaś ściema
nas wszystkich też to zdziwiło i faktycznie może być tak jak myślisz, nawalili różnego rodzaju antysylikonow, przyśpieszaczy i potem sie cyrki działy.

czyli kolego polecasz ten lakier ale bez rozcieńczania go :) czyli jak w karcie technicznej 2:1 i na 2 warstwy :)

Klakiernik.pl - 08-05-2010, 23:07
Temat postu: Duxone
To przecież nie o to chodzi żeby upierać się przy swoich racjach. Jak widzę że jakiś produkt nie jest dobry to przestaje go sprzedawać. Jest tyle alternatyw dla bezbarwnego, że zawsze znajdzie się coś następnego lepszego . Tylko z drugiej strony ten lakier odpowiadał większości ludzi którym go proponowałem i do tej pory codziennie go sprzedaje - więc skoro oni nie widzą że coś się dzieje, chwalą połysk - to czemu zdarzają się ludzie którym coś się podziało??

Są tylko dwie opcje : 1 albo lakier się popsuł 2 ktoś coś schrzanił, a przy tej dyscyplinie naprawdę jest dużo możliwości na spieprzenie czegoś. Uważam że stopień połysku tego lakieru oraz inne jego parametry są warte tego by się poduczyć nim lakierować. Co by nie mówić kiedyś (w Polsce na pewno nie szybko) nie będzie można lakierować rozcieńczanymi bezbarwnymi ;)

Kiedyś wprowadzaliśmy do sprzedaży lakier bezbarwny Dupont 120S minęło pół roku zanim lakiernicy zaczęli go masowo używać. Lakier został wycofany jakieś 2 lata temu, a ja do dziś odpowiadam na pytanie czemu go wycofano ( chodziło o VOC ) bo był super - a na początku nikt nie mógł się przyzwyczaić. ;) Żegnaj gienia świat się zmienia :)

Bartek-WGM - 08-05-2010, 23:16

Deca-Durabolin napisał/a:
Cytat:
Największą wadą tego specyfiku jest jednak to, że raz użyty i rozpylony w zamkniętym pomieszczeniu będzie się uwalniał ze ścian i podłogi dotąd dokąd będzie aktywny i lotny.

qwa. tłumaczy to zgnojenie mi roboty.. dobrze wiedzieć. Punkcik za te info.
Pozdrawiam.


Ty, identyko u mnie. Dziś polakierowałem bazą jeden motocykl, następnie klar z dodatkiem antysilikonu. Wyszło bajecznie. Ale po południu zachciało mi się polakierować grill od auta, no i porobiły się oczka mimo, że wcześniej dałem cienką warstwe wodnej bezbarwnej bazy...

angelus_79 - 26-05-2010, 17:56

Bede lakierowal zderzaki czy do tego lakieru mozna dodac uelastyczniacza?
jacklack - 26-05-2010, 18:37

angelus_79 napisał/a:
Bede lakierowal zderzaki czy do tego lakieru mozna dodac uelastyczniacza?

Można..nawet powinno się na elementy narażone na odbicia mechaniczne dolewać do lakieru uelastyczniacza (Plastyfikatora) ok.2-5%

Krystian990 - 08-06-2010, 23:54

Panowie jakie LZO ma dx1044? Bo mi się skończył zapas z neta i spytałem się w miejscowym sklepie lakierniczym czy mi tego nie sprowadzi szybko i tanio. W sklepie gościu nie słyszał o takim lakierze i kazał przyjść za godzinkę, a on w tym czasie miał podzwonić. A jak przyszedłem to mi powiedział, że dzwonił gdzieś po hurtowniach czy dystrybutorach DP i mu powiedziano, że tan lakier jest wycofany już z użytku bo nie spełnia norm LZO.... :O
Klakiernik.pl - 09-06-2010, 00:23

:nono: AHA. Daj mail to ci prześlę karty charakterystyki. A nie mówili że likwidują firmę DP bo jest już za duża :)

Ten lakier ma z założenia spełniać normy - tak go reklamują nawet :)

[ Dodano: 09-06-2010, 00:34 ]
ale już wiem czemu ci tak napisali. Przypomniało mi się że już kiedyś sprzewałem Duxone ale to były gotowe lakiery bazowe. Linia Duxone już kiedyś była w Polsce ale bodajże w 2005 zniknęła i tylko na Rosję to szło później, ale to były inne produkty zupełnie. Zajrzyj na stronę Duponta pod Duxone.

Krystian990 - 09-06-2010, 00:39

Na początku tego tematu jest karta ale przejżałem ją i nie znalazłem info jakie ma LZO. Akurat w sklepie wcisnął mi bezbarwny ekolaka i na nim na puszcze pisze 640g/L czy coś takiego:P A na puszcze DX1044 nic nie pisze.
To_mas - 09-06-2010, 20:09

Krystian990, po ile kupujesz komplet DX1044 ? komplet na necie ?

Tu masz kartę Dx1044 http://www.arscolor.pl/ge...?lang=pl&id=666
LZO 420g/l

Krystian990 - 10-06-2010, 11:04

coś około 63zł/kpl płaciłem ostatnio. Dzięki za tą kartę :) będę mógł wyśmiać teraz gostka w sklepie :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group